Jump to content

Om syrgasmasken

Guest hvsjv_richard

Recommended Posts

Guest hvsjv_richard

Hejsan.

Jag är utbildad hemvärnssjukvårdare. Jag har en fundering och hoppas att någon kan ge mig ett bra svar. Antagligen så har du gått sjukvårdsutbildningen i lumpen eller är utbildad instruktör inom försvaret eller Röda Korset.

Min fråga är:

Jag har hört att när man rengör Rubens blåsa med tillbehör. Så skall man använda "Virkon M" tabletter.

Stämmer detta eller kan man använda något annat?

Jag hoppas att någon där ute kan ge mig ett svar om detta.

Om du har tänkt och svara. Så vore det snällt av dig, om du vill avge vilken position du har som jag har ställt frågan till där uppe.

För så vet jag ungefär. Men det är ingen som blir hängd om det inte skulle stämma sedan.

Det går även svara till min personliga email. [email protected]

Hoppas att ni vågar svara nu.

Mvh

Richard Eliasson

Hemvärnssjukvårdare :unsure:

Hejsan.

Jag är utbildad hemvärnssjukvårdare. Jag har en fundering och hoppas att någon kan ge mig ett bra svar. Antagligen så har du gått sjukvårdsutbildningen i lumpen eller är utbildad instruktör inom försvaret eller Röda Korset.

Min fråga är:

Jag har hört att när man rengör Rubens blåsa med tillbehör. Så skall man använda "Virkon M" tabletter.

Stämmer detta eller kan man använda något annat?

Jag hoppas att någon där ute kan ge mig ett svar om detta.

Om du har tänkt och svara. Så vore det snällt av dig, om du vill avge vilken position du har som jag har ställt frågan till där uppe.

För så vet jag ungefär. Men det är ingen som blir hängd om det inte skulle stämma sedan.

Det går även svara till min personliga email. [email protected]

Hoppas att ni vågar svara nu.

:wacko: Sgt. Amb.Medic

Hej!!

Ska ge dig ett enkelt svar pa din fraga. Det fungerar att bara "sterilisera" genom kokning i en kastrull men man far se till den isf. Annat fall finns ett annat amne som man kan anvanda med, tyvarr sa kan jag inte ge dig namnet.