Jump to content

Utlandstjänst som Ingenjörsoldat?


Recommended Posts

Då passar jag på med en fråga till... Han som ringde sa att de ville ha med mig, och jag svarade ja. Betyder det att jag är med i svängarna då, eller var det mer en runtringning för att få ett grepp om vilka de vill ha med, med tanke på att jag inte har fått några papper från dem ännu!?

Är ju jättesvårt för mig/oss att svara på hur just denna rekryterare fungerar. Vad han har sagt/menat och hur han har lagt upp sin rekryteringsplan. Men du vet ju själv om du svarade ja på den allmäna frågan om du var intresserad av befattningen xxx eller om det var en mera specifik fråga att du skulle få platsen. Om du svarat ja på den senare varianten så har du tackat ja till ett muntligt icke bindande erbjudande, i praktiken.

 

Tack för svaren Blackadder o Kingecho 1

Jo givetvis är det omöjligt att säga hur någon annan har tänkt. Men jag ville bara höra andras uppfattning om saken, då min egen tolkning är att jag är med. Men blev lite nojjig då jag själv trodde att papper skulle komma omgående. Men jag antar att det förmodligen är bäst att ringa och klargöra.

 

Det är ingen annan från EN22 här inne som har fått svar el dyl?

Link to comment
Share on other sites

Man är inte med förrän man ryckt in, det är min erfarenhet. Det kan vara hur klart som helst per telefon men har man inte fått inkallelseorder så har man inte.

 

/K

@ Krook - Det är taget! Vill bara fylla i med vad jag fick höra under samtalet, så blir det ingen övning/utbildning förän och om det blir en insats. Så det var tydligen därför det var viktigt att de som blir intagna i förbandet redan hade den utbildning som krävdes.

Kan bara anta att det är för att snabba på saker o ting? Eller rent av för att kunna spara så mycket pengar som möjligt!

Link to comment
Share on other sites

Har försökt leta lite men verkar vara väldigt torftigt med information på nätet om just EN22. Så när skulle beredskapen börja? Informationsbrev brukar skickas ut runt 1 månad innan starten iaf.

 

 

Som jag har fattat det är EN22 NBG:S ing kompani som gått ner till R30 och är i beredskap till 081230 istället för 090630 som det var tänkt men alla har blivit uppsagda till 081230 nu. Sedan håller dom på grottar i om dom ev skulle försöka erbjuda R90 eller något alternativ för regeringen har sagt att Sverige skall ha ett ing komp i beredskap men vill inte betala för R30.

Link to comment
Share on other sites

Har försökt leta lite men verkar vara väldigt torftigt med information på nätet om just EN22. Så när skulle beredskapen börja? Informationsbrev brukar skickas ut runt 1 månad innan starten iaf.

 

 

Som jag har fattat det är EN22 NBG:S ing kompani som gått ner till R30 och är i beredskap till 081230 istället för 090630 som det var tänkt men alla har blivit uppsagda till 081230 nu. Sedan håller dom på grottar i om dom ev skulle försöka erbjuda R90 eller något alternativ för regeringen har sagt att Sverige skall ha ett ing komp i beredskap men vill inte betala för R30.

 

Lustigt nog när jag talade med rekryterarn så sa gav han inte mig ett datum när den skulle ha börjat (vad jag kommer ihåg), så jag antog att det var omgående. Samt att jag var dum som glömde att göra en skärmdump på ansökningsblanketten när jag skickade in den, så jag vet inte vad det stod på den. Men vad som sades till mig var följande:

Beredskapen skulle fortlöpa till 090630 och att det skulle vara ett R30 förband, samt övningar/utbildningar enbart om det blir en insats.

 

Men som tidigare nämnt så var detta samtal för över en månad sedan så jag är lite tveksam till vad jag minns av vad som sades. Så jag kommer att ringa tillbaka till herrn som ringde o höra vad som verkligen händer!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...