Jump to content

2006 hur många timmar fick ni ihop/Utbildnings plan 2007


Recommended Posts

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ca 530 h på övningar

 

3xkurser á 40 h st. Dvs 120

 

650 timmar på ett år... Ganska bra jobbat :-(

 

Ja 650h var sannerligen bra jobbat!

Det motsvarar 5 slumpvis valda IP-soldater ur min grupp.

Har du lust att dela med dig av övningsschemat (eller delar av)? Jag är uppriktigt nyfiken på hur det ser ut.

 

Själv gjorde jag 145h.

Utelämnar kurser och b-styrkor eftersom det inte är relevant här.

Link to comment
Share on other sites

ca 530 h på övningar

 

3xkurser á 40 h st. Dvs 120

 

650 timmar på ett år... Ganska bra jobbat :banghead:

 

Ja 650h var sannerligen bra jobbat!

Det motsvarar 5 slumpvis valda IP-soldater ur min grupp.

Har du lust att dela med dig av övningsschemat (eller delar av)? Jag är uppriktigt nyfiken på hur det ser ut.

 

Själv gjorde jag 145h.

Utelämnar kurser och b-styrkor eftersom det inte är relevant här.

 

 

Om jag inte helt missminner mig så är vederbörande aktiv inom ungdomsverksamheten, och övningstimmarna räknas mycket mer givmilt än vad gäller kontraktstid för hv-folk. I ungdomsverksamheten (iaf här nere i Skåne) räknas timme för timme, varvid en övning fredag 1800 till söndag 1500 genererar 45 timmar.

 

I ungdomsavdelningen jag är aktiv försöker vi erbjuda totalt cirka 150 timmar varje år, genomsnittet bland ungdomarna hamnar någonstans 75-100 timmar.

 

De som utöver denna lokala del, deltar i regionala och centrala kurser kan komma upp i ganska många timmar på ett år. Dock måste jag hålla med om att 650 timmar låter nästan för mycket för att vara sant.

Link to comment
Share on other sites

Är det något positivt att skylta med att man nästan jobbar utan ersättning 300-600h för FM? borde snarare vara SM i idioti att jobba så mycket för en ersättning som understiger 20kr/h.

 

sedan är det så att A-tid, Övrigtid och kurstid räknas på olika sätt mellan olika utbildningsgrupper.

Link to comment
Share on other sites

Gjorde en timme mer än mitt stridspar, en stridsparskamrat som är med precis allt som jag är med på och som även är skytt till GRGt som jag laddar. Ett stort mysterium hur jag kunnat göra 1 (1!!!) timme mer än honom faktiskt.

 

Jag gjorde 100 timmar jämt...

Link to comment
Share on other sites

Är det något positivt att skylta med att man nästan jobbar utan ersättning 300-600h för FM? borde snarare vara SM i idioti att jobba så mycket för en ersättning som understiger 20kr/h.

 

...

 

Ja, vilka idioter det finns!

 

Nä, när alla gjort sina 20-30-60 h + ev. befälstid så skulle man stanna hemma och pilla navel ! ½#&%!!!

 

DÅ HADE VI FÅTT ETT RIKTIGT HEMVÄRN.

Link to comment
Share on other sites

DÅ HADE VI FÅTT ETT RIKTIGT HEMVÄRN.

 

@709

Skulle vara intressant att få din förklaring till hur man då skulle få ett bättre/riktigt HV genom att bara fullgöra sitt kontrakt?

Vad jag vet så har man fullt upp med att hålla de mest basala kunnskaperna vid liv i ett 20 timmars kontrakt men utveckla det gärna

II63

Link to comment
Share on other sites

ca 530 h på övningar

 

3xkurser á 40 h st. Dvs 120

 

650 timmar på ett år... Ganska bra jobbat :wacko:

 

Ja 650h var sannerligen bra jobbat!

Det motsvarar 5 slumpvis valda IP-soldater ur min grupp.

Har du lust att dela med dig av övningsschemat (eller delar av)? Jag är uppriktigt nyfiken på hur det ser ut.

 

Själv gjorde jag 145h.

Utelämnar kurser och b-styrkor eftersom det inte är relevant här.

 

 

Så svårt är det inte. 5 dygnsövningar á 48h st och 5 på 54h st. Plus uppstart och avslut á 10h st.

Link to comment
Share on other sites

ca 530 h på övningar

 

3xkurser á 40 h st. Dvs 120

 

650 timmar på ett år... Ganska bra jobbat :wacko:

 

Ja 650h var sannerligen bra jobbat!

Det motsvarar 5 slumpvis valda IP-soldater ur min grupp.

Har du lust att dela med dig av övningsschemat (eller delar av)? Jag är uppriktigt nyfiken på hur det ser ut.

 

Själv gjorde jag 145h.

Utelämnar kurser och b-styrkor eftersom det inte är relevant här.

 

 

Så svårt är det inte. 5 dygnsövningar á 48h st och 5 på 54h st. Plus uppstart och avslut á 10h st.

 

Tack Faers, då vet jag.

