Coakley Posted January 9, 2007 Report Share Posted January 9, 2007 Vi har startat UF* företag i skolan och ska göra en hemsida med allt möjligt för linköpingsungdomarna där de kan gå in och läs om allt vad som händer och liknande i just linköping. Dessvärre har vi fått lite idé torka nu och behöver något som får besökarna att komma tillbaka och inte bara komma in en gång. T.ex. om det är någon som sitter på fina kunskaper om att göra forum så skulle de vara riktigt nice om du kunde höra av dig. Tänkte mest design eftersom gratisforum inte är så snygga. Annars tips till sidan skriv gärna lite om vad ni tycker vi kan göra bättre ! Tack på förhand! / Klaar STREET013.SE * UF = Ungdomsföretag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coakley Posted January 11, 2007 Author Report Share Posted January 11, 2007 Men kom igen lite tips kan ja väll få Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted January 14, 2007 Forumsledning Report Share Posted January 14, 2007 Efter att ha kollat några minuter så tycker jag det ser seriöst och fräscht ut. Bra innehåll, etc. Retar mig på den där röda bakgrunden på alla länkar. Rött är på tok för starkt och varnande färg för att använda på något så trivialt som en länk. Dessutom är det inte direkt standard att ha skarp bakgrundsfärg på en länk. Följ webbstandard och ha understruken text (i avvikande font-färg om så önskas) för att indikera länk. Några snabba reflektioner och idéer. Artkilar med bilder på personer. - Mer bilder på personer. De få artiklar jag läste hade mest bilder på produkter, se tex sminktrender-artikeln. Exempel på de olika sminkningarna och STEG FÖR STEG-anvisningar/bilder skulle nog uppskattas. Personligare - Ger skribenten ett ansikte. Bild på personen som skrivit artikeln, ger mer personlig touch och skapar sig ett namn. Se tex kvällstidningarnas nichade personligheter såsom Ebba Von Sydow för mode, etc. FÖRMÅNER -ANNONSER Erbjudanden som enbart gäller besökare /medlemmar i forum för lokala företag borde kunna ordnas.Kuponger som kan printas ut eller speciella affiliate länkar till webbshoppar, osv. MINGEL-bilder Mingelbilder verkar ju dra till sig en del besökare, se tex Sthlmfinest.com, stureplan.se Där kan nog en hel del idéer kopieras. Även om det är för en större stad, en äldre publik och med lite mer resurser bakom sig. Varför uppfinna hjulet igen? Kolla på de som är stora och kopiera det bästa och gör bättre. ÖPPETTIDER Ni listar en hel del butiker i er stad. Någor jag själv ofta snabbt vill ha reda på när jag skall åka iväg någonstans och handla på helgen är öppettider. Det är inte helt snabbt att hitta hur länge butikskedjan i min närhet har öppet. Måste gå in i franschise-ägarens huvudsite, leta mig fram till rätt stad och förhoppningsvis finna tider där. Eller via centrumets egna site kolla. Bara för att upptäcka att de inte hade samma öppettid som övriga butiker eller inte orkat uppdatera sidan... En översikt över öppettider och kunna hålla dem aktuellla tror jag skulle kunna ge er MYCKET besök. Kan man etablera sig som tillförlitlig källa/portal för Stadens öppettider, på de butiker er målgrupp besöker, så är det guld värt. Butikerna kommer tjäna på detta så ett första steg skulle vara att övertala dem att samarbeta med er och eventuellt börja köpa vissa tjänster såsom reklamspot, specialerbjudanden, etc. Se till att DE åtminstonde MAILAR er vid ändring om öppettider eller hur de har öppet inför större helger. Senare kanske det även går att bygga så de själva kan logga in och justera sina öppettider, osv. BANNERS/LOGGA Erbjuda LOGGA (Minibaner 88*31 pixel) bredvid sitt namn/adress/öppettid mot årlig betalning. (Standard banner sizes) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coakley Posted January 16, 2007 Author Report Share Posted January 16, 2007 Tack så mycket Henke det ska uppdateras en hel del nu! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.