Jump to content

Tekniska frågor eller Förslag


Kimster

Recommended Posts

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

Uppdateringen av ip.board och därigenom tapatalk, om det nu är ip.board som ni använder er av?

 

:)

 

Ja alltså, forumet har 3.x installerat sen ett tag tillbaka.

Ok.. Då är det alltså tapatalk-tillägget som ni inte gjort, för jag hittar er inte i tapatalk... :unsure:

 

Tittar ni på detta redan nu eller är det endast eventuellt i framtiden?

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Det du frågar om är alltså ett extern plugin (tapatalk) och inget om forumets uppdatering?

 

Jag är personligen inte involverad i forumets drift just nu, men eftersom jag var ansvarig för det tidigare så vet jag hur det funkar.

Tapatalk är kanske något som ska ses över om intresset finns. Normal undviker forumet att köra in externa plugin om de inte är sk. hooks-plugin pga. vid uppdateringar så slutar ofta plugin att fungera tills de är uppdaterade. Nu kanske tapatalk är en hooks-grej och då underlättar det givetvis.

 

Oavsett så om det är en app till din telefon du önskar så använder jag själv IPBs egna app. Funkar utmärkt utan några tillägg eller plugin.

Vad har tapatalk som är bra eller bättre än andra ?

Edited by Kimster
Link to comment
Share on other sites

Det du frågar om är alltså ett extern plugin (tapatalk) och inget om forumets uppdatering?

 

Jag är personligen inte involverad i forumets drift just nu, men eftersom jag var ansvarig för det tidigare så vet jag hur det funkar.

Tapatalk är kanske något som ska ses över om intresset finns. Normal undviker forumet att köra in externa plugin om de inte är sk. hooks-plugin pga. vid uppdateringar så slutar ofta plugin att fungera tills de är uppdaterade. Nu kanske tapatalk är en hooks-grej och då underlättar det givetvis.

 

Oavsett så om det är en app till din telefon du önskar så använder jag själv IPBs egna app. Funkar utmärkt utan några tillägg eller plugin.

Vad har tapatalk som är bra eller bättre än andra ?

Tapatalk är dels oerhört mer användarvänligt än IPBs app och dels så tycker jag själv mer om den än IPB-appen. Varför är dock oklart..

 

Generellt sett anses tapatalk var bäst på matknaden för just forumläsning, kör den.inte själv men hör folk prata om den ideligen. Har du länk till ipb's egna? Testar gärna den.

 

GMY

 

http://itunes.apple.com/se/app/ip-board-communities/id372597645?mt=8

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Vi har legat på 3.x sedan i somras.

 

Det finns en speciell iPhone app för invision Power Board

http://itunes.apple.com/us/app/ip-board-communities/id372597645?mt=8

 

SoldF Forums mobila skin funkar dessutom bra i alla smartphones webbläsare.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • Forumsledning

Det är antagligen något hemmameckat system på Familjeliv. (Samma på Bröllopstorget.)

Översikten i ett forum och dess tråd-ikoner tyder på något tidigt 2000-talssystem.

Men jag tycker inte citaten var särskilt bra. Grå text i storlek 8 px (oavsett tidigare storlek på inlägget) på ljusgrå bakgrund.

Vad var det som var bra med funktionen?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vet inte om jag kommit rätt med detta förslag, men det gäller "GU och Tjänst"-valen som känns lite inaktuella iom nytt system. Finns t.ex. ingen möjlighet att kryssa i att man enbart gjort GMU vilket torde innefatta en hel del personer, iaf på sikt.

 

Sen är ju GU i min värld fullgjord grundutbildning, alltså GMU + befattningsutbildning eller iaf nära fullgjord. Nya systemet är ju lite mer som "kom och gå", du är inte särskilt fäst vid en viss tjänst och befattningsutbildningarna är ofta längre än för värnpliktiga. Därför känns det som att bara kort och gott "GSS" borde finnas som alternativ under "GU". Exempelvis tycker jag inte att det finns några alternativ som passar in på mig (GMU + lite GSS) varför jag lämnas med en ganska missvisande profil i mina poster här på forumet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Det är antagligen något hemmameckat system på Familjeliv. (Samma på Bröllopstorget.)

Översikten i ett forum och dess tråd-ikoner tyder på något tidigt 2000-talssystem.

Men jag tycker inte citaten var särskilt bra. Grå text i storlek 8 px (oavsett tidigare storlek på inlägget) på ljusgrå bakgrund.

Vad var det som var bra med funktionen?

 

Man markerar bara den text man vill ha bort (ej väsentlig för det inlägg man ska skriva) och slipper tänka på en massa quote på rätt plats.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker kontrasterna på ökenskinnet är för stora, för mycket vitt, blek camo och övriga färger i för mörk ton.

 

Sedan undrar jag varför jag inte längre kommer till avsedd tråd när jag klickar på länken i meddelandena jag får till min hotmail av ämnesbevakning.

Link to comment
Share on other sites

Vad var det som var bra med funktionen?

 

Jag sitter här nu med ett långt inlägg till en tråd, kan inte posta för att som det heter, antalet citat start stämmer ej överens med antalet citat slut.

Har läst igenom gång på gång under 20 minuters tid, hittar ej felet...... :((

...blir tvungen att spara inlägget någonstans då jag måste sticka iväg.

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Jag sitter här nu med ett långt inlägg till en tråd, kan inte posta för att som det heter, antalet citat start stämmer ej överens med antalet citat slut.

Har läst igenom gång på gång under 20 minuters tid, hittar ej felet...... :((

...blir tvungen att spara inlägget någonstans då jag måste sticka iväg.

 

Den kan vara bökigt om man har väldigt många citat i ett och samma svar.

Multicitat knappen möjliggör att man kan baka in citat från flera olika inlägg i ett och samma.

 

Varje citat måste öppnas och stängas i rätt antal.

[quote name='weekendwarrior'...... ] måste stängas med [/quote]

 

Väljer man "Använd fullständig editor"

Får man en förhandsgranskning.

Link to comment
Share on other sites

Varje citat måste öppnas och stängas i rätt antal.

[quote name='weekendwarrior'...... ] måste stängas med [/quote]

 

Väljer man "Använd fullständig editor"

Får man en förhandsgranskning.

 

Detta känner jag väl till men när man delat upp ett långt inlägg i 5 partier eller fler för att ge kommentar på var del....

Enligt mina ögon, fortfarande efter typ 10 försök att korrekturläsa, hade jag gjort rätt, helt enligt det du visar men efter 4-5 försök att posta med samma resultat gav jag upp.

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Ja det bästa hade ju varit om det visades direkt som citat och med en ram runt om i vilken man då kan radera texten.

 

VI kommer inom kort installera en ny version av forums-programvaran, men jag vet inte om detta var något som justerats i den versionen.

Själva texteditorn var dock inget som har lyfts fram som en av de stora nyheterna.

Utan det är mycket fokus på prestanda, vilket är kanske vårt största problem just nu. Att det går långsamt att surfa runt och skriva i trådar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 month later...

Kanske inte en rent teknisk fråga... Men, det finns en del gamla trådar jag letat efter som jag inte längre hittar.

Det kan bero på att jag inte har rätt google-fu - eller så är det så att trådarna är borta. Frågan är om det tappats eller städats bort trådar under resans gång.

 

Tänker på tråden med snuskiga skämt (den var rätt kul ändå...) och tråden om nattliga aktiviteter (där man kunde skriva av sig mellan 24-06).

/m

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...