poko-pekka Posted December 22, 2006 Report Share Posted December 22, 2006 Så här i väntans stund tänkte jag kicka igång en tråd där vi som rycker in på I19 i Boden nu till januari kan ge oss till känna och utbyta tankar. Nu börjar det ju dra ihop sig till inryck, själv tänkte jag fixa tågbiljetten idag. Så, vilka av er kommer man träffa 15 januari -07? Ska själv in som Bevakningsgruppchef, pbat. Finns här några blivande lumparpolare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
suomiperkele Posted December 26, 2006 Report Share Posted December 26, 2006 Jag rycker in som bevakningssoldat på I19 Är inte långt kvar som sagt, skönt att man fick liggplats på tåget upp till Boden ;) Så får väl se om du blir min gruppchef senare då ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poko-pekka Posted December 26, 2006 Author Report Share Posted December 26, 2006 Härligt. Var bor du? Sthlm? Själv är man så pass långt norrut att man endst behöver sittplats på tåget Nu känns det att det börjar dra ihop sig, fan vad jag längtar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
suomiperkele Posted December 26, 2006 Report Share Posted December 26, 2006 Härligt. Var bor du? Sthlm? Själv är man så pass långt norrut att man endst behöver sittplats på tåget Nu känns det att det börjar dra ihop sig, fan vad jag längtar! Yesbox bor i Sthlm. Vilken lyx, jag blir tvungen att åka redan på söndag eftermiddag och sen är jag framme 6.40.. vad ska man göra i 5 timmar innan man ska mönstra in? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poko-pekka Posted December 26, 2006 Author Report Share Posted December 26, 2006 Okok. Blir ju något skönare att åka på måndag morgon:) Vette fan, säkert kommer en chartrad buss och hämtar era bortkomna arslen...eller nåt:P Undrar hurdan blanding av mystiska typer vi kommer bli..hehe! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
suomiperkele Posted December 26, 2006 Report Share Posted December 26, 2006 (edited) Hehe ja kan jag tänka mig att det är Jao förhoppningsvis gör det det den tiden hehe Ja det kan man ju undra, förhoppningsvis blir det en intressant blandning av folk ;D Vars bor du nånstans då? Edited December 26, 2006 by suomiperkele Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poko-pekka Posted December 26, 2006 Author Report Share Posted December 26, 2006 Hehe ja kan jag tänka mig att det är Jao förhoppningsvis gör det det den tiden hehe Ja det kan man ju undra, förhoppningsvis blir det en intressant blandning av folk ;D Vars bor du nånstans då? Jepp, bara det inte blir allt för slöa personer. Man har ju hört att bevakning kan vara rätt slappt Bor i Gällivare 10 mil söder om Kiruna..så Boden är söderut för min del.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
suomiperkele Posted December 26, 2006 Report Share Posted December 26, 2006 Skulle inte skada om det var lite slött folk så att man inte känner sig så jäkla kass själv hehe Jahaja då åker du ju på solsemester ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poko-pekka Posted December 27, 2006 Author Report Share Posted December 27, 2006 Visserligen har du rätt, men bara nivån inte är allt för lökig. Kul om det är folk som har halvtaskig fysik, men mer än gärna vill träna upp sig, är motiverade osv:) Tro mig, allt söder om polcirkeln är semester..;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
suomiperkele Posted December 27, 2006 Report Share Posted December 27, 2006 Ja precis, är folk motiverade blir man själv motiverad Hehe får se vilken schock man kommer få av kylan där uppe, kommer nog ta nån vecka att vänja sig ;P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poko-pekka Posted December 28, 2006 Author Report Share Posted December 28, 2006 Säkert..januari och februari brukar bli dom kallaste månaderna här uppe. Någonting att se fram emot..haha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zako Posted December 28, 2006 Report Share Posted December 28, 2006 (edited) Trevligt med nyinryckande! Ni kommer att få bo i samma kasern som oss ingenjörer. Det är en av de fräschaste kasernerna på I 19, helt nya madrasser och allt. Btw, ni kommer nog att hälsas med samma fras som vi fick höra från livkomp när vi ryckte in, "välkomna till helvetet". Edited December 28, 2006 by Zako Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
suomiperkele Posted December 29, 2006 Report Share Posted December 29, 2006 Trevligt med nyinryckande! Ni kommer att få bo i samma kasern som oss ingenjörer. Det är en av de fräschaste kasernerna på I 19, helt nya madrasser och allt. Btw, ni kommer nog att hälsas med samma fras som vi fick höra från livkomp när vi ryckte in, "välkomna till helvetet". Känner igen dedär med "välkomna till helvetet", min polare är ingenjör just på I19 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darkwand Posted December 29, 2006 Report Share Posted December 29, 2006 (edited) Ta med vatten på tåget 97/98 fanns det bara ett 3dl paket per person på tåget, det gick inte ens att handla ombord om tåget var ett extratåg istället för tilläggsvagnar på ett ordinarie. Edited December 29, 2006 by Darkwand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poko-pekka Posted January 2, 2007 Author Report Share Posted January 2, 2007 Trevligt med nyinryckande! Ni kommer att få bo i samma kasern som oss ingenjörer. Det är en av de fräschaste kasernerna på I 19, helt nya madrasser och allt. Btw, ni kommer nog att hälsas med samma fras som vi fick höra från livkomp när vi ryckte in, "välkomna till helvetet". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flugan Posted January 2, 2007 Report Share Posted January 2, 2007 (edited) Ta med vatten på tåget 97/98 fanns det bara ett 3dl paket per person på tåget, det gick inte ens att handla ombord om tåget var ett extratåg istället för tilläggsvagnar på ett ordinarie. Instämmer, kommer ihåg inrycket 06. 30plus och 1 paket om 2dl vatten lr nått sånt, tur att man tog med sig en 2liters kola Samt att jag hoppas att ni får en hård GSU utbildning i vinterkylan så att nästan vattnet fryser i era kammelbacks Edited January 2, 2007 by Flugan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
suomiperkele Posted January 8, 2007 Report Share Posted January 8, 2007 Vad är kammelbacks förnågot? ;P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poko-pekka Posted January 9, 2007 Author Report Share Posted January 9, 2007 Vad är kammelbacks förnågot? ;P Är typ en vattenbehållare man har på ryggen, typ som en väst med vatten i. Man har sen en slang till munnen man kan dricka ur. Någon mer kunnig kan gärna ge en bättre förklaring.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
suomiperkele Posted January 9, 2007 Report Share Posted January 9, 2007 Jaså, med andra ord en perfekt partyrygga ;D Fast lär väl vara ett helvete att rengöra hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJay Posted January 12, 2007 Report Share Posted January 12, 2007 Ligger Själv inne som bevakningsgrupp chef på I19. Ni är välkomna upp ;) Kan lova att era blivade befäl kommer få fart på er vare sig ni vill eller inte :P. Man klarar sig trotts att man inte är vältränad, men man kommer få det lite kämpigt under GSU:n. Lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
suomiperkele Posted January 14, 2007 Report Share Posted January 14, 2007 Idag bär det av då! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts