Jump to content

Soldf = Militärt Lunarstorm?


losec

Recommended Posts

Tycker Soldf börjar få vissa komiska likheter med Lunarstorm, nu när det verkar bli en liten hets att "add:a" friends. Tänkte först att man inte skulle orka pilla med sådant, men upptäckte via mail att jag redan blivit "add:ad" som friend hos några bekanta, utan min vetskap.

Bara kapitulera inför detta nya påfund, och skaffa sig lite vänner.

 

Komiskt? -Ja, iaf i min värld!

 

Nästa steg i Lunarfiering kanske är språket?

 

kjam på ej allla millisar!

 

 

 

 

 

EDIT: Tråden kanske ligger i fel forumsdel. Isf sorry Blågul.

Edited by losec
Link to comment
Share on other sites

Ja just det där med vänner slog mig också som något lunaraktigt... Har tydligen också blivit addad av någon men då jag tog bort mailet eftersom jag trodde att det var någon admin grej så vet jag inte riktigt utav vem...

 

 

edit:

Alltså, det stör inget eller så men det känns så.... fjortis när man dagarna efter ändringarna ser medlemmar med en massa vänner på sin lista. Kan ju vara så att jag bara missat alla bra funktioner med vänskapen på forumet också..

Edited by dxl
Link to comment
Share on other sites

hah det roliga tycker jag i detta var att jag tänkte på det häromdagen :D Så kom det upp nu på forumet :rolleyes: men ja det har en viss likhet till Lunarstorm förutom att vi inte har massa fjårtisar..... (Rediga då.) Och detta är rätt så högt upp i Seriöshets nivån Jämfört med Lunarstorm.

Men ja ändå som sagt en likhet har vi t.ex. Vänner systemet och presentation osv. :mellow:

Edited by Viper_FE
Link to comment
Share on other sites

Jag stör mig inte alls, tänkte inte ens på att det liknade ett community så som lunar eller playahead eller vad det nu heter.

Jag ser det bara som ett sätt att "Lära känna" perosnerna bakom nicken.. Att personerna skriver en rad om sig själv och sedan vilken typ av bakgrund ser jag bara som något bra.

Link to comment
Share on other sites

Ja just det där med vänner slog mig också som något lunaraktigt... Har tydligen också blivit addad av någon men då jag tog bort mailet eftersom jag trodde att det var någon admin grej så vet jag inte riktigt utav vem...

 

 

edit:

Alltså, det stör inget eller så men det känns så.... fjortis när man dagarna efter ändringarna ser medlemmar med en massa vänner på sin lista. Kan ju vara så att jag bara missat alla bra funktioner med vänskapen på forumet också..

 

Om du går in på "My Friends" -> "Mutual Friends" och väljer "Show how has added me" kan du kollat vem som har satt dig som vän

 

 

Ser väll heller inte någon egentlig praktisk tillämpning på funktionen även om jag har använt den själv. Gillar man den inte beöver man ju inte lägga till några vänner.

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Fast vi inte anammat Lunartugget med kramizzar, osv.

Å andra sidan vet jag att trots vår mycket lilla skara av tjejer så har några medlemmar faktiskt blivit ett par.

Det är väl det yttersta tecknet på LUNARSTORM varning? :D

 

 

Flyttar till SoldF Forum, då detta inte handlar om SoldF.com som helhet.

/Henke

Link to comment
Share on other sites

Varför hindra utvecklingen? Om soldf blir ett lunar så ser jag bara möjligheter.

 

Skämt å sidor att se vilka som besökt ens profil, kompisar osv är bara ett steg i rätt rikning. När nyhetens behag har lagt sig så är jag övertygad om att vi inte kommer att reflektera lika mycket över det hela som vi gör nu. Och om 1-1½ år när de skall uppdatera forumet rejält igen så kommer det att komma ett antal nya funktioner vi kommer att vara skeptiska till. Bl.a. var jag skeptisk till förändringen av de olika forumsdelarna när den genomfördes. Idag reflekterar jag inte över det och tycker att det är en bra och logisk uppdelning

 

Kramizzar på er alla! :D

Edited by Fk Satan
Link to comment
Share on other sites

ja ba TyKkeJ d e typ Bra... Däremot ZkuLle ja ba Tykka D va typ zMidigAjE om man typ iNTE behöVDE lÄggA te typ pEJzonEr typ i vänNerlIztAn typ zoM ReDan lagt Te EN, Utan typ d BorDE typ zke autoMaTizKt.

 

men jA vEt jUH iNget om typ Zådana häJna typ fOrum zå typ d e möjlit typ ATt Den NuVaRaNde LÖznIngen e dEn typ zmidIGazte.. *skrattar*

 

 

 

:baskerPa:

Link to comment
Share on other sites

ja ba TyKkeJ d e typ Bra... Däremot ZkuLle ja ba Tykka D va typ zMidigAjE om man typ iNTE behöVDE lÄggA te typ pEJzonEr typ i vänNerlIztAn typ zoM ReDan lagt Te EN, Utan typ d BorDE typ zke autoMaTizKt.

 

men jA vEt jUH iNget om typ Zådana häJna typ fOrum zå typ d e möjlit typ ATt Den NuVaRaNde LÖznIngen e dEn typ zmidIGazte.. *skrattar*

 

 

 

:baskerPa:

 

 

hahah kunde inte sagt det bättre själv Stratoknaster. Jag tror han satte dit pricken på i:et :)

 

(Har inte lunarstorm... säger vi.)

