GA 937 Pierre Posted December 20, 2006 Report Share Posted December 20, 2006 Hallåj, vilka mer rycker in där och vilka tjänster? Själv är jag som namnet anser Ga937 Bevakning/chaufför. MVH och god jul Pierre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest liber Posted December 20, 2006 Report Share Posted December 20, 2006 (edited) Hallåj, vilka mer rycker in där och vilka tjänster? Själv är jag som namnet anser Ga937 Bevakning/chaufför. MVH och god jul Pierre Hallå! Jag heter Jocke och jag har den preliminära inskrivningen MH820, Sjukvårdsgruppchef på F17. Edited December 20, 2006 by liber Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonne Posted December 20, 2006 Report Share Posted December 20, 2006 Ska extramönstra till flygbasjägare på F17, går det vägen så är det inryck 30 juli 2007. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GA 937 Pierre Posted December 21, 2006 Author Report Share Posted December 21, 2006 Trevligt med lite folk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ViktorC Posted February 21, 2007 Report Share Posted February 21, 2007 Tjena! Mitt första inlägg på detta forum, se om det funkar ;) Jag har gjort extramönstringen till Flygbasjägare så det blir nog som sådan jag rycker in i Juli. Ses då! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-hult Posted February 27, 2007 Report Share Posted February 27, 2007 Häj: Jag rycker in som Flygbasjägare på F17 den 30:e juli Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonne Posted February 27, 2007 Report Share Posted February 27, 2007 Häj: Jag rycker in som Flygbasjägare på F17 den 30:e juli I second that! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-hult Posted February 28, 2007 Report Share Posted February 28, 2007 Ja, för det gör du ;) Fan, Jonne, gött det ska bli att rycka in snart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ViktorC Posted February 28, 2007 Report Share Posted February 28, 2007 Jess! Nu längtar man faktiskt efter inryck! Är det fler än flygbasjägarna som rycker in i sommar, juni-juli alltså? Nån som har koll? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-hult Posted March 1, 2007 Report Share Posted March 1, 2007 Bevakning (andra kullen) rycker in då tror jag, inte helt säker men jag har hört något sånt iaf! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deaman Posted March 1, 2007 Report Share Posted March 1, 2007 jag har muckat när ni rycker in..najs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-hult Posted March 2, 2007 Report Share Posted March 2, 2007 Jaha..? Vet inte riktigt vad ditt inlägg gjorde för nytta här men det blir säkert jättebra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ViktorC Posted March 15, 2007 Report Share Posted March 15, 2007 Någon som har koll på hur många värnpliktiga vi kommer att vara sammanlagt? Har räknat till typ 7 på detta forum ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-hult Posted March 15, 2007 Report Share Posted March 15, 2007 Ja, jag kan ju lova dig att vi kommer vara mer än 7 iaf Men någon exakt siffra har jag inte. Men vi är väl iaf 35 flygbasjägare som ska ligga inne den här årskullen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Confused Posted March 21, 2007 Report Share Posted March 21, 2007 Hoppas ni får det trevligt på F17. Själv måste jag bara ta och dela med mig av två av mina mest bestående citat-minnen därifrån (jag var där på KVM-utbildning när jag gjorde lumpen förra året): "Det här känns inte som lumpen." - En av de andra från LSS gällande hur vi upplevde F17:s militäriskhet, eller avsaknad av sådan. "Vi hittar inte, vi är inte här så ofta." - Flygbasjägarna som jag frågade om vägen inne på garnisonen när jag anlände för första gången. De är inte ute i terränglådan så lite, tycks det som. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest koenigsegg88 Posted March 21, 2007 Report Share Posted March 21, 2007 Det finns ingen här som skall till Flygmek/klargöring? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonne Posted March 21, 2007 Report Share Posted March 21, 2007 "Vi hittar inte, vi är inte här så ofta."- Flygbasjägarna som jag frågade om vägen inne på garnisonen när jag anlände för första gången. De är inte ute i terränglådan så lite, tycks det som. hehe, då vet vi hur vi kommer få ha det! Men det är så det ska vara, vad jag vet så kommer vi inte spendera speciellt mkt tid i blekinge överhuvudtaget. Enligt ett visst befäl kommer vi flänga runt över hela landet och utomlands (läs Danmark). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bomben77 Posted March 22, 2007 Report Share Posted March 22, 2007 "Vi hittar inte, vi är inte här så ofta."- Flygbasjägarna som jag frågade om vägen inne på garnisonen när jag anlände för första gången. De är inte ute i terränglådan så lite, tycks det som. hehe, då vet vi hur vi kommer få ha det! Men det är så det ska vara, vad jag vet så kommer vi inte spendera speciellt mkt tid i blekinge överhuvudtaget. Enligt ett visst befäl kommer vi flänga runt över hela landet och utomlands (läs Danmark). Du, ni kommer nog få er beskärda del av femvägskorset i Hultet, Robot Norr, Kosta och en del andra "spännande" platser runt F17 innan ni skickas iväg nånstans... Jag låg som Pb NSKY på F17 för snart 10 år sedan så lite koll har jag poå omgivningarna iallafall . Cooper testet längs landingsbanan är en höjdare, 2500 meter RAKT FRAM, det är en mental urladdning vill jag lova. Att sedan Fk Lindell som är 2 äpplen hög jagar plutonen med en bindgalen schäfer kryddar ju såklart det hela Jag tror ni kommer få det fantastiskt kul och lärorikt, men det är ingen lek. Om ni sedan är på övning i Danmark, Norrland elller kanske Stockholm spelar ju liksomingen roll, ni kommer troligtvis inte se mer än terränglådan på de platserna iallafall. Så var det för