Anderkron Posted January 5, 2007 Report Share Posted January 5, 2007 Hallå! Tänkte fixa till datorlådan lite och tyckte då att M/90 skulle sitta perfekt. Men vad jag tyvär inte hittar är själva upplägget för camouflaget dvs. hur färgerna sitter (grundfärg, lager etc. etc) Tycker då att det passar perfekt här på soldf att fråga. tack på förhand Anderkron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slugg Posted January 5, 2007 Report Share Posted January 5, 2007 Kolla här Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anderkron Posted January 5, 2007 Author Report Share Posted January 5, 2007 Tack så mycket, det var precis vad jag letade efter Anderkron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schmutte Posted March 29, 2007 Report Share Posted March 29, 2007 Tack så mycket, det var precis vad jag letade efter Anderkron Hur går det med projektet? VI VILL HA BILDER!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anderkron Posted March 31, 2007 Author Report Share Posted March 31, 2007 Bilder kommer när projektet är färdigt, det går framåt och det har utökats till ett gammalt tangentbord för 29 kr och en mus. chip chip \\Anderkron Link to comment Share on other sites More sharing options...
"SSA" Gunny Posted March 31, 2007 Report Share Posted March 31, 2007 Så här blev min, visserligen bara burken men alltid nåt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anderkron Posted March 31, 2007 Author Report Share Posted March 31, 2007 Snyggt Gunny! Ser underbart ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted March 31, 2007 Report Share Posted March 31, 2007 Får man fråga vilka färger du använde, och hur du gick väga när du målade den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
"SSA" Gunny Posted April 1, 2007 Report Share Posted April 1, 2007 @Lilla Sebbe Det är samma färg som försvaret har på sina bilar, vi målade om våra 20 och 13 bilar i höstas och då blev det en skvätt över i burkarna, så i stället för att det skulle slängas.... Hur jag gick tillväga, kolla länken som Slugg har lagt upp, gå in under M90 där finns i instruktioner och allt du behöver veta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sleget Posted May 1, 2007 Report Share Posted May 1, 2007 Det där är ju bara för läckert! Hur har du målat? Pensel? spray? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joppe Posted May 1, 2007 Report Share Posted May 1, 2007 Det där är ju bara för läckert!Hur har du målat? Pensel? spray? SSA gunnys låda är pensel målad Link to comment Share on other sites More sharing options...
"SSA" Gunny Posted May 9, 2007 Report Share Posted May 9, 2007 Det där är ju bara för läckert!Hur har du målat? Pensel? spray? SSA gunnys låda är pensel målad Ja, som joppe skrev så målade jag den med pensel och enligt samma princip som försvarets fordon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schmutte Posted May 9, 2007 Report Share Posted May 9, 2007 @ "SSA" Gunny: Vilket typexemplel gick du efter eller gick du på fri hand.. ANDERKRON BILDER FFS!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted May 9, 2007 Report Share Posted May 9, 2007 Någon som vill skänka lite färg åt en lillskit i gävleborgstrakten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
"SSA" Gunny Posted May 9, 2007 Report Share Posted May 9, 2007 @ "SSA" Gunny: Vilket typexemplel gick du efter eller gick du på fri hand.. ANDERKRON BILDER FFS!!! Det blev på fri hand, det är inte så svårt, se bara till att följa färg ordningen så man inte får förmycket av någon färg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
"SSA" Gunny Posted May 11, 2007 Report Share Posted May 11, 2007 @ "SSA" Gunny: Vilket typexemplel gick du efter eller gick du på fri hand.. ANDERKRON BILDER FFS!!! Det blev på fri hand, det är inte så svårt, se bara till att följa färg ordningen så man inte får förmycket av någon färg. Givetvis använde jag maskerings tejp men mönstert skapades efterhand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schmutte Posted May 12, 2007 Report Share Posted May 12, 2007 Det blev på fri hand, det är inte så svårt, se bara till att följa färg ordningen så man inte får förmycket av någon färg. Givetvis använde jag maskerings tejp men mönstert skapades efterhand. Förmodligen Har Anderkron hamnat i chocktillstånd? Vi vill ha bilder Vi har väntat nog :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekvall Posted May 12, 2007 Report Share Posted May 12, 2007 Det blev på fri hand, det är inte så svårt, se bara till att följa färg ordningen så man inte får förmycket av någon färg. Givetvis använde jag maskerings tejp men mönstert skapades efterhand. Förmodligen Har Anderkron hamnat i chocktillstånd? Vi vill ha bilder Vi har väntat nog :P Jösses, Schmutte! Måste du ha bilder på ALLTING?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strv S Posted May 13, 2007 Report Share Posted May 13, 2007 Man kanske skulle försöka sig på att lacka datorn, får se hur man ska få grepp om färg i rätt kulörer bara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schmutte Posted May 13, 2007 Report Share Posted May 13, 2007 Vi vill ha bilder Vi har väntat nog :P Jösses, Schmutte! Måste du ha bilder på ALLTING?! Jajumen Man ska kanske som Strv S sa att försöka sig på ett försök, man lär ju i vilket fall ha den coolaste datorn på LANen iaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strv S Posted May 13, 2007 Report Share Posted May 13, 2007 Ingen som råkar ha färgkoderna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schmutte Posted May 13, 2007 Report Share Posted May 13, 2007 Jag har FBEN och FBET.. men det är kanske inte utav intresse?! EDiT: Ändrade stavning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.