Jump to content

S***ns snorungar dom snodde min Mc


VBK

Recommended Posts

Kl 01:45 den 30/12 stal dessa ligister min båge den återfanns dagen efter men med en hel del åverkan på lås fälgar bromsskiva.

Fattar inte hur kalla dom var dom bröt troligen låsen dan innan men blev troligen skrämda av min hund.

Vi satt uppe och kollade på Tv men ändå går dom in i carporten som är utrustad med halogenspot kamera med varningsskyltar. Vad fan skall man behöva göra för att få ha sina prylar ifred

 

edit: det var lätt att missförstå mina intentioner skrev i ren ilska. ändrar hela inlägget.

 

http://www.youtube.com/watch?v=NseXjxCxJ2g

Link to comment
Share on other sites

Känns en smula tveksamt det här va?

 

Känns snarare som att den filmen passar bättre hos Farbror Polisen. Det brukar väl oftast lösa sig till det bättre om polisen får tala med dem inom lagens ramar än att du gör något förhastat som leder till rättsliga påföljder..

 

GMY

Link to comment
Share on other sites

Hur menar du?

 

Polisen är redan inkopplad dom har filmen men deras resurser är begränsade.

Givetvis kommer jag inte att göra nått själv alla tipps går raka vägen till Polisen i HBG.

Mitt inlägg lät kanske väldigt hämdlystet nu när jag läser det igen med jag vill bara att dom satans glinen åker fast. Det lustiga var att när polisen väl kom till platsen där dom gömt den så var dom mer intresserade över om mitt körkort min identitet och om jag hade druckit alkohol. Vet inte om det är så dom gör jag skulle ju iofs köra hem bågen.

Link to comment
Share on other sites

Hur menar du?

 

Polisen är redan inkopplad dom har filmen men deras resurser är begränsade.

Givetvis kommer jag inte att göra nått själv alla tipps går raka vägen till Polisen i HBG.

Mitt inlägg lät kanske väldigt hämdlystet nu när jag läser det igen med jag vill bara att dom satans glinen åker fast. Det lustiga var att när polisen väl kom till platsen där dom gömt den så var dom mer intresserade över om mitt körkort min identitet och om jag hade druckit alkohol. Vet inte om det är så dom gör jag skulle ju iofs köra hem bågen.

 

Jag har full förståelse för polisens intresse för ditt körkort m.m.

De måste ju säkerställa att DU inte har varit på fyllan och tagit en liten "tur" och sedan åkt omkull.

Det har ju att göra med att utesluta saker och ting fyllekörning eller försäkringsbedrägeri.

 

Men jag önskar lagens pojkar lycka till med jakten på dessa krimminella ynglingar.

Link to comment
Share on other sites

Observera att en av ungarna flyttar på de vita spannen och att han inte har handskar på sig. Eftersom de snor en mc är väl chansen stor att de/någon av dem är van förbrytare, så om polisen orkar kanske det finns fingeravtryck att fånga dem med.

Link to comment
Share on other sites

Hur menar du?

Personligen har du min fulla sympati som lagt ut uppgifter som gör att chansen att de åker fast är större. Nu känner jag mig lite som en partyförstörare, men...

Jag antar att de inte givit sitt medgivande så kan det kanske vara ett brott mot PUL (personuppgiftslagen).

Det vore inte roligt om de anmäler dig för att publicerat filmen.

Notisum om PUL

1 § Syftet med denna lag är att skydda människor mot att deras personliga integritet kränks genom behandling av personuppgifter.

 

Personuppgifter; All slags information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person som är i livet. (de verkade vara i livet på filmen)

 

21 § Det är förbjudet för andra än myndigheter att behandla personuppgifter om lagöverträdelser som innefattar brott, domar i brottmål, straffprocessuella tvångsmedel eller administrativa frihetsberövanden.

 

49 § /Träder i kraft I:2007-01-01/ Till böter eller fängelse i högst sex månader eller, om brottet är grovt, till fängelse i högst två år döms den som uppsåtligen eller av grov oaktsamhet

Nu finns det säkert många här som kan juridik bättre än jag så se detta som en tanke.

Link to comment
Share on other sites

Fingeravtryck:

Fukt förstör ev fingeravtryck tämligen omgående

Ytan skall vara slät, minsta skrovliga yta funkar inte, DNA går iofs att ta, detta förutsätter att fingeravtrycken inte är förstörda av fukt.

 

PUL:

Inga ID uppgifter är ju publicerade, och fota och filma folk på allmän plats får man ju göra, denna film som jag inte kan se då jag är på jobbet, utgår jag från är filmad på privat mark, där brott begås?

De kan ju höra av sig då till polisen HBG och säga,

-"snälla fabbro polisen, dumma gubben filmade oss utan vårat medgivande när vi stal hans MC, ge honom böter"

Link to comment
Share on other sites

Notisum om PUL

1 § Syftet med denna lag är att skydda människor mot att deras personliga integritet kränks genom behandling av personuppgifter.

