Jump to content

Hur blir man utvilad? Måste gå upp kl 05.00?

Johan_soldat

Recommended Posts

På måndag morgon ska jag vara uppe kl 05.00. Och troligtvis blir det en hel del aktiviteter under dagen. Så jag bör vara någorlunda utvilad. Men det är så att dom senaste 2-3veckorna har jag haft sovmorgon och just nu har jag ingen vidare rytm för att gå upp tidigt. Det blir att man är uppe och härjar till ca kl 03.00 och vaknar runt 12.00. Så då är frågan, Ska jag gå upp toktidigt på lördag och söndag så att jag blir trött och kan lägga mig tidigt på söndagkväll för att vara hyfsat utvilad på måndag morgon? Har ni några förslag?

Jag har stigit upp många gånger när jag jobbat kl 5.00 så det är ingen fara att stiga upp. Men det vore skönt att vara pigg på dagen

Gå upp tidigt, gör mycket under dagen innan så du faktiskt blir trött (typ träna, klura på saker etc,) lägg dig tidigt

Om du nu skulle vara trött och mosig rekomenderar jag koffein och socker dieteten. Om man konstant fyller på med socker och koffein "studsar" man på sockertopparna, fungerar ett tag, intressant när effekten ger sig. Har testa det ett par gånger när jag jobbat natt och gått direkt till skolan.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...