Jump to content

Utdelning av skor

Recommended Posts

Har bara en liten fråga. Har sökt men inte hittat det jag letar efter. Skulle det vara så att jag missat det, stäng tråden, ge mig en liten örfil och led mig rätt.. :happy:

Frågan är den. Är det värt att köpa ett par löparskor nu. Ska rycka in i lumpen jan 07. Har för mig att man får ut ett par löparskor när man rycker in, men vilken kvalitet har dom då? Känns lite surt att lägga ut mina surt förvärvade pengar på skor om man får ut ett par hyffsade då.

De jag har kan nog räcka tills dess, men inte mycket mer.

Råd? Köpa eller inte köpa, det är frågan... :ph34r:

Har bara en liten fråga. Har sökt men inte hittat det jag letar efter. Skulle det vara så att jag missat det, stäng tråden, ge mig en liten örfil och led mig rätt.. :happy:

Frågan är den. Är det värt att köpa ett par löparskor nu. Ska rycka in i lumpen jan 07. Har för mig att man får ut ett par löparskor när man rycker in, men vilken kvalitet har dom då? Känns lite surt att lägga ut mina surt förvärvade pengar på skor om man får ut ett par hyffsade då.

De jag har kan nog räcka tills dess, men inte mycket mer.

Råd? Köpa eller inte köpa, det är frågan... :ph34r:

Lyd mitt rår (och många andras):

KÖP EGNA

Försvarets löparskor har det väl valda smek/öknamnet "knädödarna" och med bra anledning.

Och speciellt om du är begåvad med lite större fötter än normalt så är det värt att köpa och ta med sig egna löparskor.

Tydligen så kan man omöjligen ha större än 45/46 i löparskor, trots att Kronan gett en både kängor och finskor i stl 48...

Köp ett par skor för runt 1000 lappen..(OBS! gå till några som kan jobbet och inte stadium eller så, löplabbet är ett alt.)

Spara kvittot och ta ut det på ditt fritidsbidrag som du får genom försvaret..

Så gjorde jag..

Ääääh var inte så neggo här 8-/ Jag körde med mina tilldelade genom hela utbildningen + som "vanliga" pjuck en lång tid efter det ända tills de var för trasiga :(

Hur som haver hade jag inga som helst problem med dem.

Och speciellt om du är begåvad med lite större fötter än normalt så är det värt att köpa och ta med sig egna löparskor.

Tydligen så kan man omöjligen ha större än 45/46 i löparskor, trots att Kronan gett en både kängor och finskor i stl 48...

Det funkade inte ens att ha storlek 45 för mig...

Det finns f.ö. Stadiumbutiker med kunnig personal, men det är klart lättare att hitta löplabb med folk med koll.

(edit) Löplabbet har oftast bättre sortiment också.

Edited by Rickard N

När jag gjorde lumpen var det en kvm som tipsade om att man kunde få pengar till idrottsutrustning. Det var några hundra om jag inte kommer ihåg fel. Är detta någon som fortfarande finns kvar?

I så fall kan det ju vara värt att vänta tills du rycker in. För andra skor skall du nog ha.

Det är som Mimin säger, grävlingar är otrevliga varelser. Har man haft jazzbalett i ett krondike skall nog man tvätta skorna efteråt för jord, grus, sand och dy nöter sönder skorna onödigt fort och kan lukta.

Min egen erfarenhet är att de inte finns i min storlek. Har dock aldrig sett ett par i den storleken.

Vada är INTE kul om du måste tvinga ner dina 47or i ett par skor med storlek 41 :( aj

Haha, nostalgi ;) Antar att du menar förrådet i Ånn. Jag fick ut kallingar i storlek 4 och tröja 90 i storlek 8 osv. Tur att man har all utrustning själv så jag bara kastade in allt i nått hörn på kursgården. De som hade för stora fötter fick ett par extra M90 vinterkängor att släpa på sommarn 2006.

Dom duger ju faktiskt bra till vadning iallfall. :D

Fick ett ryck en fredag morron att jag skulle masa mig ut i spåret härhemma.

Hittade inga dojor hemma men kom på att jag hade ett par alldeles nya lejon i källaren.

300 meter kom jag sedan vart hälen lämnad på vägrenen.

Kämpade mig dock haltandes igenom 3 kilometerslingan på ren vilja.

Nä, egna springdojor är nog bättre i längden.