M Carlsson Posted December 6, 2006 Report Share Posted December 6, 2006 Har letat runt lite efter en bra och billig ryggsäck att ha i skogen. hittade den här http://www.garderoben.se/produkt.php?id=930 och tycker att den verkar helt ok. Någon som vet något om den? kanske har ett bra tipps på en annan ryggsäck? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsanders Posted December 6, 2006 Report Share Posted December 6, 2006 Lite mer specificerat vad du ska ha den till kan ju vara till hjälp för ett utlåtande men storlek och pris går inte ihop! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Carlsson Posted December 6, 2006 Author Report Share Posted December 6, 2006 är med i hemvärnet. vi får inte ut ss2000 och vill inte gå runt med en hård metall ram stickandes i ryggen :P men vad menar du med att pris och storlek inte går ihop? är det nåt fel på annonsen tror du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
|MP-SÄK-gb|Nicklasson Posted December 6, 2006 Report Share Posted December 6, 2006 men vad menar du med att pris och storlek inte går ihop? är det nåt fel på annonsen tror du? Tro han menar att bara för att den är stor behöver den inte vara dyr. Att priset inte ska styras av storleken... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Carlsson Posted December 6, 2006 Author Report Share Posted December 6, 2006 mjo, iförsig men i många fall brukar större betyda dyrare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted December 6, 2006 Report Share Posted December 6, 2006 Billigt och bra: Micke & Nicke LK-70 á 350 :- ! Den kommer du aldrig att slita ut! Genuint hederlig über-kvalité med ett enormt kult-värde! Bara att köpa! För övrigt så kan jag bara instämma med tidigare talare: Kvalité / pris-ekvationen kan man aldrig bryta mot, såvida det inte gäller Kungens överskott! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted December 6, 2006 Report Share Posted December 6, 2006 Varför inte köpa ss2000? Att släpa på mer än 30L har iaf inte jag kännt något större behov av i HV Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted December 6, 2006 Report Share Posted December 6, 2006 @Limp FM har inte längre kontrakt med Sacci ang. SS2K, så Sacci tillverkar inga fler SS2K och nu är dem slut i handeln. Upphandling pågår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsanders Posted December 7, 2006 Report Share Posted December 7, 2006 är med i hemvärnet. vi får inte ut ss2000 och vill inte gå runt med en hård metall ram stickandes i ryggen :P men vad menar du med att pris och storlek inte går ihop? är det nåt fel på annonsen tror du? Är med i hemvärnet. Vi har inte fått ut Ss2k så jag har införskaffat en själv. En för stor säck gör att du frestas ta med mer än du behöver och du bär onödigt tungt. Och vad det gäller säcken du hänvisar till tror jag att du kommer att bli besviken på hållbarheten. Tror inte på en 70l-säck för 600:-! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Carlsson Posted January 11, 2007 Author Report Share Posted January 11, 2007 Fick ryggsäcken i julklapp har inte hunnit testa den på allvar en dock. Men från vad jag har sett är den helt underbar. Skön att ha på ryggen många praktiska fickor (bland annat är den delad så att botten är för sig så man slipper gräva längst ner och riva ut massa saker för att komma åt diverse pinaler) I ryggsäcks locket är även en regnskydds kappa monterad så att man kan göra rycksäcken vattentät Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haberget Posted July 28, 2009 Report Share Posted July 28, 2009 Vet två stycken som hade denna säcken under 4 dagars-marschen i Nijmegen (4*40 km) och de var nöjda med den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trädet Posted July 28, 2009 Report Share Posted July 28, 2009 Känner också en som gick Nijmegen med sagda rygga. Dock så var regnskyddet inte något att höja i skyarna. En i min marschgrupp hade också sönder sin sådana säck under träningen. Har den mindre varianten, och den fungerar, men inte mycket mer. Inget jag skulle vilja kriga i i alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haberget Posted July 29, 2009 Report Share Posted July 29, 2009 Inget jag skulle vilja kriga i i alla fall. Duger nog att marschträna med. I fält och tillhörande korta marscher duger och bör stridssäcken användas istället för en civil variant. Tror nog inte att trådstartaren kommer få gå i krig med LK35:an ändå. Känns som avbärarbältet kan vara ivägen i skogen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts