Jump to content

Köpa mässdräkt?

Compact200

Recommended Posts

Var kan man få tag i en mässdräkt m/86? Har förgäves letat på blocket och tradera, men alla som säljs där verkar ha tillhört matglada dvärgar från flygvapnet :surprise:

Så nu är det bara att bita i det sura och leta efter en ny. Någon som har bra tips på skräddare eller dylikt? Jag är tacksam för alla tips.

Var kan man få tag i en mässdräkt m/86? Har förgäves letat på blocket och tradera, men alla som säljs där verkar ha tillhört matglada dvärgar från flygvapnet :surprise:

Så nu är det bara att bita i det sura och leta efter en ny. Någon som har bra tips på skräddare eller dylikt? Jag är tacksam för alla tips.

Här är en på Tradera som inte tillhört någon 'matglad dvärg från FV...':

mässdräkt m/86, armén

Du kan också höra med följande ekiperingsfirma:

AB Ernst Nymans Herrekipering

Ronnebygatan 39

371 33 KARLSKRONA

Telefon: 0455-102 98

Fax: 0455-102 96

Edited by Göta Lejon

• BlåGul -1

Testa Militärekiperingsaktiebolaget MEA i Stockholm.

/K

Just denna leverantör kan inte på något sätt rekommenderas efter det r*vkn*ll som kadetterna på Karlberg utsattes för 2004...

@Compact200

Det beror lite grann på var i landet du håller till. Finns en bra skräddare i Uppsala, men det är en klen tröst ifall du bor i Halmstad...

Bästa tipset är att kolla med sömmerskan motsv på ditt förband, de brukar ha koll på lokala förmågor. Din frågeställning är inte direkt unik, om man säger så. ;)

Edited by KD803

http://www.smartstep.se/ssp/herrerik/

Just denna leverantör kan inte på något sätt rekommenderas efter det r*vkn*ll som kadetterna på Karlberg utsattes för 2004...

Kan du förklara ytterligare?

De konkade när FM ställde in kadettutbildningen.

Han som tog över Herr Eriks driver numera Montys Uniform http://www.montysuniform.se och de har mässdräkter.

Edited by Lt P

http://www.smartstep.se/ssp/herrerik/

De konkade när FM ställde in kadettutbildningen.

Menar du att kadetterna hamnade i kläm pga det (också)? Kan ju tycka att de inte borde konkat medan det fortfarande fanns kadetter, så jag förstår nog inte riktigt.

MEA (Militära ekiperingsaktiebolaget) ligger på Upplandsgatan vill jag minnas.

Du kan göra ett lukrativt deal om du ser till att rekrytera fler kamrater att köpa mässdräkt.

Förresten borde inte armén bära modell Ä istället? Mässdräkten är ju faktiskt lättnad i klädsel från paraduniform. Den uppfanns av flottan för det var krångligt att ha officersfracken eller paraddräkten på middagar i trånga gunrum (epåletter och frackskörtar var i vägen.

Edited by Psilander

De tog på sig lite för mycket, antar jag. Resultatet blev i alla fall att det blev oerhörda leveransproblem, vissa fick sin mässdräkt bara någon dag innan balen, någons mässdräkt var ihopnålad men det där med sömmar hade de glömt osv.

Vad jag vet så fick alla vad de hade beställt till sist, men då var det nästan ett halvår efter utlovat leveransdatum.

• 2 weeks later...
Var kan man få tag i en mässdräkt m/86? Har förgäves letat på blocket och tradera, men alla som säljs där verkar ha tillhört matglada dvärgar från flygvapnet ;-)

Byt vapenslag är ju ett tipps( Skämt) :baskerPa:

• BlåGul -1
Var kan man få tag i en mässdräkt m/86? Har förgäves letat på blocket och tradera, men alla som säljs där verkar ha tillhört matglada dvärgar från flygvapnet :rockon:

Byt vapenslag är ju ett tipps( Skämt) :surprise:

Det räcker inte med att byta vapenslag, det är ett till och med ett byte av försvasgren som krävs.

/K Definitionspolis

• 1 year later...