Knekt Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Ang en artikel i lokaltidningarna om att endast 213 pers från Stockholms innerstad togs ut för att göra lumpen under 2006. Frågan från programledaren till lyssnarna (som uppmanas att ringa till programmet) är "vad gör du om kriget kommer?". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slöbevakarn Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Om det blir krig i Stockholm skulle jag inte reagera nämnvärt. Skulle det sprida sig är det ingen panik fören fi står vid Väster/Norbotten gränsen. Och när kriget väl kom skulle jag springa ut i skogen med grannarna och bilda ett gerilla förband. Stockholms förakt, inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Bjuda hem lite vänner, käcka upp ett par folköl och kolla på tv? När kriget närmar sig Västkusten, så drar man iväg till Norrland. EFTER att ha riggat Ringhals att kontaminera hela västkusten dvs ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
LT Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Exakt tid för detta inslag frågas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Exakt tid för detta inslag frågas?~8:40 in på 18-18:30-spåret som hittas i Lyssnararkivet (P5). För övrigt skulle jag vilja skänka en välmenande känga till de osolidariska bönderna som redan yttrat sig... :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psilander Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Skjuta skarpt med salutbatteriet på skeppsholmen Ta pendeln söderut och mönstra ombord, första salvan går från kaj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibieslusken Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Jag beger mig upp till Hallandsåsen med Jake the snake och börjar gräva loss Skåne från Sverige. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olaevil Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Jag åker ner och hjälper till................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersL Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Inställer mig enligt min krigsplaceringsorder Link to comment Share on other sites More sharing options...
LT Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Exakt tid för detta inslag frågas?~8:40 in på 18-18:30-spåret som hittas i Lyssnararkivet (P5). För övrigt skulle jag vilja skänka en välmenande känga till de osolidariska bönderna som redan yttrat sig... :P Tackar! Jag skulle nog kunnat dela med mig av min känga också, men jag behöver den för att försvara hufvudstaden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valpen Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Jag börjar plundra så snabbt som möjligt så att jag får de bästa grejorna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
|MP-SÄK-gb|Nicklasson Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 1: 2: ... Erhm, väntar tills jag blir kallad. har ju inte gjort lumpen och har därför ingen krigsplacering... Men på något sätt skulle jag väl försöka hjälpa till. Fast jag hinner nog inte vara soldat då kriget lär vara slut innan dess... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Ang en artikel i lokaltidningarna om att endast 213 pers från Stockholms innerstad togs ut för att göra lumpen under 2006. Frågan från programledaren till lyssnarna (som uppmanas att ringa till programmet) är "vad gör du om kriget kommer?". Fanns det så många i den åldern där?? Seriöst så blir jag nog ditskickad ifall högre ort så beslutar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Åker ned till halladsåsen beväpnad med spade påbörja befrielsen av sverige från skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bulldozer Posted December 5, 2006 Report Share Posted December 5, 2006 Åker ned till halladsåsen beväpnad med spade påbörja befrielsen av sverige från skåne Glöm inte att ta med spett också! Skåne är en seg bit att frigöra sig ifrån! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sleget Posted December 5, 2006 Report Share Posted December 5, 2006 Jag riggar omedelbart laddningar på alla broar samt tunneln till/från Hisingen. Därefter och med hjälp av ett par riktigt kraftiga atomdrivna bogserbåtar bogserar hela ön ut i kattegatt. Ön förankras på lämpligt ställe och utropas till självständig republik där allmänna val kommer att hållas å det snaraste. Den stora industrin på ön ställs omedelbart om till att producera hackor, spett samt spadar som kommer att bli de nya stora exportvarorna till främst ett grannlands gorillarörelse! Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted December 5, 2006 Report Share Posted December 5, 2006 Vad då om det blir krig i Stockholm? Har ni ingen koll på våldsbrottstatistiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted December 5, 2006 Report Share Posted December 5, 2006 Efter alla dessa påhopp på våran älskade södra landsände får jag väl ge min åsikt... Jag hade inställt mig hos danske kungen för att sluta upp kring ockupationsmakten /martinator Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted December 5, 2006 Report Share Posted December 5, 2006 Påbörjar återskapandet utav ett självständigt Götaland, allierar mig snabbt med nationen som anfallit Stockholm samt tar mitt Götaland och går med i Nato... (blev den här tråden lite oseriös?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Faers Posted December 5, 2006 Report Share Posted December 5, 2006 Jag ställer mig och jublar över att vi ÄNTLIGEN blir av med pesthåla #1 :P:D Link to comment Share on other sites More sharing options...
EXXON Posted December 5, 2006 Report Share Posted December 5, 2006 Vid krig i Stockholm skulle vi dra hem till skåne och fira. Link to comment Share on other sites More sharing options...
C DK012 Posted December 5, 2006 Report Share Posted December 5, 2006 Kollar oddsen på Unibet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted December 5, 2006 Report Share Posted December 5, 2006 Påbörjar återskapandet utav ett självständigt Götaland, allierar mig snabbt med nationen som anfallit Stockholm samt tar mitt Götaland och går med i Nato... (blev den här tråden lite oseriös?) Kommer Halland att inkluderas i Götaland? Tänkte mest på det faktum att man egentligen inte räknar Halland, Skåne, Bohuslän och Blekinge till det "historiska" Götaland. Själv befinner jag mig nog hursomhellst i Jämtland, och deltar i skapandet av den första fria Jämtländska Republiken sedan Slaget vid Andersön 1178. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted December 6, 2006 Report Share Posted December 6, 2006 Schysst trådkapning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.