 

Kjamiz på e alla :)

Edited by Viper_FE
Link to comment
Share on other sites

ja ba TyKkeJ d e typ Bra... Däremot ZkuLle ja ba Tykka D va typ zMidigAjE om man typ iNTE behöVDE lÄggA te typ pEJzonEr typ i vänNerlIztAn typ zoM ReDan lagt Te EN, Utan typ d BorDE typ zke autoMaTizKt.

 

men jA vEt jUH iNget om typ Zådana häJna typ fOrum zå typ d e möjlit typ ATt Den NuVaRaNde LÖznIngen e dEn typ zmidIGazte.. *skrattar*

 

 

 

:baskerPa:

 

Det fanns säkert någon konstruktiv kritik någonstans bland babyjollret, men jag tycker inte att "vänner" skall läggas till automatiskt för att andra lägger till en.

 

Det är inte alltid man anser sig vara "vän" med alla som lagt till en på sin egna lista.

Link to comment
Share on other sites

Brukar inte dom man adda som vän vara ens vänner eller åtminstone någon som bryr sig? För man addar ju inte precis någon man är ovän med eller som man inte känner. Finns oftast en anledning eller vad säger ni?

 

men gillar idén med MÖP :baskerPa: längtar efter att göra en pres med MÖP istället för vår vanliga Pres.

Link to comment
Share on other sites

jag addar bara dom som är med i ssg.. eller kan slåss med kniv

 

Det var väl dumt att säga det här. Nu kan ju någon spion eller journalist på aftonblaskan helt enkelt PM:a alla dina "vänner" och ställa frågan "Kan du slåss med kniv?". Alla som svarar "Nej" vet man ju då är med i SSG... och inte kan man räkna ut dem som svarar "Ja" heller... Men med litet efterforskning kan nog den med rätt kontakter ta reda på hur det ligger till.

 

Stackars Kimster, nu kommer lösnäsorna bli sura för att de inte kan vara hemliga på soldf längre...

Link to comment
Share on other sites

Det fanns säkert någon konstruktiv kritik någonstans bland babyjollret, men jag tycker inte att "vänner" skall läggas till automatiskt för att andra lägger till en.

 

Det är inte alltid man anser sig vara "vän" med alla som lagt till en på sin egna lista.

 

 

Detta löses enkelt genom att på sant Lunarstorm-manér göra det så att man skickar en förfrågan, som den man vill bli vän med måste godkänna.

 

Men jag vet inte om det funkar på såna här forum, så ta det som ett förslag, inte som kritik :-P

Link to comment
Share on other sites

Detta löses enkelt genom att på sant Lunarstorm-manér göra det så att man skickar en förfrågan, som den man vill bli vän med måste godkänna.

 

Men jag vet inte om det funkar på såna här forum, så ta det som ett förslag, inte som kritik :-P

Såhär gör du:

1. Gå till din profil.

2. Klicka på settings-fliken.

3. Scrolla ner till moderation options-rutan.

4. Ändra new friends-boxen till "enabled".

5. Njut av makten att kunna bestämma vem som får vara din vän.

 

/mdn

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

tycker funktionen inte alls är fjortis.. snarare de som använde den på fel sätt som är fjortis, och drar ner folk bara för att, och tar upp polare bara för sakens skull. Använd den som ett verktyg att berätta på vilken nivå ni tycker användaren ligger på. I en bra värld så kanske sen man själv kan titta på betyget och har man då 1 stjärna och skrivit 1000 inlägg så kanske det finns en konspiration mot en eller så har man inte så hög klass på sina inlägg. Man får ju göra nått genomsnitt där.

Vem som sen är bra nog att bedömma kvalité o klass på inlägg... tja det är ju en bra fråga.. Kanske bara vissa ska få betygsätta användare och trådar.

Link to comment
Share on other sites

Jag va ironisk. Men jo det va det jag menade, risken att funktionen missbrukas är stor.

 

Jag håller nog med om att bara ett fåtal skulle få betygsätta användare och trådar. Om ex. bara Blågul får betygsätta så känns det som att man säkrar kvalitén även om det är en fin idé att alla kan betygsätta. När alla kan betygsätta så betygsätter man efter egna erfarenheter (eller brist på erfarenheter) så kan bedömningen bli ojämn. Så ge endast blågul möjligheten att betygsätta.

Link to comment
Share on other sites

Problemet är i min mening inte att fel personer betygsätter. Det är istället att för få betygsätter. Ofta är det bara en eller två personer som har satt betyg på en tråd och då är det inte konstigt att resultaten blir lite konstiga. Det finns forskning som visar att ju fler som är med och tar den här typen av beslut, desto bättre blir slutresultatet. Om alla som läste en tråd också betygsatte den skulle vi få väldigt rättvisande trådbetyg.

 

Då så, ut och betygsätt!

 

/mdn

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Håll de sk "kramizzarna" borta från Forumet! det liknar ju närmast ludermässigt beteende!

 

skämt åsido, rate me funktioinen är i mina ögon ganska onödig då få personer röstar. Men jag är väl bara sur för att någon satte en stjärna(!) på mig. Det här är inget fjortisforum,trots att jag föddes samma timme som "det stora flyganfallet" rullade in över Sverige i opration garbo. Märkligt nog har jag inte i hela mitt liv varit inne på Lunarstorm utan häckar på SoldFFORUM istället(MÖP- mätaren går igenom taket)

 

sammanfattming: Håll soldFFORUM rent från "kjamisar" och annat bjäfs. Det språk som används är tillräckligt bra i mina ögon.

 

// Erik Gustav

Edited by Erik Gustav
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...