Jump to content

SE01?

Korpral Sundström

Recommended Posts

Är det ingen annan än jag som tycker det är väldigt olustigt, att sverige utmålas som en barabarisk nation som bedriver folkmord på samer och romer

Jag noterar hellre att turkarna själva protesterar mot filmen. Tydligen har vi ett starkt "varumärke" utomlands.

Men man kan ju undra vad filmskaparna har för motiv? Var de månne något ironiska, och bara ville visa hur långt man kan vinkla en "dokumentär", eller kanske de har ett horn i sidan till Sverige på grund av Sveriges officiella ståndpunkt i kurd-frågor (vilken den nu är) och Sveriges arbete för mänskliga rättigheter.

Ja ja.. jag är inte särskillt bekymrad. Men jag är rätt nyfiken. Undrar om man kan tanka ner filmen på piratebay :wub:

/E

Foliehatt på!

Jag tror på en konspiration.. led av George Bush med samma team som iscensatte 11 september attacken, och den svenska regeringen, och och SÄPO! :camo:

Eller så är det helt enkelt så att någon i turkiet som inte fick uppehållstillstånd i Sverige blivit lite sur och ringt sin kusin och frågat om dom inte kan göra en dokumentär om hur elaka svenskarna är mot samerna.. och romer... efter som turkiet är ett sånt öppensinnat och förstående land som välkomnar ett kulturiskt mångfald....

Foliehatt på!

Jag tror på en konspiration.. led av George Bush med samma team som iscensatte 11 september attacken, och den svenska regeringen, och och SÄPO! :camo:

Nja.. Men däremot högernationalistiska turkar, som sedan gammalt inte är ett obetydligt inslag i dess journalistkår. Genom detta lilla reportage kan man tänka sig att denna gruppering kan se tre fördelar. Dels alienenera Turkiet från Europa (och för den delen vice versa) dels ge igen för sveriges hållning i den tidigare nämnda kurdfrågan, och slutligen ta glansen av nobelpriset som ju tilldelats en turkisk författare från den andra politiska planhalvan.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...