Jump to content

Boden januari 2007?

Recommended Posts

Så här i väntans stund tänkte jag kicka igång en tråd där vi som rycker in på I19 i Boden nu till januari kan ge oss till känna och utbyta tankar. Nu börjar det ju dra ihop sig till inryck, själv tänkte jag fixa tågbiljetten idag. Så, vilka av er kommer man träffa 15 januari -07?

Ska själv in som Bevakningsgruppchef, pbat.

Finns här några blivande lumparpolare? :baskerFN:

Härligt. Var bor du? Sthlm? Själv är man så pass långt norrut att man endst behöver sittplats på tåget :D

Nu känns det att det börjar dra ihop sig, fan vad jag längtar! :D

Yesbox bor i Sthlm.

Vilken lyx, jag blir tvungen att åka redan på söndag eftermiddag och sen är jag framme 6.40.. vad ska man göra i 5 timmar innan man ska mönstra in? :D

Hehe ja kan jag tänka mig att det är :lala:

Jao förhoppningsvis gör det det den tiden hehe

Ja det kan man ju undra, förhoppningsvis blir det en intressant blandning av folk ;D

Vars bor du nånstans då?

Jepp, bara det inte blir allt för slöa personer. Man har ju hört att bevakning kan vara rätt slappt :rockon:

Bor i Gällivare 10 mil söder om Kiruna..så Boden är söderut för min del.. :worthy:

Trevligt med nyinryckande!

Ni kommer att få bo i samma kasern som oss ingenjörer. Det är en av de fräschaste kasernerna på I 19, helt nya madrasser och allt. :angry:

Btw, ni kommer nog att hälsas med samma fras som vi fick höra från livkomp när vi ryckte in, "välkomna till helvetet". :((

Edited by Zako

Ni kommer att få bo i samma kasern som oss ingenjörer. Det är en av de fräschaste kasernerna på I 19, helt nya madrasser och allt. :)

Btw, ni kommer nog att hälsas med samma fras som vi fick höra från livkomp när vi ryckte in, "välkomna till helvetet". :navy:

Känner igen dedär med "välkomna till helvetet", min polare är ingenjör just på I19 :)

Ni kommer att få bo i samma kasern som oss ingenjörer. Det är en av de fräschaste kasernerna på I 19, helt nya madrasser och allt. :)

Btw, ni kommer nog att hälsas med samma fras som vi fick höra från livkomp när vi ryckte in, "välkomna till helvetet". :lala:

:-(8-/

Ta med vatten på tåget 97/98 fanns det bara ett 3dl paket per person på tåget, det gick inte ens att handla ombord om tåget var ett extratåg istället för tilläggsvagnar på ett ordinarie.

Instämmer, kommer ihåg inrycket 06.

30plus och 1 paket om 2dl vatten lr nått sånt, tur att man tog med sig en 2liters kola :dribble:

Samt att jag hoppas att ni får en hård GSU utbildning i vinterkylan

så att nästan vattnet fryser i era kammelbacks :rockon:

Edited by Flugan

Ligger Själv inne som bevakningsgrupp chef på I19. Ni är välkomna upp ;)

Kan lova att era blivade befäl kommer få fart på er vare sig ni vill eller inte :P. Man klarar sig trotts att man inte är vältränad, men man kommer få det lite kämpigt under GSU:n.

Lycka till