UAV Posted January 10, 2007 Report Share Posted January 10, 2007 Jag startar den här tråden för att bespara mig själv och andra forumsmedlemmar lidande. För att ge ett första råd skulle jag se upp med rökare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ringo Posted January 10, 2007 Report Share Posted January 10, 2007 Med risk för att trampa folk på tårna: Småländskor!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted January 10, 2007 Forumsledning Report Share Posted January 10, 2007 Innerstadstjejer och 15-21 åringar. ..och förståss, rökare Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted January 10, 2007 Report Share Posted January 10, 2007 Oj här skulle jag kunna skriva en avhandling... Men det jag har kommit fram till efter många års sökande i min forskning på detta område är att det finns inte några direkta attribut som du ska se upp med. Utan allt handlar om hur de och du hanterar just dessa attribut. Men de saker du finner som små söta i början av ett förhållande kanske tillslut blir en belastning. Att vara i samma fas i livet tror iaf jag underlättar väldigt mycket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinter Posted January 10, 2007 Report Share Posted January 10, 2007 För stora åldersklyftor tenderara att gör det lättare att glida isär. Men det kanske bara är egna dåliga erfarenheter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted January 10, 2007 Report Share Posted January 10, 2007 Kortfattat: (Frånvaro av) självständighet och en genuint positiv syn på livet, på förekommen anledning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
warhead Posted January 10, 2007 Report Share Posted January 10, 2007 Vill varna för flickvänner som bara sitter hemma och inte har ett eget liv, otroligt påfrestande. Edit/ stavfel Link to comment Share on other sites More sharing options...
HookAndLine Posted January 10, 2007 Report Share Posted January 10, 2007 Vad andreas ovanför sade, samt dåligt självförtroende, någon form utav ätstörning är ett helvete.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UAV Posted January 10, 2007 Author Report Share Posted January 10, 2007 Undvik shopaholics, alkoholister och knarkare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wemla Posted January 10, 2007 Report Share Posted January 10, 2007 Vill varna för flickvänner som bara sitter hemma och inte har ett eget liv, otroligt påfrestande. Edit/ stavfel Eller pojkvänner!!! hmpf *dagens feministaktion* Man bör undvika blivande/redan blivna partners som säger 'kan inte jag få umgås själv med mina kompisar, och du med dina.' (och menar inte tillfälligt) Eller den värsta sorten! ' Älskar inte du mig???' *suck* Link to comment Share on other sites More sharing options...
709 Posted January 10, 2007 Report Share Posted January 10, 2007 Om man ser egenskaper här som man själv har, skall man då undvika att bli ihop med någon av ren medmänsklighet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted January 10, 2007 Report Share Posted January 10, 2007 Vill varna för flickvänner som bara sitter hemma och inte har ett eget liv, otroligt påfrestande. Edit/ stavfel <ironi> Får du inte vara hemma själv? Du får lära henne att diska, städa och tvätta då kanske det blir lättare... </ironi> Håller med associala partners är inte så roligt. det leder ofta till att man själv också förlorar sin kamratkrets omd et får fortgå för länge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sgt_filur Posted January 10, 2007 Report Share Posted January 10, 2007 Tjejer som snusar är inte heller särskilt hett. Jag anser också att det helt klart är en nackdel om man har olika värderingar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UAV Posted January 10, 2007 Author Report Share Posted January 10, 2007 Om man ser egenskaper här som man själv har, skall man då undvika att bli ihop med någon av ren medmänsklighet? Precis min tanke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SToH Posted January 10, 2007 Report Share Posted January 10, 2007 Dåligt självförtroende, som sagt. Svartsjuka - det kan vara gulligt och smickrande i början, men det handlar om att lita på varann och kan din partner inte lita på dej eller du på honom/henne är någonting fel. Minsta svartsjuketendens är därför att varningstecken. Det kan växa till ett onormalt kontrollbehov och destruktivt beteende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna Posted January 10, 2007 Report Share Posted January 10, 2007 Till tjejer : undvik att dejta ngn som är mer feminim än dig, det blir aldrig bra och det KANSKE är gulligt i början men jag har inga goda erfarenheter av det. Speciellt inte om "han" vill låna din platttång! (no offense mot killar som är måna om sitt yttre men det finns gränser för alla) Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanp