Jump to content

Redigerings program för video

Maverick

Recommended Posts

Vill ha ett hyfsat avancerat program som står över Pinnacle studio mfl.

Har dock problem att ratta Premiere på min dator (saknar rätt processor då min inte kan hantera SSA2 kommandon)

Så.... Vad har ni att föreslå??

Har testat pinnacle studio och det är för enkelt, likaså Sony Movie studio..

Vad kan ni tipsa om???

*jepp såg att BJK hade en liknande tråd 2004 men tycker detta är en annan pilsner då det är lite högre krav*

*Ja jag är osäker på om detta skall ligga här eller i dagrummet**Fell free to move..*

Jag antar att det är meningslöst att jag kommer med några tips :P ....annars är ju Final Cut Pro ett trevligt program... ;)

Nja du brukar ha bra åsikter så nu har du fått mina öron.. tell me moore

Men... Men.... *TJUTER DET FUNGERAR JU INTE PÅ PC!!!!!!!!!!!!!!!*

Jag antar att det är meningslöst att jag kommer med några tips :P ....annars är ju Final Cut Pro ett trevligt program... ;)

Nja det var väl det som var kruxet, jag använder bara produkter från ett fruktföretag nära dig. Du får visserligen byta hårdvaruplattform men samtidigt blir du av med alla dina problem :) nå...dom flesta iallafall... :) eh, ganska många problem blir du av med...http://www.apple.com/getamac/ :) ...it´s a way of life...kind of

Nja det var väl det som var kruxet, jag använder bara produkter från ett fruktföretag nära dig. Du får visserligen byta hårdvaruplattform men samtidigt blir du av med alla dina problem 0:) nå...dom flesta iallafall... :rockon: eh, ganska många problem blir du av med...http://www.apple.com/getamac/ :bash: ...it´s a way of life...kind of

*LER* JA.. Tanken har ju slagit mig.. Och idag fungerar de väl hyfsat ihop??

Sedan.. Är ju macen vacker....

Samt.. Jag jobbar ju en del med bild... (närjag började med digital bildbehandling hade jag ett hlv eftersom jag hade PC och alla andra mac :) )

Jaja...

Hur snabb burk har du då??? Kollade lite på dustin på imac... De är ju fortf rätt stylish..

Nja det var väl det som var kruxet, jag använder bara produkter från ett fruktföretag nära dig. Du får visserligen byta hårdvaruplattform men samtidigt blir du av med alla dina problem :lol: nå...dom flesta iallafall... :blink: eh, ganska många problem blir du av med...http://www.apple.com/getamac/ :lala: ...it´s a way of life...kind of

*LER* JA.. Tanken har ju slagit mig.. Och idag fungerar de väl hyfsat ihop??

Sedan.. Är ju macen vacker....

Samt.. Jag jobbar ju en del med bild... (närjag började med digital bildbehandling hade jag ett hlv eftersom jag hade PC och alla andra mac 8-/ )

Jaja...

Hur snabb burk har du då??? Kollade lite på dustin på imac... De är ju fortf rätt stylish..

Jag kör med på en gammal Powerbook 15" med den gamla processorn på 1,25Ghz med 1,5 gig RAM, den puttrar på bra, Call of Duty går hyffsat, redigera video går utmärkt, göra om en timme video till en DVD tar dock en stund så den får göra det under natten. Har alltid kört Mac och har aldrig haft några allvarliga problem. Kommer att komplettera med en ny iMac till semestern.

Okej tack...

Känns som att jag sskall testa Vegas fullversion innan jag bestämmer mg ;-)

Gillar deras enklare version men de är lite begränad i vissa fall... Samt har ett skumt gränssnitt i delar..

Humm.. Alltså...

IMINT

Man blir ju småsugen... Helt klart....

Satt och kolade på en Imac...

Men hur fungerar de i ett XP nätverk??

Okej tack...

Känns som att jag sskall testa Vegas fullversion innan jag bestämmer mg ;-)

Gillar deras enklare version men de är lite begränad i vissa fall... Samt har ett skumt gränssnitt i delar..

Humm.. Alltså...

IMINT

Man blir ju småsugen... Helt klart....

Satt och kolade på en Imac...

Men hur fungerar de i ett XP nätverk??

Har inte så stor erfarenhet av att köra i XP, men jag har vid flertal tillfällen varit uppkopplad mot ett NT nätverk så rimligen så skall det gå bra med XP. Enligt initierade mac användare så skall det inte vara något problem med blandade OS i ett nätverk. Du kan även med de nya INtelbaserade macarna boota i Windows XP(varför nu någon skulle vilja göra det?). har du fler funderingar som inte framkommer på Apples hemsida så kolla in www.99mac.se

• 1 month later...

Jag är desperat!

Någon som är något bevandrad i AVID!? Sist jag använde AVID var när j ag pluggade och skulle få ut resultatet på band, gick toppen, hur gör jag man för att få ut resultat i låt oss säga wmv format utan att få felmedelsandet: ""Failed to set output filename" Den som kan lösa detta skall förevigt avgudas...

• Forumsledning

Eventuellt att du har någon fel codec inställning motsv.

Personligen skulle jag inte exportera och komprimera filer alls från avid..tycker avid är rikskass på det. Låter hellre t.ex. Sorenssons Squeeze gör det jobbet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...