Jump to content

Tvång att ordna återträff?


Recommended Posts

Kan mycket väl vara så. Det genomfördes återträff med 04:an det vet jag, men utöver det?

Jaså? När då? Varför blev inte jag kallad? Eller var det bara ni på skytte?

 

/K

Edit: M.a.a. The Swedes inlägg vill jag säga att jag inte ens har hört om någon återträff för BA04 innan HC1:s inlägg. Kan det vara så att St/Ing inte genomförde någon eller glömdes jag bort?

Edited by Krook
Link to comment
Share on other sites

Det där med krav på återträff är ett senare påfund. Jag kommer inte ihåg när det stadsfästes men det var väl ändå senare än BA07:s hemkomst iaf?

 

/K

Nja, jag tror att det sas redan på BA03 (ev. 01) att återträffen är en del av debriefingen.

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips kommer från mil.se

 

1999 antogs Lagen om utlandsstyrkan inom Försvarsmakten (1999:568) och Förordningen om utlandsstyrkan inom Försvaret (1999:569). Försvarsmakten har därmed fått ett utökat ansvar för rehabilitering och stöd till de som deltagit i utlandstjänstgöring. Lagen gäller retroaktivt sedan 1993.

 

Skulle gissa på att det med stöd därifrån bestämdes att återträffar skulle vara en del i hemkomstprogrammet.

 

:uzi

Link to comment
Share on other sites

Kan mycket väl vara så. Det genomfördes återträff med 04:an det vet jag, men utöver det?

Jaså? När då? Varför blev inte jag kallad? Eller var det bara ni på skytte?

 

/K

Edit: M.a.a. The Swedes inlägg vill jag säga att jag inte ens har hört om någon återträff för BA04 innan HC1:s inlägg. Kan det vara så att St/Ing inte genomförde någon eller glömdes jag bort?

 

Nu när jag tänker efter så var det nog ett initiativ på kompaninivå. Jag hade dessvärre inte möjlighet att deltaga.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Har aldrig blivit inbjuden till nån återträff, varken till BA02, BA04 eller DB01. Tyvärr, kan jag tillägga. Jag skulle gärna se att en återträff med BA02 kom till stånd, det är 14 år sen nu! Fan vad tiden går...

 

Kravet på återträff ett senare påfund än BA02, ska det ske en återträff nu får någon intresserad...hint hint... ta tag i det.

 

/b

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...