Jump to content

Simulatorer till sjöss?

Zeratul

Recommended Posts

Undrar om någon på forumet har tips på bra simulatorer när det gäller bataljer till sjöss.

Själv har jag spelat lite, och jag vet inte ens om det finns så många bra titlar.

Efter några försök med Janes 688 Hunter-Killer blev jag för frustrerad efter att ha blivit sänkt när jag skulle ta en titt i ytläge utanför Libyens kust.

Spelen behöver kanske inte heller ha Janes massiva instruktionsböcker. Efter att ha läst 688 H-K´s manual skulle jag nog kunna mönstra på någon av båtarna IRL.

Tack på förhand!

Undrar om någon på forumet har tips på bra simulatorer när det gäller bataljer till sjöss.

Själv har jag spelat lite, och jag vet inte ens om det finns så många bra titlar.

Efter några försök med Janes 688 Hunter-Killer blev jag för frustrerad efter att ha blivit sänkt när jag skulle ta en titt i ytläge utanför Libyens kust.

Spelen behöver kanske inte heller ha Janes massiva instruktionsböcker. Efter att ha läst 688 H-K´s manual skulle jag nog kunna mönstra på någon av båtarna IRL.

Tack på förhand!

Finns bara en sån, Harpoon. Närmare bestämt Harpoon 2. Harpoon 2 innehåller bl.a ett scenario där svenska marinen jagar ubåt med både fartyg och helikopter. Men Harpoon är ett strategi spel alltså inte en simulator såsom 688 Hunter-Killer.

Tyvärr är Harpoon2 bra gammalt nu, det är svårt att få programmet att fungera på en modern PC. Snart skall det komma ett nytt Harpoon dock, snart kan iofs betyda att par år.

Tack på förhand!

Finns bara en sån, Harpoon. Närmare bestämt Harpoon 2. Harpoon 2 innehåller bl.a ett scenario där svenska marinen jagar ubåt med både fartyg och helikopter. Men Harpoon är ett strategi spel alltså inte en simulator såsom 688 Hunter-Killer.

Tyvärr är Harpoon2 bra gammalt nu, det är svårt att få programmet att fungera på en modern PC. Snart skall det komma ett nytt Harpoon dock, snart kan iofs betyda att par år.

Minns när första Harpoon kom :)

Det var riktigt kul :)

Sedan har vi ju Janes Fleet Commander som jag lirat lite och det klarar man av utan 500 sidor instruktioner.. (kör en bränd version) Det är också halvgammalt men rätt okej..

Tycker ddock det är lite mycket "shoot em up" över det.. Massor händer med detsamma spelet startar... Och lite väl mycket inriktat på aktion,....

Om det är någon som kan tipsa om hur man får tiden att gå snabbare i det spelet skulel jag vara glad ;)

Jag har hört att både "Silent Hunter II" och "Destroyer Command" (som är nätverkskompatibla) lider avv rätt taskig motståndar-AI... :(

Själv har jag Sub Command. Det är väl på gränsen till Jane's-manualer (iaf. lika jobbigt då den bara ligger på CD:n) men den stora nackdelen är att det tar tid att snirkla (inte snorkla!) runt i 3-5 knop för att försöka få en TMA-lösning (Target Motion Analysis = var glad att du inte är ubåtsman). Några timmar per uppdrag är inte ovanligt...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...