Jump to content

Mellandagarna eller segdagarna?

Recommended Posts

Hej Kamrater

Satt och funderade på hur jag skall få tiden att gå, Det är tämligen dött gällande verksamhet som rör HV mm.

Hur får ni tiden att gå? Jag har läst Soldf + annan liknande lektyr

Tacksam för all hjälp

Tja det börjar med den 25:e som är en av årets största festdagar och slutar med nyårsafton som ligger på samma nivå som den 25:e. Därimellan så kan man roa sig med att festa, förebereda för en fest eller byta ut alla julklappar man inte ville ha.

Som vanligt så finns sökfunktionen även för detta...

Sök, och du skola finna en tråd om en herre som marschade hela julen ute i skogen. Gav indirekt mig en förbannat bra jul också i och med att jag för var smutt grappa/cognac/calva/snaps tog en tiondelssekund för eftertanke och tänkte

"Ha ha ha, ja du djävlar.."

Men det är klart, det är ju hur jag tänker.. Undrar om inte Sir Vival spånar i samma banor :)

GMY

Jobba?

Nope ledig, Firman stänger mellan jul o nyår..

Inte alla firmor. Finns säkert bra betalda pass att ta på många håll i offentlig eller privat sektor.

Tips?

Gå till närmaste vårdhem eller butik. Eller gå till Arbetsförmedlingen och kolla efter korta påhugg.

Eller ta julledigt.

För länge sedan, hade jag o några kompisar traditionen att nyårsdagen packa ryggan och vandra i skogen några dagar. Frisk luft rensar det tunga huvudet (tyvärr inte levern, den får återhämta sig själv.) Alltid roligt i skåne, när det snöblandade regnet öser ner :P

Som du antydde i första inlägget så är du HV-gubbe.

Finns kamratfrämjande aktiviteter som inte kräver m/90 och avtalstid.

Japp det är riktigt, Jag spelar även fotboll......

Men nu hittade jag den perfekta lösningen, Jag kallade gruppen till marschträning inför soldatprovet.. Det mottogs med varam applåder :rolleyes: