Jump to content

M90 tyg sökes: sommar, vinter öken


SteQve

Recommended Posts

halloj alla lena ph-kopior som syr egna saker :P!

 

jag har pratat med I22 vargen för att försöka få reda på vart han köper in sitt tyg (vinter, öken, sommar). Men denna information verkar vara hemlig :(

 

Tydligen får han 3-4 frågor per dag om man kan köpa tyg av honom, så vi är många som är intresserade.

 

Således startar jag denna tråd där vi alla kan dela med oss vart det finns tyg att köpa. Jag är främst intresserad av vinter och öken-cammo, då jag har ett 10-tal meter M90 "vanligt" hemma. Men en återförsäljare som vill sälja löpmeterbitar i storleken 10-20m åt gången är klart intressant!!

 

Give it to me :)

 

Over and out...

Link to comment
Share on other sites

:)

 

 

En variant av m/90 varpsatinen (uniformstyget) som är helt ok kan man hitta hos

Militärlagret i Landskrona för 175 kr/m.

 

Kolla under Diverse.

 

Tyget ser inte ut som på bilden, utan överensstämmer nästan perfekt med en fältjacka.

 

 

:)

 

- - - - -

 

(Tidigare fanns Sacodra 330, 420 och 950 till försäljning hos Recon, men Måns har slutat

upp med den försäljningen och jag vet att han inte vill få fler frågor om dom vävarna, så

det är ingen idé att ringa och tjata på honom!)

 

 

:)

 

- - - - -

 

Har nån av oss lyckats köpa 90-mönstrad väv från det där skumma tyska stället?

 

 

:)

Edited by Flak
Link to comment
Share on other sites

men någon måste ju sälja till försvaret, och till I22 vargen...någon firma ruvar åp tygerna, frågan är bara vilket?

 

Om man går ihop och beställer säg 50m blir det nog inga problem. Jag köpte M90-tyg av Recon i februari, men då jag beställde ca 30m var det inga problem att köpa därifrån. Han kanske ändrat sig nu, men då var det inga problem om man beställde mycket tyg.

Link to comment
Share on other sites

Allt går att få fram, bara man jobbar lite, men försök att

beskriva vilket tyg ni är ute efter. "M90K" eller "Vinter Tyg"

säger mig inget om vilket tyg det är som ni vill ha...

90K (90T beige) är väl ripstop med ökenkamo.

Link to comment
Share on other sites

Hej alla!

 

Jag har fått följande svar från Måns på Recon, då jag frågade om Sacci kommer vara inblandande i framtagandet av nya vävar, och om han vet vart vävarna kommer ifrån.

 

>>>>>>

 

Hej!

 

Jag har läst tråden på SoldF och citera mig gärna: det finns i dagsläget ingen möjlighet att få tag på dessa tyger, så lägg ner.

Sacci har överhuvudtaget ingen inblandning i de nya vävarna.

 

Dessa varianter av vävar finns idag:

 

1. M90 öken till uniformen som används i Afghanistan i 88 % bomull och 12 % polyester tillverkas idag av ett företag för FMV:s räkning,

företaget får inte sälja väven vidare enligt avtal.

 

2. Samma väv som ovan, finns även i ”vanligt” M90 Camo används i uniformerna som bl a användes i Liberia.

 

3. M90 Vinter finns idag endast i Gore-Tex från Taiga, det är helt otroligt att Taiga skulle sälja denna väv till någon annan.

 

Vi kommer så småningom att visa upp ett nytt camo på vår hemsida, den som lever får se.

 

Hälsningar

RECON VILDMARK AB

 

Måns Wahlstedt

 

<<<<<<

 

...

...

...lite mer mailande...

...

...

 

Förresten så kommer jag när jag få tid att lägga ut Sacodra 420 och 950 väv i M90 camo på hemsidan igen, dock blir minsta beställning 5 meter.

 

<<<<<<

 

Bra svar från Måns! Raka besked och kul att han lägger upp mer tyg igen. Får ta och göra en större beställning när det dyker upp igen.

 

Några steg bakåt, men även några steg framåt...

 

// Stefan - som hoppas han lever så att han får se... :lol:

Edited by SteQve
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...