Jump to content

Mitt Bas/Säk lägger ner, FA700 ? Kan de va nått? HJÄLP???&


Guest STB

Recommended Posts

Jag skulle göra min utbildning i Ronneby som Bas/Stril GA924, men min bataljon lägs nu ner.

Jag undrar om nån vet om jag kan komma in som tex FA700 - Fallskärmsjägare eller nått annat

liknande.??? Jag hade max styrka, 8 cykel, perfekt hörsel och syn. 4 eller 5 på dator testet och

6 hos psykologen..

 

Behöver en ny utbildning fort... :D

 

Hör av dig om du har några tips!

 

MVH/ Staffan :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle göra min utbildning i Ronneby som Bas/Stril GA924, men min bataljon lägs nu ner.

Jag undrar om nån vet om jag kan komma in som tex FA700 - Fallskärmsjägare eller nått annat

liknande.??? Jag hade max styrka, 8 cykel, perfekt hörsel och syn. 4 eller 5 på dator testet och

6 hos psykologen..

 

Behöver en ny utbildning fort... :D

 

Hör av dig om du har några tips!

 

MVH/ Staffan :ph34r:

 

 

 

En säktjänst inom flygvapnet kanske?

Link to comment
Share on other sites

@ Frejdestedt

Jo nu är det ju en sådan han haft, men som delvis jävig så skulle jag säga att det finns som sagt mycket nyttiga och roliga tjänster i det bevingade vapenslaget.

 

Men i stället för Strilsäkman (vilket jag antar du var uttagen till) så kan du kanske höra dig för om det finns plats som bassäkman eller kanske flygbasjägare (GA927). Då kan du vara kvar i Ronneby

Edited by Troppchefen
Link to comment
Share on other sites

@ Frejdestedt

Jo nu är det ju en sådan han haft, men som delvis jävig så skulle jag säga att det finns som sagt mycket nyttiga och roliga tjänster i det bevingade vapenslaget.

 

 

Visst rackarns. När folk skriver "bas" utan att skriva "flyg" framför så tänker jag automatiskt på de

där lustiga rackarna med hatt istället för keps... :camo:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...