Jump to content

Simulatorutrustning på P4

Fk Zak

Recommended Posts

Camoflauget ser amerikanskt ut, likaså vapnet (iofs kan det ju vara från vilket land som helst av dem som köpt vapen av Colt), så det lär ju röra sig om något amerikanskt system. Landwarrior kanske.

• Super Administrators
Men allvarligt, det finns alltså ingen på detta forum som sett dessa "leksaker" tidigare? 8-/

/Zacke

:/

Jo jag har sett, och min kollega har fotat det.

Det är som nämts grejer till en simlutorutrustning, som är baserat på Americas Army som spelvärld.

Man kopplar upp 3 stora dukar som är ljuskänsliga och bakprojekterar bild från 3 projektorer. De är kopplade till 3 datorer som sitter i ett trådlöst nätverk som gör att de 3 dukarna skapar en hel bild i en värld. Sen står man där och har t.ex urlastatat en vagn eller sitter i vagnen ( de hade kört in en CV90 i där) och så dyker det upp mål och allt sånt som man skjuter på.

CV90 är även kopplad till detta så föraren hade en ratt med pedaler precis som de man köper till spel och kunde köra så och då satt folket uppsatt och kunde skjuta under gång.. även fast då den riktiga vagnen i sig inte rörde sig frammåt.

Vapnen man har skjuter laser som då duken reagerar på om det är träff eller vad man nu skjuter på.

.. typ så nånting..

jänkarna använder detta, och fmv tittar nu på om detta är nått att ha.

reserverar mig för eventuella faktafel, om jag nu missuppattat det som berättades när jag var där.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...