Guest Guest_Oskar_* Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Hej! Jag undrar om någon vet om det finns asbest i m39-rockar från 1942. Jag har köpt en och undrar lite smått om man kan klippa och ha sig i den utan att behöva oroa sig. Tacksam för svar! //Oskar Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Hej! Jag undrar om någon vet om det finns asbest i m39-rockar från 1942. Jag har köpt en och undrar lite smått om man kan klippa och ha sig i den utan att behöva oroa sig. Tacksam för svar! //Oskar Har aldrig hört något om att det ska finnas asbest i tyget på uniform m/39 Klipp på du, om du nu nödvändigtvis måste förstöra uniformen ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Allright! Tack så mycket! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koskela Posted December 20, 2006 Report Share Posted December 20, 2006 Han är nog inte så fel ute ändå. Arsenik (förvisso) fanns som impregnering väldigt länge, bland annat i de gamla kamou-näten av tyg. Oavsett så var 39:an inte impregnerad så den går väl bra att både klippa i, äta och sova i, utan hälsproblem! /Koskela som sörjer sin gamla 39-rock! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.