fu johansson Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 http://www.aftonbladet.se/vss/punktse/stor...,933449,00.html kolla in länken o skriv vad ni tycker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebb Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 (edited) Härligt naiv kille! men men nu måste jag iväg och kn*lla h*ror och supa för att sen slå min flickvän! Edit: Stavning Edited December 2, 2006 by Sebb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Vem bryr sig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sgt_filur Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 "Åsikter grundas på kunskaper och okunskaper". I detta fallet skulle jag påstå att de är grundade på rena okunskaper... Förövrigt så undrar jag hur stor nytta man kan göra för samhället genom att utbilda sig till statsvetare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Killen blev dissad på mönstringen (antagligen I-testet) och ger igen på det enda sätt han förstår sig på helt enkelt. Min hundralapp i debatten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elisson Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 ja han har då inte läst försvarsmaktens värdegrund iaf.. jag förstår mig inte på honnom alls, om inte vi fanns vem skulle då hjälpa alla dem som blev utan ström i flera veckor i småland när gudrun förstörde allt? jag tror då inte att de "finare människorna" på universitetets statsvetenskapsprogram skulle komma till undsättning precis.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Har han misstagit svenska försvaret för ryska??? Vet att de i Ryssland misshandlar sina värnpliktiga och de lär väl knappast vara några trevliga människor att ha att göra med under den tiden. Tendensen att ge igen på världen etc är ganska vanlig bland yngre människor. Har mig veterligt aldrig hört talas om att svenska värnpliktiga drar runt och våldtar eller misshandlar... Visst har jag hört en del sånger som är mindre PK men det är ju trots allt en rejäl skillnad. Nåväl. Man får inte glömma bort att aftonblaskan är grå sossarnas tidning. De har under de senaste 12 åren inte sagt en enda negativ sak om regeringen och de är så försvarsfientliga att det är skrämmande. Helt och hållet verklighetsfrånvända. Dessutom med de härliga diktaturkramarna som huvudskribenter så behöver man ju knappt gissa vad de egentligen vill. Hyllningar om Castro och Venezuelas halvdiktator samt Rysslands vurmeriet tillsammans med USA hatet. Det är knappast nån hemlighet vart de tycker vi hör hemma. Synd att folk inte begriper detta och fortsätter köpa skiten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Att hacka ner på det viset på någonting man så uppenbart inte har någon som helst kunskap om ... är ju bara så sött. Blir nog en bra statsvetare av den grabben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slöbevakarn Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 "Åsnan känns igen på sina öron, den dumme på sina ord." Ryskt ordspråk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheKL Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Blir så less på endel, nu har jag ju inte ryck in ännu men snälla .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerle Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Killen skriver "bara för kul", just for fun antar jag, "medan" och "vårat". Räcker inte det? Han ska föreställa student på högskola men skriver som en niondeklassare, inte illa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
"SSA" Gunny Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 "I livet fokuserar jag på alla de positiva grejerna som finns, såsom glittriga schlagerlåtar, dramatiska såpor...." Säger väl hen hel del om killen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 "I livet fokuserar jag på alla de positiva grejerna som finns, såsom glittriga schlagerlåtar, dramatiska såpor...." Säger väl hen hel del om killen? Tanken ÄR god!!! Mer rosa fluffiga moln och pepparkakor, så behövs till slut inga militärer. Tyvärr är han kanske inte riktigt på den här planeten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted December 2, 2006 Forumsledning Report Share Posted December 2, 2006 Jag säger så här... Förmodligen vet han om att han har fel i det han säger och överdriver medvetet, men han vet även om att det är det enda sättet att få uppmärksamhet (när man inte är kappabel att skriva något mer genomtänkt), är att kasta iväg stenar och skit lite hux flux, och att sen vissa blir arga och andra hyllar han, spelar mindre roll han har fått sin uppmärksamhet och kanske får chans att höras igen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nexs Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Han skriver som om han själv gjort lumpen och varit med om de där sakerna, vilket han uppenbarligen inte har. Hittar på och ljuger gör han.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggsork5 Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Hur fan vet han att jag inte ska plugga vidare efter lumpen, blir så trött att jag vill gå och lägga mig. Jävla muffins alltså! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Hur fan vet han att jag inte ska plugga vidare efter lumpen, blir så trött att jag vill gå och lägga mig. Jävla muffins alltså! Dissa inte muffins Vi var ett väldigt bra studentspex på ekonomihögskolan i Lund fram till förra året Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maggsork5 Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Hur fan vet han att jag inte ska plugga vidare efter lumpen, blir så trött att jag vill gå och lägga mig. Jävla muffins alltså! Dissa inte muffins Vi var ett väldigt bra studentspex på ekonomihögskolan i Lund fram till förra året hehe nej muffins är gott, men den "svordomen" passade bra in på den blivande statsvetaren, undra förresten varför han har ett sådant hat till det militära, kanske inte fick vara med och titta på Terminator på lågstadiet elelr något, muffins eller inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honken Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 (edited) Killen verkar ha de rätta kvalitéerma för att börja jobba på Aftonbladet i alla fall. Annars är det mesta redan sagts, skrivaren av nätkrönikan har inte de rätta virket vad gäller grammatiskt, stavningsmässigt eller kunskapsmässigt. Edited December 2, 2006 by Honken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sprak Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Den snubben borde verkligen tvångsrekryteras till armén och göra värnplikten så att han kanske lär sig ett och annat om vad det handlar om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Jävla nöt... Tre saker som gör mig förbannad: 1: Människor som inte har torrt på fötterna, men likt förbannat "vet" en jävla massa. 