Jump to content

2006 hur många timmar fick ni ihop/Utbildnings plan 2007


Recommended Posts

Fick min "slut lön" för 2006 idag och där stog det att jag fått ihop 208timmar detta år.

 

Hur många har ni loggat?

 

 

 

 

I samma veva fick jag utbildnings katalogen för 2007, och till min stora glädje såg jag att vi skall ha en kurs i eldledning. Det har jag tjatat om hela året. Nu är det bara att hoppas man kan få en plats.

Det står i vårat TOEM att vi skall kunna eldleda, men mig veterligen har det inte gått någon sån kurs i närtid (senaste 2-3 åren) och känner inte till att någon är speciallt haj på det i plutonen.

 

Sen har man ju alltid KSP kursen varje år. Brukar alltid vara givande.

 

Har ni någon särskild kurs under året som ni ser fram imot?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Första året (2001) i HV gjorde jag nästan 360 timmar, helt sjukt, men nu efter 48 timmar detta året börjar jag undra vart all övningstid tar vägen, Har HV skärt ner så förba***t?

 

Har nog med att HVIP har blivit prio 1, inte för att klaga, men jag tycker det är tråkigt.

Link to comment
Share on other sites

147 på pappret. Enligt mina noteringar borde det vara 172. Återigen, enligt egna noteringar tillkommer minst 180 timmar övrigt (administration, intervjuer, instruktörstid etc.). Intressant att notera att jag har kumulativt över 500 mil i ersättning, vilket betyder att jag åker till Gardet i snitt en gång i veckan (jag redovisar dock inte tid spenderat på Gardet av diverse skäl).

Edited by Hans Engström
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...