Jump to content

Författarhjälp - "spökskrivare"


Apone

Recommended Posts

ORI:

Två bekanta, X och Y, har en lång och ganska intressant levnadsberättelse, uppväxta i ett utomeuropeiskt land med världsbekant diktator f.n. aktuell i en domstol inte nära oss.

 

Bägge har gott om traumatiska upplevelser, dels av själva livet i sitt gamla hemland, flykten från detta samt sina liv i Sverige, och bägge vill idag skriva en bok om hela klabbet men är i behov av professionell skrivarhjälp för att strukturera projektet samt själva skrivandet. Tanken är kanske snarare att en "riktig" författare gör en bok om dem, eller något liknande.

 

Personerna själva har inte riktigt den möjlighet som krävs att själva få styr på hela idén, så min fråga för deras skull till forumet är då: vart, eller till vem, kan man vända sig för att väcka intresse och få hjälp med detta?

 

Svar som "vänd dig till närmaste förlag" hjälper inte, vi har provat den bollen några gånger, de vill (givetvis) ha in färdiga manus och kan inte erbjuda den hjälp som efterfrågas.

 

Någon som har några konkreta tips?

Link to comment
Share on other sites

Jag känner personligen en som just nu spöksriver levnadsberättelsen för en person som likt dina vänner kommit hit från annat land med ganska mycket traumatiska upplevelser i bagaget...

 

Skicka ett PM så kan jag försöka förmedla. Är ju inte alltid som författare/den som har något att berätta passar ihop heller, men som sagt skicka mig ett PM så kan vi ta det den vägen...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...