2: Människor som vill provocera, och därmed påkalla uppmärksamhet. Objektivitet frågas, kom. 3: Människor som trycker på sin egen agenda oavsett situation. Självinsikt och objektivitet frågas, kom. Tyvärr verkar kvällspressen dra till sig människor med dessa mindre smickrande egenskaper som flugor till skit. Förbannat synd om de fåtal grävande och kunniga journalister som faktiskt finns på dessa tidningar att behöva dela papper med dessa idioter... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dalmas Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Likt Linda Norman-Skugge så är han bara ute efter att provocera. Fast medan Skugge och andra proffsprovokatörer har ett drivet språk, så har den här killen inte det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BuddhaSWE Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Hela artikeln känns som gjord av en 15 åring som är arg på världen. Slarvig och långt ifrån övertygande på något sätt. Det värsta av allt är att man ger den uppmärksamhet, på så sätt har han ju "vunnit". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furir Razer Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Kan inte killen själv ta ett sababts år och hjälpa de gamla och sjuka med att läsa osv. så kan vi få sköta vårt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danielsson Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Tycker nästan att de låter som en äkta svensk vänsterpartist, anti FM och tycker att det bässta med livet är schlager och sovjetiska kampsånger. (Okej, de sista är ungefär lika sant som de han skriver ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Passare Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 De enda lärdomar man kan dra av det är: 1. Det finns folk därute som inte har någon koll. 2. Det är pinsamt låga krav på kritiskt tänkande på universoteten. 3. Vissa grupper av människor kallas djur oftare än andra i Sverige idag. Tur att vi är vuxna och trygga nog att inte bry oss /Passare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
effte Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 "Jag fattar intehur man frivilligt, för det är ju nästan frivilligt idag, kan välja att läsa statsvetenskap!? Vad är Stockholms Universitet för ställe egentligen? Man tränas alltså för att supa hejdlöst och vräka ur sig platityder. Man ska platsa in på Stureplan. Känns såååå 2000 talet. Får man ut någonting av det då, blir dom som har läst statsvetenskap bättre medborgare? Jag tror att det är precis tvärt om. Där odlas en kultur där normen är att förnedra och se ner på, där det anses bra att knulla mest och kunna få in orden diskurs och (bla bla bla, orkar inte) flest gånger i samma mening. Man använder konsekvent skällsord som visar att man tycker att arbetare och naturvetare är midre värda. Jag är helt övertygad om att mängden politiska dumheter skulle minska avservärt om man bara la ner hela grejen med statsvetenskap. Dessutom kostar det massor av pengar, jag har ingen lust att betala för dessa djur, vars högsta nöje är att supa några år och sedan få hög lön för att göra en massa meningslösa utredningar baserade på teorier utan förankring i verkligheten. Vissa ser statsvetenskapliga studier som "en utmaning" verkligen en kul utmaning..." Också helt baserat på rätt total okunskap och förutfattade meningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BUCK Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Stor humor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 "Jag fattar intehur man frivilligt, för det är ju nästan frivilligt idag, kan välja att läsa statsvetenskap!?Vad är Stockholms Universitet för ställe egentligen? Man tränas alltså för att supa hejdlöst och vräka ur sig platityder. Man ska platsa in på Stureplan. Känns såååå 2000 talet. Får man ut någonting av det då, blir dom som har läst statsvetenskap bättre medborgare? Jag tror att det är precis tvärt om. Där odlas en kultur där normen är att förnedra och se ner på, där det anses bra att knulla mest och kunna få in orden diskurs och (bla bla bla, orkar inte) flest gånger i samma mening. Man använder konsekvent skällsord som visar att man tycker att arbetare och naturvetare är midre värda. Jag är helt övertygad om att mängden politiska dumheter skulle minska avservärt om man bara la ner hela grejen med statsvetenskap. Dessutom kostar det massor av pengar, jag har ingen lust att betala för dessa djur, vars högsta nöje är att supa några år och sedan få hög lön för att göra en massa meningslösa utredningar baserade på teorier utan förankring i verkligheten. Vissa ser statsvetenskapliga studier som "en utmaning" verkligen en kul utmaning..." Också helt baserat på rätt total okunskap och förutfattade meningar. Snälla snälla, posta detta som svar till hans inlägg där man kan kommentera det han skrivet.... Snälla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
effte Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Snälla snälla, posta detta som svar till hans inlägg där man kan kommentera det han skrivet.... Snälla Man måste visst registrera sig och ha sig... men om någon vill och orkar är det helt OK med mig att kopiera rakt av, bara biten på slutet om "baserat på" också kommer med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts