Jump to content

Internetproblem

joppe

Recommended Posts

har ett ett irriterande problem med mitt internet det kopplas ner efter 10 min sen måste jag starta om datorn om jag ska kunna fortsätta på internet.

Det hjälper inte med ipconfig /renew . Vad kan problent vara o hur löser man det?

jag har telia o ett zyrtel modem o ett inbyggt nätverkskort på kn1sli moderkort jag har testad med att av o återinstallera nätverkskortet men det hjälper inte.

trasigt nätverkskort ?

provat att köra med en annan dator en din egna ? ganska bra sätt att utesluta om det är din dator eller modem/telia som strular

btw är det en uppringd förbindelse eller adsl vi pratar ?

En utförligare felbeskrivning skulle nog hjälpa. Hur uttrycker sig felet mer specifikt? Kan du posta output från "ipconfig /all" före och efter problemet uppstår? Går det att ordna skärmdumpar av nätverksinställningarna? Går det att pinga din gateway efter att problemet har uppstått? Beskriv så utförligt som möjligt.

/mdn

har ett ett irriterande problem med mitt internet det kopplas ner efter 10 min sen måste jag starta om datorn om jag ska kunna fortsätta på internet.

Det hjälper inte med ipconfig /renew . Vad kan problent vara o hur löser man det?

jag har telia o ett zyrtel modem o ett inbyggt nätverkskort på kn1sli moderkort jag har testad med att av o återinstallera nätverkskortet men det hjälper inte.

Jag vet att jag hade ett liknande problem när jag först skaffade en router med inbyggd trådlös accesspunkt (D-Link 624+). Jag förlorade nätverksanslutningen typ var 5 minut, jag uppdaterade firmwaren i routern och sen var mina problem ur vägen.

Det kan kanske vara något liknande problem du har med ditt modem och nätverkskort att dom med nuvarande firmware och drivers inte är riktigt kompatibla med varandra, testa att uppdatera dom.

/JBP

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...