Tidräkningen fungerar uppenbart helt annorlunda mot i Hv.

Å andra sidan har ju Hv-U en egen del i forumet. Du kanske borde skriva där istället så att jämförelserna blir något mer relavanta...

Link to comment
Share on other sites

Tack Faers, då vet jag.

Tidräkningen fungerar uppenbart helt annorlunda mot i Hv.

Å andra sidan har ju Hv-U en egen del i forumet. Du kanske borde skriva där istället så att jämförelserna blir något mer relavanta...

 

Mjo du har rätt i den punkten. Övningarna räknas tydligen inte lika. Det är nog en idé att skapa en egen sånhär tråd till ungdomsforumet :)

Link to comment
Share on other sites

Är det något positivt att skylta med att man nästan jobbar utan ersättning 300-600h för FM? borde snarare vara SM i idioti att jobba så mycket för en ersättning som understiger 20kr/h.

 

...

 

Ja, vilka idioter det finns!

 

Nä, när alla gjort sina 20-30-60 h + ev. befälstid så skulle man stanna hemma och pilla navel ! ½#&%!!!

 

DÅ HADE VI FÅTT ETT RIKTIGT HEMVÄRN.

 

Vi kan skapa en ny tråd och prata ersättningsnivåer... Jag kanske var lite väl otydlig i vad jag avsåg. Det jag avser är at ersättningarna är på tog förlåga och att då nästan ägna en halvtid åt den gröna verksamheten under sådna ersättningsnivåer är idioti, dvs ur ett privatekonomiskt perspektiv. Ur ett förbandsmässigt perspektiv så är det bra att folk och fä är villiga att spendera så stor tid om nu tiden ägnas åt kvalitativa övningar, är det bara kvantitet utan kvalitet är det också idioti hur folk kan få spendera så mycket tid utan att uppnå vissa mål.

Link to comment
Share on other sites

ca 530 h på övningar

 

3xkurser á 40 h st. Dvs 120

 

650 timmar på ett år... Ganska bra jobbat :)

 

Ja 650h var sannerligen bra jobbat!

Det motsvarar 5 slumpvis valda IP-soldater ur min grupp.

Har du lust att dela med dig av övningsschemat (eller delar av)? Jag är uppriktigt nyfiken på hur det ser ut.

 

Själv gjorde jag 145h.

Utelämnar kurser och b-styrkor eftersom det inte är relevant här.

 

 

Så svårt är det inte. 5 dygnsövningar á 48h st och 5 på 54h st. Plus uppstart och avslut á 10h st.

Sedan när innehåller ett dygn 48 timmar :rolleyes: .

Om man slår ut dina timmar på antal helger skulle detta ge ==> ca 13 fulla helger lördag 0000 - söndag 2400 :dribble:

Link to comment
Share on other sites

Lyckades bara skrapa ihop 41 avtalstimmar (ca hälften av "normalt") pga andra engagemang, men nu ska det förhoppningsvis bli mera övande det här året.

 

Lite småpinsamt känns det att bara göra dubbelt mot vad som står i kontraktet.

Edited by AdamKalle
Link to comment
Share on other sites

:dribble: Tja, tydligen sa raknas det lite som det haver pa en del HVgrp(Las omradesstaber) Sjalv hade jag ett antal hundra timmar totalt i fjol inkluderat mina 60-80 kontrakts timmar men jag har inte sett roken av den ringa ersattning man enligt uppgift skall fa. Detta fenomen ar inne pa tredje aret nu sa man kan ju borja fundera pa vad vissa omraden haller pa med egentligen. :rolleyes: Vad galler raknade av tid sa ar jag av den uppfattningen att om man borjar fre 18.00 och avslutar son 18.00 sa bor timantalet ligga i proportion med den tiden. Dvs.48 timmar och inte som det raknas nu. I basta fall kan man fa 20-24timmar for en helg.
Link to comment
Share on other sites

:dribble: Tja, tydligen sa raknas det lite som det haver pa en del HVgrp(Las omradesstaber) Sjalv hade jag ett antal hundra timmar totalt i fjol inkluderat mina 60-80 kontrakts timmar men jag har inte sett roken av den ringa ersattning man enligt uppgift skall fa. Detta fenomen ar inne pa tredje aret nu sa man kan ju borja fundera pa vad vissa omraden haller pa med egentligen. :rolleyes: Vad galler raknade av tid sa ar jag av den uppfattningen att om man borjar fre 18.00 och avslutar son 18.00 sa bor timantalet ligga i proportion med den tiden. Dvs.48 timmar och inte som det raknas nu. I basta fall kan man fa 20-24timmar for en helg.

 

Övad tid står på kontobeskedet du får från nordea.

 

en övad timme är inte detsamma som en klocktimme. En helgövning där man bryter för att sova etc så räknas inte sömnen in, utan det är bara den faktiska övningstiden som räknas. Sedan finns ett mer komplicerat byråkratiskt problem till varför det blir 20-24h vilket har att göra med instr ersättningar osv.

 

En förändring av tidsräkningen på övningar skulle leda till att även kontrakten förändras...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...