Jump to content

"Vad gör du om det blir krig i Stockholm?"

Knekt

Recommended Posts

Ang en artikel i lokaltidningarna om att endast 213 pers från Stockholms innerstad togs ut för att göra lumpen under 2006.

Frågan från programledaren till lyssnarna (som uppmanas att ringa till programmet) är "vad gör du om kriget kommer?".

Om det blir krig i Stockholm skulle jag inte reagera nämnvärt. :clap::rockon::tveka:

Skulle det sprida sig är det ingen panik fören fi står vid Väster/Norbotten gränsen.

Och när kriget väl kom skulle jag springa ut i skogen med grannarna och bilda ett gerilla förband. :dribble::blink:

Stockholms förakt, inte. :banana

Bjuda hem lite vänner, käcka upp ett par folköl och kolla på tv?

När kriget närmar sig Västkusten, så drar man iväg till Norrland.

EFTER att ha riggat Ringhals att kontaminera hela västkusten dvs ;)

Exakt tid för detta inslag frågas?
~8:40 in på 18-18:30-spåret som hittas i Lyssnararkivet (P5).

För övrigt skulle jag vilja skänka en välmenande känga till de osolidariska bönderna som redan yttrat sig... :P

Tackar! Jag skulle nog kunnat dela med mig av min känga också, men jag behöver den för att försvara hufvudstaden. :clap::clap:

Ang en artikel i lokaltidningarna om att endast 213 pers från Stockholms innerstad togs ut för att göra lumpen under 2006.

Frågan från programledaren till lyssnarna (som uppmanas att ringa till programmet) är "vad gör du om kriget kommer?".

Fanns det så många i den åldern där?? :lala:

Seriöst så blir jag nog ditskickad ifall högre ort så beslutar.

Jag riggar omedelbart laddningar på alla broar samt tunneln till/från Hisingen.

Därefter och med hjälp av ett par riktigt kraftiga atomdrivna bogserbåtar bogserar hela ön ut i kattegatt.

Ön förankras på lämpligt ställe och utropas till självständig republik där allmänna val kommer att hållas å det snaraste.

Den stora industrin på ön ställs omedelbart om till att producera hackor, spett samt spadar som kommer att bli de nya stora exportvarorna till främst ett grannlands gorillarörelse!

Påbörjar återskapandet utav ett självständigt Götaland, allierar mig snabbt med nationen som anfallit Stockholm samt tar mitt Götaland och går med i Nato...

(blev den här tråden lite oseriös?)

Påbörjar återskapandet utav ett självständigt Götaland, allierar mig snabbt med nationen som anfallit Stockholm samt tar mitt Götaland och går med i Nato...

(blev den här tråden lite oseriös?)

Kommer Halland att inkluderas i Götaland?

Tänkte mest på det faktum att man egentligen inte räknar Halland, Skåne, Bohuslän och Blekinge till det "historiska" Götaland.

Själv befinner jag mig nog hursomhellst i Jämtland, och deltar i skapandet av den första fria Jämtländska Republiken sedan Slaget vid Andersön 1178.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...