Jump to content

Ryssland - populärtämne

KP2

Recommended Posts

Saxat ur UNT (web) idag, kunde inte låta bli att dela med mig! Kommentarer?Rysk minister: Officerare odugliga

03/01/06 09:37

Av:TT

Rysslands försvarsminister Sergej Ivanov dömde på söndagen ut officerare i krigsmakten som odugliga. Han sade att de är likgiltiga inför rapporterna om att många soldater deserterar från armén.

-Massdeserteringarna orsakas av att många befäl är oförmögna att arbeta med sina underordnade. De är likgiltiga för vad som händer bland soldaterna och struntar avsiktligt i de plikter de har betalt för att utföra, sade försvarsministern. Bakgrunden till Ivanovs ilska är bland annat uppgift om 24 ryska soldater som deserterat efter övergrepp av officerare. Kommittén för ryska soldatmödrar rapporterade om deserteringarna och brutaliteten på lördagen.

Soldaterna som tjänstgjorde vid ett förband i S:t Petersburg hade bland annat misshandlats av sina befäl. En menig och två underofficerare vid samma förband ska ha tagits in på sjukhus på nyårsafton och på lördagen.

Antalet desertörer från den ryska krigsmakten har ökat de senaste månaderna. De värnpliktiga, som tjänstgör två år i armén och tre år i flottan, möter svåra förhållanden och utsätts för omfattande trakasserier av andra militärer.

Tror det var på TV 3 Direkt för ett par år sedan jag såg ett reportage om att ryska underbefäl våldtagit sina soldater och filmat det hela, för att bevisa sin manlighet...

Tror det var på TV 3 Direkt för ett par år sedan jag såg ett reportage om att ryska underbefäl våldtagit sina soldater och filmat det hela, för att bevisa sin manlighet...

Sexuella övergrepp är tydligen rätt vanligt inom förbanden där borta.

Sexuella övergrepp är tydligen rätt vanligt inom förbanden där borta.

Hur går det ihop med fälthygienen tro? :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...