 

Personuppgifter; All slags information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person som är i livet. (de verkade vara i livet på filmen)

 

21 § Det är förbjudet för andra än myndigheter att behandla personuppgifter om lagöverträdelser som innefattar brott, domar i brottmål, straffprocessuella tvångsmedel eller administrativa frihetsberövanden.

 

49 § /Träder i kraft I:2007-01-01/ Till böter eller fängelse i högst sex månader eller, om brottet är grovt, till fängelse i högst två år döms den som uppsåtligen eller av grov oaktsamhet

Nu finns det säkert många här som kan juridik bättre än jag så se detta som en tanke.

PUL är dock inte applicerbar på privatpersoners verksamhet:
6§ Denna lag gäller inte för sådan behandling av personuppgifter som en fysisk person utför som ett led i en verksamhet av rent privat natur.

 

/mdn

Link to comment
Share on other sites

Du kan lätt ta fingeravtryck själv om du vill. Använd den metoden man ser i Snuten i Hollywood 2. Fungerar alldeles utmärkt. Polisen kanske inte hinner, men kanske kan använda de du tagit ändå. Köp vanligt atak super lim, blir fina och tydliga fingeravrtyck det. Fråga alla modellbyggare som av misstag satt sina egna tydliga avtryck på diverse modeller om de använder superlim för att limma något.

Link to comment
Share on other sites

Filmen är spridd i närområdet, har försökt frysa ansiktet men lagringsenheten ger inte bättre kvalitet än så. man får inte bättre för 800:-

Har satt i 1gig extra minne så att inspelaren inte blir fylld igen, hade jag haft det från början så hade jag även fått med när dom bröt upp låsen.

Då sparade den bara ca 25st 10 sec sekvenser nu tror jag den sparar ca1000. innan fylldes minnet snabbt av grannens katt:-)

Jag kan fortfarande inte fatta att dom är så kyliga att dom fullständigt ignorerar varningsskyltar om videoövervakning, varningsskylt för hund, halogenstrålkastare med rörelsesensor och att huset var helt upptännt. Ibland skulle jag vilja ha dom nerverna. Motorcykeln var det inga som helst problem med förutom att dom förstört lås för ca 3000. Skönt att den är tillbaka då jag kör till jobbet varje dag med den.

Vad det gäller diskutionerna om lagen om PUL så tror jag inte den innefattar denna händelse, kameran övervakar bara min carport vilken är privat samt att det är adekvat skyltat om övervakningen. jag lämnar inte ut några som helst personliga uppgifter förutom bilder på 3 ligister som bryter mot lagen genom att stjäla... Skulle det visa sig att jag gjort fel när jag laggt ut filmen så tar jag med glädje den diskutionen med farbror blå. Vad skulle ni gjort dom var inne på min tomt och stal MIN mc!!!!!! som jag köpt för mina intjänade sparade pengar, hade jag kommit på dom under stölden så hade jag troligen inte skrivit detta då datorer är förbjudna på häktet :D:).

 

VBK

Link to comment
Share on other sites

Det finns verkligen ingen hejd på vad folk tar sig till nu för tiden. Jag blir så j*vla sur när man inte respekterar andras egendom! Hoppas verkligen att det här löser sig, tipset om att ringa Efterlyst är nog inte alls så dumt!

 

Du är väldigt förutseende som lagt ner så mycket jobb på att bevaka din carport, hade du väntat dig ett inbrott?

Link to comment
Share on other sites

..//Jag kan fortfarande inte fatta att dom är så kyliga att dom fullständigt ignorerar varningsskyltar om videoövervakning, varningsskylt för hund, halogenstrålkastare med rörelsesensor och att huset var helt upptännt. //..

Vill inte verka dryg eller så, men jag måste bara fråga.

När du ändå verkar lagt ned en del pengar på övervakning, varför skaffade du inte ett larm istället??

 

En kamera kan man alltid skyla sig för, att en lampa tänds bryr sig inga grannar om och du märkte det uppenbarligen inte, ett larm fungerar lite bättre i avskräckande syfte.

 

 

 

//Y

Link to comment
Share on other sites

Huset är larmat, så jag får väl ha den i vardagsrummet ifortsättningen :)

Och ja carporten är en risk 2 eu moppar och en mc. jag förutsåg att nån skulle försöka stjäla mopparna det var därför kameran kom upp. har även 2 till kameror som tar baksidan/framsida på huset. Högst på önskelistan ett garage.

Link to comment
Share on other sites

Filmen är spridd i närområdet, har försökt frysa ansiktet men lagringsenheten ger inte bättre kvalitet än så. man får inte bättre för 800:-

VBK

 

Vart har du köpt denna utrustning, skulle nog behöva en egen efter div. ligist tilltag på min tomt.

 

//T

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...