oss men det kan ju ha ändrats! Lycka till iallafall och jag hoppas ni kommer skriva lite och lägga upp bilder så jag får se hur K24 ser ut nu för tiden och om Anna jobba kvar på resedetaljen mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonne Posted March 22, 2007 Report Share Posted March 22, 2007 (edited) Självklart kommer vi säkert mjukstarta i skogarna kring F17:) Sicken motivationshöjare att ha en galen schäfer efter sig när man gör coopertestet! Då vill man ju verkligen springa snabbare! Klart att vi kommer se skog var vi än kommer om det är Danmark, Norrland eller Stockholm. Hade vi inte gjort det hade jag blivit förvånad Vi får väl se om det blir något skrivande här under permissionerna, men nån rad orkar man säkert med Edited March 22, 2007 by Jonne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-hult Posted March 23, 2007 Report Share Posted March 23, 2007 Du, Jonne! Här ska skrivas med kraft på permissionerna, så man kan skryta och riktigt gotta sig i vad man har gjort Eller... Njaa, kanske inte! Men skriva en liten rad blir det nog Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bomben77 Posted March 23, 2007 Report Share Posted March 23, 2007 Självklart kommer vi säkert mjukstarta i skogarna kring F17:) Sicken motivationshöjare att ha en galen schäfer efter sig när man gör coopertestet! Då vill man ju verkligen springa snabbare! Klart att vi kommer se skog var vi än kommer om det är Danmark, Norrland eller Stockholm. Hade vi inte gjort det hade jag blivit förvånad Vi får väl se om det blir något skrivande här under permissionerna, men nån rad orkar man säkert med Heheh, det var inte schäfern som det var det jobbiga utan att springa coopertestet längs med landnigsbanan, du springer & springer men det verkar nästan som målet är en hägring.... Det är ju mycket pannben som gäller vill jag lova. Så det är bara att träna helt enkelt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-hult Posted March 23, 2007 Report Share Posted March 23, 2007 Självklart kommer vi säkert mjukstarta i skogarna kring F17:) Sicken motivationshöjare att ha en galen schäfer efter sig när man gör coopertestet! Då vill man ju verkligen springa snabbare! Klart att vi kommer se skog var vi än kommer om det är Danmark, Norrland eller Stockholm. Hade vi inte gjort det hade jag blivit förvånad Vi får väl se om det blir något skrivande här under permissionerna, men nån rad orkar man säkert med Heheh, det var inte schäfern som det var det jobbiga utan att springa coopertestet längs med landnigsbanan, du springer & springer men det verkar nästan som målet är en hägring.... Det är ju mycket pannben som gäller vill jag lova. Så det är bara att träna helt enkelt Träning har aldrig varit ett problem! Jag bävar mest för den där jävla schäfern Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonne Posted March 23, 2007 Report Share Posted March 23, 2007 Träning har aldrig varit ett problem! Jag bävar mest för den där jävla schäfern Haha, ja hult man vet ju inte om schäfern tar en tugga av en trött aspirant som halkat efter Bomben77: Jag springer ca 6 km på en cykel väg, med andra ord är det 6 km rakt fram med identisk skog på sidorna, det blir nog inga problem. Har man dessutom schäfern bakom sig som motivation går det nog liite lättare Men det ska bli grymt spännande. Längtar till infohelgen och inryck! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-hult Posted March 25, 2007 Report Share Posted March 25, 2007 Träning har aldrig varit ett problem! Jag bävar mest för den där jävla schäfern Haha, ja hult man vet ju inte om schäfern tar en tugga av en trött aspirant som halkat efter Bomben77: Jag springer ca 6 km på en cykel väg, med andra ord är det 6 km rakt fram med identisk skog på sidorna, det blir nog inga problem. Har man dessutom schäfern bakom sig som motivation går det nog liite lättare Men det ska bli grymt spännande. Längtar till infohelgen och inryck! Ja, jävlar... Du får lägga dig bakom mig på löpningen och agera schäfer Haha! Ja, nu är det inte långt kvar till Infon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonne Posted March 25, 2007 Report Share Posted March 25, 2007 Ja, jävlar... Du får lägga dig bakom mig på löpningen och agera schäfer Haha! Ja, nu är det inte långt kvar till Infon Nja, jag tror inte du hade blivit särskilt rädd för mig Hade jag börjat springa efter dig och skälla o morra hade nog befälen undrat varför dom överhuvudtaget valde ut mig vid EM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-hult Posted March 25, 2007 Report Share Posted March 25, 2007 Nej, men säg inte det! Dom kanske hade valt ut dig till en specialtjänst, typ.... Hund Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonne Posted March 25, 2007 Report Share Posted March 25, 2007 Du menar att jag hade fått agera hund i patrullen? Fräckt! Fast det hade nog inte gått så bra... Sen om man blir en bra hundförare för att man är bra på att skälla vet jag inte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-hult Posted March 26, 2007 Report Share Posted March 26, 2007 Haha, jorrå! Man måste ju kunna skälla som hundförare, måste ju kommunicera med hunden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ViktorC Posted March 26, 2007 Report Share Posted March 26, 2007 Du menar att jag hade fått agera hund i patrullen? Fräckt! Fast det hade nog inte gått så bra... Sen om man blir en bra hundförare för att man är bra på att skälla vet jag inte Jonne.... Om du fick tjänst som hund, skulle jag sökt till hundförare ;) Snart dags för infohelg Ska bli skoj att träffa de från första mönstringsrundan.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-hult Posted March 26, 2007 Report Share Posted March 26, 2007 Ja, det ska bli spännande att se vad det var för folk!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts