Jump to content

Dolphan KJ?

Guest Lindman

Recommended Posts

Jan Gioulle (osäker på efternamnet) han skulle oxå blivit kustjägare men han fick inte. jag har hört 2 anledningar ena att det berodde på hans politiska åsikt andra att han hade franskt medborgarskap

Alexander Skarsgård var på Berga som bassäkjägare

Tycker att en tidning som behandlar lumparlivet borde kunna få till beteckningarna rätt. Säkjakt skall det väl vara.

Man borde kanske inte förvånas egentligen. :(

"Dolph Lundgren ryckte in som plutonsbefäl hos kustjägarna i Vaxholm 1979 men skadades och omplacerades till skyddsingenjör."

Även solen har sina fläckar! Fast det kan ju vara ännu en Värnpliktsnytt-konspiration? *hoppas* ;)

Källa: http://www.varnpliktsnytt.org/tidningar/20...ur/kultur5.html

Dessutom har mannen gått ut Kemi civilingenjör på KTH som etta i sin årskurs. Det tycker jag är rätt stabil att kombinera med en rätt schysst skådespelarkarriär.

/målis

min Kemilärare är ex KJ + milijonär, ägde ett kemiföretag i GBG uppfan ett medel som hindrade väggarna i ferarrifabriken från att vittra sönder pga färgen e lackar bilarna med..

han har lärandet som hobby (enligt egen utsago)

han är ta mej fan den bäste lärare jag nånsin haft...

dock så ångrar han att han blev KJ...

>> .oz <<

Vardå? Jag var där i somras och såg ingen!?

Däremot undrar jag om jag inte har sett ett s/v foto på honom i Kasern 2 el. 3 (i nån lektionssal) på KA1..? (eller ett ruskigt likt iaf)

De som inte klarar utbildningen för sitt namn på en "gravsten". Iaf så är det så jag uppfattat det. Rätta mig om jag har fel.

Stämmer, vi har inte fixat nån än, hoppas vi får det :D

Har ej sett något kort på Dolphan i Kas3, dock har jag inte direkt hunnit spana runt på diverse befälsrum :)

Gotcha: När var du där i somras? Samtidigt som vi var där?

Tarzanbanan finns kvar till den mån att man kan springa den, vi gjorde det i somras, men många gamla hinder var tyvärr borttagna! :(

När Ka2 fanns nere i Karlskrona hade dom satt  upp en Treudd mot öst ute på Kungsholmsfort  :blink:

Finns något av utsmyckningen kvar på fortet eller allt är skändat?? ;)

Det enda jag såg va lite målningar på dörrar i Linjerna. ;)

Och i Grk-förrådet fanns en massa namn på soldater och befäl från Grk skrivet på väggarna. Och ja, den oerhört vackra Grk-sången :blink:

Jan Gioulle (osäker på efternamnet) han skulle oxå blivit kustjägare men han fick inte. jag har hört 2 anledningar ena att det berodde på hans politiska åsikt andra att han hade franskt medborgarskap

Guillou (rätt stavning ;) ) är dömd för spionage. Rätt svårt att bli kustjägare då.

Guillou (rätt stavning ;) ) är dömd för spionage. Rätt svårt att bli kustjägare då.

Men han gjorde väl lumpen INNAN IB-affären...eller är jag fel ute :) :P

Med tanke på att han är född -44 så bör han gjort lumpen 60-talet tidigt IB-affären var -73. Och nu har jag suttit och gnuggat geniknölen och kommit fram till att det visade sig att är/var fransman som gjorde att han fick sluta.

Enligt boken Sjölunds gossar (tror han hette så) där Jan Guillou har skrivit inledningen så fick han inte göra lumpen pga att någon politiker inte tyckte att han var lämplig för det, pga hans politiska åsikt? Något sånt var det. Försök få tag på boken och läs, där står det!

>> ViktorH <<

Jag var där i samband med MHSK's fångövning...vilka datum minns jag banne mig inte.. Vi höll till i Grk's gamla barack. Det var också första gången jag tog mig tid att i lugn och ro kolla runt lite på ön.

Hur har ni det som ligger inne nu, verkar som du är inloggad var och varannan dag, krigar ni ingenting längre eller??? :P

>> .oz <<

Vardå? Jag var där i somras och såg ingen!?

Däremot undrar jag om jag inte har sett ett s/v foto på honom i Kasern 2 el. 3 (i nån lektionssal) på KA1..? (eller ett ruskigt likt iaf)

Joo... i lektionssalarna överst i kasern 3 tror jag att hans nuna finns att beskåda på något gruppfoto.

Tarzanbanan finns kvar till den mån att man kan springa den, vi gjorde det i somras, men många gamla hinder var tyvärr borttagna! :(

Är "gropen" kvar? :/

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...