Posted January 10, 2007 Report Share Posted January 10, 2007 Vill varna för flickvänner som bara sitter hemma och inte har ett eget liv, otroligt påfrestande. Speciellt så har jag märkt en tendens till att just dessa klagar så fort man själv har minsta livsgnista och försöker göra nåt kul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Faers Posted January 10, 2007 Report Share Posted January 10, 2007 Dåligt självförtroende, som sagt. Svartsjuka - det kan vara gulligt och smickrande i början, men det handlar om att lita på varann och kan din partner inte lita på dej eller du på honom/henne är någonting fel. Minsta svartsjuketendens är därför att varningstecken. Det kan växa till ett onormalt kontrollbehov och destruktivt beteende. Särskilt detta vill jag varna för. Var med om detta i somras, vilket ledde till: 2 förstörda förhållanden med annan (en ggr innan och en ggr efter, hon som förstörde vägrade låta mig ha det bra) 1 förstört jobb, som efter en del samtal och ursäkter har löst sig Lidande militär verksamhet då människan av en dle anledningar hatar militära människor Lidande umgänge med kompisar då denna ville ha all tid Ingen fritid 1 förlorad kompis 1 som var förlorad men som blivit polare igen med då han dumpade tjejen. jag var inte smart i somras. Jag var en idiot som föll för denna människa. Så återigen, akta er för de osm vill ha kontroll över era liv. Det är inte ett kanske att det förstör, jag kan garantera att det förstör. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apone Posted January 10, 2007 Report Share Posted January 10, 2007 Extrema humörsvängningar, kan bero på ex kraftig PMS, PostMS, Depression, ADHD, Borderline eller liknande - alla är svåra att leva med och kunna bemöta. En vacker dag står du där och antingen saknar empati alt. känner dig mer som en skötare/psykolog än pojkvän/make. Jag har ett tjockt pannben, men jag undrar också hur länge till det ska hålla. Och jo: håll er borta från golddiggers, dvs såna som aldrig står för sina egna kostnader. Man kan skriva avhandlingar i ämnet...men viktigast är att lyssna på magkänslan - den brukar ha rätt. Be careful out there! Link to comment Share on other sites More sharing options...
losec Posted January 10, 2007 Report Share Posted January 10, 2007 Och jo: håll er borta från golddiggers, dvs såna som aldrig står för sina egna kostnader. Detta eviga problem! De kan inte hålla sig borta från mig och mina CSN-finansierade rikedomar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psk-jevel Posted January 10, 2007 Report Share Posted January 10, 2007 Extrema humörsvängningar, kan bero på ex kraftig PMS, PostMS, Depression, ADHD, Borderline eller liknande - alla är svåra att leva med och kunna bemöta. En vacker dag står du där och antingen saknar empati alt. känner dig mer som en skötare/psykolog än pojkvän/make...... Mm, been there done that.. Skulle säga att det viktigaste är att de har ett eget liv och kan fatta egna beslut. En funktionell, tänkande människa liksom! Verkar inte finnas så många bara...(?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdamKalle Posted January 10, 2007 Report Share Posted January 10, 2007 Extrema humörsvängningar, kan bero på ex kraftig PMS... Fear not! Här är allt en man behöver veta om PMS för att slippa : http://www.youtube.com/watch?v=deW2c0anmTc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted January 10, 2007 Forumsledning Report Share Posted January 10, 2007 Med tanke på vilka siffror folk redovisar för sin engagemang i HV och HV IP i synnerhet skulle jag avråda alla tjejer (och killar för att inte råka starta ännu en Heteronormativ tråd) att bli ihop med en HV-soldat. - Borta varje helg och inget pröjs för det. - Tar bilen och ställer den i en håla. - Kommer hem med ett lass skitiga kläder som luktar rök - Tar hem ett halvt malätet förråd av gamla pinnaler från 50-talet. - Spenderar för mycket av semesterkassan på mulleshoppen - Kommenterar alla krigsfilmer på TV. - Skall prompt backa in bilen på parkeringen ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted January 10, 2007 Report Share Posted January 10, 2007 Med tanke på vilka siffror folk redovisar för sin engagemang i HV och HV IP i synnerhet skulle jag avråda alla tjejer (och killar för att inte råka starta ännu en Heteronormativ tråd) att bli ihop med en HV-soldat. - Borta varje helg och inget pröjs för det. - Tar bilen och ställer den i en håla. - Kommer hem med ett lass skitiga kläder som luktar rök - Tar hem ett halvt malätet förråd av gamla pinnaler från 50-talet. - Spenderar för mycket av semesterkassan på mulleshoppen - Kommenterar alla krigsfilmer på TV. - Skall prompt backa in bilen på parkeringen ;) Pssst, ett tips. skaffa en MÖP tjej Link to comment Share on other sites More sharing options...
