Realkh Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 (edited) Här är länken Mycket intressant program(flera faktiskt) om vårt svenska försvar. Edited December 3, 2006 by Realkh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragulin Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Jag hade förmånen att se programmet och det var ett ytterst väl modererat och initierat diskuterande som ägde rum. Enda smolket var representanten från Värnpliktsnytt (oväntat) i ett eljest bra forum. Lysande av Axess! Första sansade diskussionen om Försvarsmakten på jävligt länge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C PI62 Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Här är länkenMycket intressant program(flera faktiskt) om vårt svenska försvar. Hmm.. jag får den inte att fungera.. :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas Eriksson Posted December 4, 2006 Report Share Posted December 4, 2006 Inte jag heller. Därimot fick jag det att fungera härifrån. Här Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Realkh Posted December 5, 2006 Author Report Share Posted December 5, 2006 (edited) Som ragulin och jag själv sa. Intressant och nyanserat. Trevligt att se en debatt om hur FM ska se ut och inte hurvida vi ska ha ett eller inte som annars blir aktuellt. Mycket intressant info från "tuffe uffe"(inte direkt ny men värd att lyftas fram) , att man i början av 90 talet hade större och snabbare insatsförmåga ,med invasionförsvaret än med insatsförsvaret idag. För er som inte var det Ulf som ledde BA01 (första bosnien missionen) och kan nog ses lite som en aktoritet inom fredsbevarande insatser. Mycket sevärt följ Tomas Erikssons länk! Edited December 5, 2006 by Realkh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darkwand Posted December 5, 2006 Report Share Posted December 5, 2006 Det verkar som om debatten svänger till försvarets fördel just nu ingen gigantisk omställning. Dock har väl regeringsskiftet påverkat debattklimatet samtidigt som sådana som jag satt vissa förhoppningar till den nya regeringens försvarspolitik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medic Posted December 6, 2006 Report Share Posted December 6, 2006 Det verkar som om debatten svänger till försvarets fördel just nu ingen gigantisk omställning. Dock har väl regeringsskiftet påverkat debattklimatet samtidigt som sådana som jag satt vissa förhoppningar till den nya regeringens försvarspolitik. ...korrekt, samt att den senaste tidens utveckling i "Sovjet" kanske får folk att inse att man inte ska dra förhastade slutsatser om global säkerhetspolitik... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts