Jump to content

Sökes: Folk från FN-BAT 31G, 40C och 41C.


Guest J-Star

Recommended Posts

Faderskapet undrar om någon här har tjänstgjort - eller har kontakt med FN folk som tjänstgjort - i Gaza och på Cypern i bataljonerna 31G, 40C och 41C. Tidpunkterna är 1967 (fram till 6-dagarskriget), samt augusti 1968 till april 1969.

 

/J

Edited by J-Star
Link to comment
Share on other sites

Både min biologiske morfar och min styvmorfar tjänstgjorde i Gaza runt de åren. Vet inte åren exakt men kan kolla upp med styvmorfar. Riktiga är svårare då han är död.

 

Edit: Båda hade/har även erfarenher från Kongo "Katanga" och en del andra missioner.

Edited by |MP-SÄK-gb|Nicklasson
Link to comment
Share on other sites

Både min biologiske morfar och min styvmorfar tjänstgjorde i Gaza runt de åren. Vet inte åren exakt men kan kolla upp med styvmorfar. Riktiga är svårare då han är död.

 

Edit: Båda hade/har även erfarenher från Kongo "Katanga" och en del andra missioner.

 

Ok... vad gäller Gaza är det lätt att undersöka tidpunkten då missionen blev hemkallad för att kriget startade.

 

/J

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 7 months later...
Guest J-Star

*Bump* på gammal tråd. Ledsen att jag inte svarade tidigare. Min tråd prenumeration verkar ha försvunnit.

 

Frasse, du har fått PM.

 

Udo, något resultat?

 

/J

Link to comment
Share on other sites

*Bump* på gammal tråd. Ledsen att jag inte svarade tidigare. Min tråd prenumeration verkar ha försvunnit.

 

Frasse, du har fått PM.

 

Udo, något resultat?

 

/J

 

Tyvärr har jag ej träffat honom men jag lovar att komma tillbaka i frågan när samband upprättats

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

min far var i Kongo och i gaza (balnd de första friviliga som åkte till gaza), han hade vad jag anser grova skador från missionen och vi hade förbud att både smyga och studsa studsbollar när han vilade eller sov.

stundvis 15-20 år efter hemkomsten kunde han falla i gråt av vissa TV inslag eller sådant som påminde honom om detta.

 

tyvärr är han död sedan -85

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...