LtLag Posted January 11, 2007 Report Share Posted January 11, 2007 Med tanke på vilka siffror folk redovisar för sin engagemang i HV och HV IP i synnerhet skulle jag avråda alla tjejer (och killar för att inte råka starta ännu en Heteronormativ tråd) att bli ihop med en HV-soldat. - Borta varje helg och inget pröjs för det. - Tar bilen och ställer den i en håla. - Kommer hem med ett lass skitiga kläder som luktar rök - Tar hem ett halvt malätet förråd av gamla pinnaler från 50-talet. - Spenderar för mycket av semesterkassan på mulleshoppen - Kommenterar alla krigsfilmer på TV. - Skall prompt backa in bilen på parkeringen ;) Pssst, ett tips. skaffa en MÖP tjej Som jag gjort (och vi har en grabb på sex år som skryter för sin klasskompisar att mamma skjuter k-pist ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted January 11, 2007 Report Share Posted January 11, 2007 Med tanke på vilka siffror folk redovisar för sin engagemang i HV och HV IP i synnerhet skulle jag avråda alla tjejer (och killar för att inte råka starta ännu en Heteronormativ tråd) att bli ihop med en HV-soldat. - Borta varje helg och inget pröjs för det. - Tar bilen och ställer den i en håla. - Kommer hem med ett lass skitiga kläder som luktar rök - Tar hem ett halvt malätet förråd av gamla pinnaler från 50-talet. - Spenderar för mycket av semesterkassan på mulleshoppen - Kommenterar alla krigsfilmer på TV. - Skall prompt backa in bilen på parkeringen ;) Pssst, ett tips. skaffa en MÖP tjej Som jag gjort (och vi har en grabb på sex år som skryter för sin klasskompisar att mamma skjuter k-pist ) Har en tjej (Läs fru) som dödar alla stridsfordons diskussioner här hemma med kommentaren... "Näää den är tråkig att köra/skjuta pga... Men vad säger du lillkillen har jag kört och skjutit med fler stridsfordon än dig." Så nu har vi slutat prata stridsfordon här hemma Bubblet : Fk Satan Link to comment Share on other sites More sharing options...
|MP-SÄK-gb|Nicklasson Posted January 11, 2007 Report Share Posted January 11, 2007 Överdrivet känsliga individer. Kan vara sött i början så att man får trösta henne, eller honom . Men om de sedan blir sjuka eller liknande ser jag i alla fall en ökning på ca 300% på gnäll och tjatfaktorn... MIIIIKAEL! Går in i huset o in i sovrummet. - Kan du fluffa upp min kudde? Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted January 11, 2007 Report Share Posted January 11, 2007 Även tjejer som gillar fyrfota hovdjur bör undvikas. Deras prioriteringslista ser ofta ut som följer: 1: häst 2: häst 3: häst 4: häst . . . 230: häst 231: Mamma/pappa 232: pojkvän. /martinator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maul Posted January 11, 2007 Report Share Posted January 11, 2007 Även tjejer som gillar fyrfota hovdjur bör undvikas. Deras prioriteringslista ser ofta ut som följer: 1: häst 2: häst 3: häst 4: häst . . . 230: häst 231: Mamma/pappa 232: pojkvän. /martinator Klar fördel om man själv är hästintresserad Sen att tjejen är MIP samtidigt och smälter som vax när jag är klädd i uniform gör inte saken sämmre Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArreliuS Posted January 11, 2007 Report Share Posted January 11, 2007 Ett varningen finger för tjejer som får för sig att kontrollera ens mobiltelefon varje dag för att lusläsa ens sms och kontrollera ens telefonsamtal för att sedan fråga om någon speciell ringt. Känns ibland som man är ihop med underättelsetjänsten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.