Jump to content

Nintendo wii

gislemark

Recommended Posts

Har en själv. Köade bara en och en halv timma för att få en. Känns klart bra när man läser om folk som sovit över utanför butikerna för att få tag på dem, samt de som gjort samma sak utan att ens få tag på en.

Mitt intryck hittills av prylen: Över förväntan! Grafiken är inte toppklass, men samtidigt är det inget man tänker på när man spelar. Spelen är såpass bra att spelglädjen tar överhanden. Precisionen är godkänd. Inget underverk, men klart godkänt. Gränssnittet är underbart och enkelt. Min svärmor var här igår och provade, tog tre minuter sen var hon igång och spelade bowling. Samtidigt är det tillräckligt utmanade för de som har spelat sen födseln. Längtar efter något pansarspel! Använda gyrokontrollen som styrdon för kanonen!

Måste säga att jag blivit sugen - jag kan helt klart tänka mig att offra lite "cutting-edge-graphics" mot att få spela Call of Duty med Wiimote:n i färdigställning. Men när Halo 3 kommer så slutar det ändå med att jag får vända ut och in på fickorna och köpa mig en Xbox 360... :wub:

• 2 weeks later...

Wii är faktiskt riktigt kul att spela. Sportspelen som följer med kan vara ritkigt roliga särskilt när man är två eller fler. Jag tror jag har fått tennisarm av allt tennisspelande på Wii'n igår. :unsure:

"Vanliga spel" blir dock bara något roligare av kontrollen.

• 1 year later...

Då har vi precis beställt en Wii. Sports lär räcka en bit som party-spel, och till barnen blir det Mario Kart.

Personligen är jag helsugen på Mario Galaxy, och frågan är: räcker det med kontrollerna som följer med, eller behöver man en classic controller (för att få bäst känsla)?

Samt - vilka andra spel tycker ni är bra för barn i 5-6 års-åldern? Det bör vara spel som man helst kan styra med enbart en arm.

Jag har tidigare arbetat inom en större kedja som säljer TV- och dataspel och kan berätta följande: Wii classic controller går inte att använda till alla spel. Det finns markerat bak på spelfodralen vilken typ av kontroll som passar till vilket spel. Mario Kart som du nämner kan du bland annat styra med Wii-mote+ratten, bara Wii-mote eller classic controller. Det är alltså inte så att du kan plugga i en Classic Controller för att kunna styra "som vanligt" i alla spel. Classic Controller måste du däremot ha om du ska spela Gamecube-spel eller spel som du köper via Wii Shop Channel efetrsom de sistnämna oftast är gamla Nintendo-klassiker som styrs med en gammal hederlig handkotroll. Det du bör göra är att köpa en uppsättning handkontroller till, alltså en Wii-mote och en Nunchuk, så att ni kan spela Wii-sports spelen mot varandra, vilket ni inte kan annars eftersom det bara följer med kontroller till en spelare.

När det gäller vilka spel som en viss åldersgrupp ska spela beror det mycket på spelaren mognad rent speltekniskt och vad man som förälder låter sina barn spela. PEGI-ratingen som finns på spelen och som talar om från vilken ålder man ska vara för att spela ett spel har till exempel inget att göra med hur svårt ett spel är utan är bara en gradering på hur mycket våld, fula ord och annat ett spel innehåller. Snacka med personalen i din närmaste EB Games/GameStop eller Game-butik så hjälper de dig att hitta rätt spel.

Personligen är jag helsugen på Mario Galaxy, och frågan är: räcker det med kontrollerna som följer med, eller behöver man en classic controller (för att få bäst

Jag har haft Wii ett tag nu och har än så länge bara Wii Sports och Mario Galaxy. Till Galaxy behöver du "Nunchucken", jag vet inte om den klassiska kontrollen fungerar. Bägge spelen räcker lääänge och blir svårare ju bättre du blir!

Jag skulle dock vilja ha tips om bra/roliga Halflife/CoD-liknande spel till Wii och vilken "add-on" till Wiimoten som då passar bäst?

Mario Kart står också högt upp på listan.

Hur är Resident Evil-spelen? Zelda?

Skön enhet, helt klart

Men, det är en brist på bra spel (misstolka inte detta som att det inte finns några, Galaxy och No More Heroes är klockrent)

Har börjat titta mer och mer på PS3 och 360 då spelutbudet där är både större och mer intressant

Apone: Mario Kart funkar helt klart, det är ju egentligen samma sak som vanligt men med många nya och gamla banor, Resident Evil 4: Wii Edition är grymt, det är som Resident Evil 4 fast med mycket mer innehåll. Klockren konvertering. RE4 var ju årets spel när det släpptes.

I övrigt finns det ju inte så mycket FPS, vi har ju Metroid. Helt okej, jag gillade det första till Gamecube men de som kommit efter här är absolut inte dåliga, men det var bara det första (Prime) som verkligen greppade tag i mig.

• 7 months later...

Någon här som provat MotionPlus? Hur mycket mer exakt blir det än originalkontrollern, blir det "dubbelt så bra", "lite bättre"...?

Sports Resort. Hur många av spelen går att spela med enbart en arm?

Någon här som provat MotionPlus? Hur mycket mer exakt blir det än originalkontrollern, blir det "dubbelt så bra", "lite bättre"...?

Sports Resort. Hur många av spelen går att spela med enbart en arm?

En del info hittar du här: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/rece...ticle5563005.ab

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...