Jump to content

Navyskin, skal/skin till alla sjöbusar

Kimster

Recommended Posts

• Forumsledning

Håller på att sakta men säkert pilla på ett marin-inspirerat skin till forumet. Tanke är vi ska ha lite olika teman på de olika delarna. Först ut är detta Navyskin.

Tänkte att många av er som är här inne har något samrör med marinen och därför tar jag gärna emot tankar och synpunkter om hur ni tycker ett sådan bör se ut. Utgå från det ni ser här. Det mesta i färgväg går att ändra, hyffsat snabbt. Dock är knappar inte någor som jag snabbt kan ändra på.

Jag kommer att uppdatera lite småmissar och sånt efterhand.

Jag har mecket graderna också. dock är det lite svårigheter med dom. Det är inte jättelätt att få gradtiteln att läsa graden utan den går bara att bestämma på ett sätt. Alltså över kapten så kommer det se lite dumt ut när det står major på örlogskaptens grad... hoppas ni kan leva med det tills kanske kan fixa det.

..och bara så ni vet.. jag tänker inte ändra min till nått amiraltrams.. nån måtta får det vara :D

Sen så vart det ju lite funderingar kring amftrollen och deras del.. de är ju ockås marina.. ..men eftersom flottan nu är den större delen och den som mest representerar vattenlivet så blir det flottans grader.

Jag vet om önskemålen att man skulle få ha sin grad från det man tillhör nu eller gjorde vpl som.. men det finns inget automatiskt stöd för det i forumet idag att den känner av från profilen vad man vallt. Det är kanske nått vi kan lösa någon annan dag.

:navy:

• Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

grymt bra jobbat kimster :), ett litet förslag som endast gäller graderna under sergant. Borde inte yrkestecknet var ankare i stället för maskinare/artillerist

inser att det kommer bli en djävla bashing angående detta men ankaret känns i mina ögon mest neutrala (och nej jag var/är inte själv däckare)

Det är snyggt, men jag funderar på om det inte vore snyggare med en lite mindre färgstark blå mellan inläggen och på rubrikcellerna. Den nuvarande känns som om den bryter lite mot bakgrunden.

Ingen stor grej dock, mycket bra jobbat :)

Skriver även jag ett berömmande inlägg, mest för att se hur min fänriksgalon ser ut! :baskerPa:

@fogel02, det verkar som det är olika yrkestecken för korpral och furir, och visst är det roligare med lite variation!

Riktigt snyggt jobbat. :baskerPa:

Jag håller med och för att kolla hur citat blir i skinnet så citerade jag därför Ignorance.

Nu måste väl Flottans glada gossar vara nöjda? Riktigt snyggt är det iaf.

/K

Jättesnyggt Navyskinn Kimster men jag har en fråga.

Kommer du göra ett M90 City skinn eller är det helt enkelt för mycket jobb?

Sen vill jag ha KA2 kanoner istället för ngt fånigt ankare...Kustartilleriet FOREVER B-)

Edited by TForce

Nu sitter det på sin plats att citera en känd svensk person "ÄNTLIGEN!"

GOOD WORK!

Det skulle va kul om det fanns någon typ av Marintema till mobilen.... fast de kanske ni redan har inplanerat i framtiden? Vad vet jag..

Kommer man kunna välja att ha hela forumet i Navyskin?

Nej, det är bara i den här tråden man kan ha det.

Men tanken torde vara att den kommer att kunna väljas i hela forumet. När det är klart.

/K

Men tanken torde vara att den kommer att kunna väljas i hela forumet. När det är klart.

Det var precis vad jag menade.

@ Gorg

Notera ordvalet kommer man att kunna.

Jo jag såg det, mitt inlägg var åt det ironiska hållet.

Det är väl ganska självklart att man ska kunna ha skinnet på forumet när det är klart.

:rolleyes:

Ah, en miss av mig alltså. :rolleyes:

Det är inte helt säkert då Kimster skriver att de funderar på att ha olika skins för olika avdelningar, vilket skulle kunna innebära att Navyskin enbart skulle finnas här samt att ett eventuellt Airforceskin bara skulle finnas i Luftforumet.

En annan anledning till att fundera var att jag inte kunde hitta någonstans att byta skin i min inställningar, men jag antar att den funktionen är borttagen tills vidare.

Edited by Skoog

För att använda ett alldeles för lite använt uttryck - Förbålt trevligt

Snyggt och örlogsmässigt (även om jag även velat se yrkestecknen, det mycket viktigt för en flottist). Bara Majorerna är smolk i bägaren, det heter ju örlogskapten om vi ska vara petiga.

"Med ankare i mössan klarar man allt"

FF LK

BZ