Jump to content

Recommended Posts

Hallåj, vilka mer rycker in där och vilka tjänster?

Själv är jag som namnet anser Ga937 Bevakning/chaufför.

MVH och god jul

Pierre :lala:

Hallå! Jag heter Jocke och jag har den preliminära inskrivningen MH820, Sjukvårdsgruppchef på F17.

Edited by liber

• 1 month later...
  • 2 weeks later...

Hoppas ni får det trevligt på F17. Själv måste jag bara ta och dela med mig av två av mina mest bestående citat-minnen därifrån (jag var där på KVM-utbildning när jag gjorde lumpen förra året):

"Det här känns inte som lumpen."

- En av de andra från LSS gällande hur vi upplevde F17:s militäriskhet, eller avsaknad av sådan.

"Vi hittar inte, vi är inte här så ofta."

- Flygbasjägarna som jag frågade om vägen inne på garnisonen när jag anlände för första gången. De är inte ute i terränglådan så lite, tycks det som.

- Flygbasjägarna som jag frågade om vägen inne på garnisonen när jag anlände för första gången. De är inte ute i terränglådan så lite, tycks det som.

hehe, då vet vi hur vi kommer få ha det! Men det är så det ska vara, vad jag vet så kommer vi inte spendera speciellt mkt tid i blekinge överhuvudtaget. Enligt ett visst befäl kommer vi flänga runt över hela landet och utomlands (läs Danmark).

hehe, då vet vi hur vi kommer få ha det! Men det är så det ska vara, vad jag vet så kommer vi inte spendera speciellt mkt tid i blekinge överhuvudtaget. Enligt ett visst befäl kommer vi flänga runt över hela landet och utomlands (läs Danmark).

Du, ni kommer nog få er beskärda del av femvägskorset i Hultet, Robot Norr, Kosta och en del andra "spännande" platser runt F17 innan ni skickas iväg nånstans... Jag låg som Pb NSKY på F17 för snart 10 år sedan så lite koll har jag poå omgivningarna iallafall :banghead: . Cooper testet längs landingsbanan är en höjdare, 2500 meter RAKT FRAM, det är en mental urladdning vill jag lova. Att sedan Fk Lindell som är 2 äpplen hög jagar plutonen med en bindgalen schäfer kryddar ju såklart det hela :-P

Jag tror ni kommer få det fantastiskt kul och lärorikt, men det är ingen lek. Om ni sedan är på övning i Danmark, Norrland elller kanske Stockholm spelar ju liksomingen roll, ni kommer troligtvis inte se mer än terränglådan på de platserna iallafall. Så var det för oss men det kan ju ha ändrats!

Lycka till iallafall och jag hoppas ni kommer skriva lite och lägga upp bilder så jag får se hur K24 ser ut nu för tiden och om Anna jobba kvar på resedetaljen mm.

Självklart kommer vi säkert mjukstarta i skogarna kring F17:) Sicken motivationshöjare att ha en galen schäfer efter sig när man gör coopertestet! :dribble: Då vill man ju verkligen springa snabbare! Klart att vi kommer se skog var vi än kommer om det är Danmark, Norrland eller Stockholm. Hade vi inte gjort det hade jag blivit förvånad :-P Vi får väl se om det blir något skrivande här under permissionerna, men nån rad orkar man säkert med ;-)

Edited by Jonne

Självklart kommer vi säkert mjukstarta i skogarna kring F17:) Sicken motivationshöjare att ha en galen schäfer efter sig när man gör coopertestet! :dribble: Då vill man ju verkligen springa snabbare! Klart att vi kommer se skog var vi än kommer om det är Danmark, Norrland eller Stockholm. Hade vi inte gjort det hade jag blivit förvånad :-P Vi får väl se om det blir något skrivande här under permissionerna, men nån rad orkar man säkert med ;-)

Heheh, det var inte schäfern som det var det jobbiga utan att springa coopertestet längs med landnigsbanan, du springer & springer men det verkar nästan som målet är en hägring.... Det är ju mycket pannben som gäller vill jag lova. Så det är bara att träna helt enkelt :):)

Heheh, det var inte schäfern som det var det jobbiga utan att springa coopertestet längs med landnigsbanan, du springer & springer men det verkar nästan som målet är en hägring.... Det är ju mycket pannben som gäller vill jag lova. Så det är bara att träna helt enkelt :-P:)

Träning har aldrig varit ett problem! Jag bävar mest för den där jävla schäfern :-P:rockon:

Träning har aldrig varit ett problem! Jag bävar mest för den där jävla schäfern :worthy::dribble:

Haha, ja hult man vet ju inte om schäfern tar en tugga av en trött aspirant som halkat efter :wub: Bomben77: Jag springer ca 6 km på en cykel väg, med andra ord är det 6 km rakt fram med identisk skog på sidorna, det blir nog inga problem. Har man dessutom schäfern bakom sig som motivation går det nog liite lättare :wub: Men det ska bli grymt spännande. Längtar till infohelgen och inryck!

Träning har aldrig varit ett problem! Jag bävar mest för den där jävla schäfern :):unsure:

Haha, ja hult man vet ju inte om schäfern tar en tugga av en trött aspirant som halkat efter :-P Bomben77: Jag springer ca 6 km på en cykel väg, med andra ord är det 6 km rakt fram med identisk skog på sidorna, det blir nog inga problem. Har man dessutom schäfern bakom sig som motivation går det nog liite lättare :D Men det ska bli grymt spännande. Längtar till infohelgen och inryck!

Ja, jävlar... Du får lägga dig bakom mig på löpningen och agera schäfer :D Haha! Ja, nu är det inte långt kvar till Infon :-P

Ja, jävlar... Du får lägga dig bakom mig på löpningen och agera schäfer :) Haha! Ja, nu är det inte långt kvar till Infon :unsure:

Nja, jag tror inte du hade blivit särskilt rädd för mig :) Hade jag börjat springa efter dig och skälla o morra hade nog befälen undrat varför dom överhuvudtaget valde ut mig vid EM ,O

Du menar att jag hade fått agera hund i patrullen? Fräckt! Fast det hade nog inte gått så bra... Sen om man blir en bra hundförare för att man är bra på att skälla vet jag inte :D

Jonne.... Om du fick tjänst som hund, skulle jag sökt till hundförare ;) Snart dags för infohelg :happy: Ska bli skoj att träffa de från första mönstringsrundan..