Jump to content

Studiebesök - frivilliga ett steg fram

Recommended Posts

Ursäkta rubriken, har ingen fantasi vid 24 timmar utan sömn.

Godmorgon!

Mitt namn är som nicket Skarec, och är medlem i FBU-U Järfälla.

Jag fick syn på en bild på våran hemsida där det var ett gammalt studiebesök hos, vad det ser ut o vara, Fallskärmsjägarna. Det är alltid aktuellt att behålla och rekrytera nya medlemmar, och det är svårt med det nu, när det inte finns så mycket att göra för ungdomarna, då det är olagligt med så kallade barnsoldater. Därför tänkte jag kolla med er om det inte finns någon rolig själ här på forumet som kanske kan annordna ett studiebesök inom ramen Försvarsmakten.

Det behöver inte vara något större besök, utan kan vara något litet, kanske att ungdomarna får se hur nyblivna värnpliktiga har det eller dylikt. Jag ställer upp med all min tid och kraft så att det ska gå så smidigt som möjligt, och det tror jag nog resten av styrkan också gör, då det som sagt är brist på idéer!

Kom gärna också med förslag på vad för studiebesök det skulle kunna bli.

Ännu en gång ursäkta meningsbyggnaderna och rubriken.

Tack på förhand.

Nu sa du mycket jag inte förstod ;-) UG61 och Skaya, vad är det? Och vad menar du med att det kan vara mer uttömande? :)

Ursäkta att jag inte tog mig tid att svara dig ordentligt, var ute i skogen och skrev det på mobilen.

UG 61 är Utbildningsgrupp 61 (västerbottensgruppen) fd I 20 i Umeå. Där har man som policy att FUB:U/FVRF:U får följa med på studiebesök på ex.vis stridsskjutningar. de får också delta i en del övningar som figuranter. jag vill poängtera att de inta får delta i någon som helst form av stridsutbildning.

Skaya är ett nick här på forumet och en av ungdomsledarna i västerbotten så han kan nog ge ett mer uttömmande svar.

II63