Jump to content

hur kan man göra lumpen friviligt???

Recommended Posts

• Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ja han har då inte läst försvarsmaktens värdegrund iaf.. jag förstår mig inte på honnom alls, om inte vi fanns vem skulle då hjälpa alla dem som blev utan ström i flera veckor i småland när gudrun förstörde allt? jag tror då inte att de "finare människorna" på universitetets statsvetenskapsprogram skulle komma till undsättning precis.. :Malaj:

Har han misstagit svenska försvaret för ryska???

Vet att de i Ryssland misshandlar sina värnpliktiga och de lär väl knappast vara några trevliga människor att ha att göra med under den tiden. Tendensen att ge igen på världen etc är ganska vanlig bland yngre människor.

Har mig veterligt aldrig hört talas om att svenska värnpliktiga drar runt och våldtar eller misshandlar...

Visst har jag hört en del sånger som är mindre PK men det är ju trots allt en rejäl skillnad.

Nåväl.

Man får inte glömma bort att aftonblaskan är grå sossarnas tidning. De har under de senaste 12 åren inte sagt en enda negativ sak om regeringen och de är så försvarsfientliga att det är skrämmande.

Helt och hållet verklighetsfrånvända.

Dessutom med de härliga diktaturkramarna som huvudskribenter så behöver man ju knappt gissa vad de egentligen vill.

Hyllningar om Castro och Venezuelas halvdiktator samt Rysslands vurmeriet tillsammans med USA hatet. Det är knappast nån hemlighet vart de tycker vi hör hemma.

Synd att folk inte begriper detta och fortsätter köpa skiten.

"I livet fokuserar jag på alla de positiva grejerna som finns, såsom glittriga schlagerlåtar, dramatiska såpor...."

Säger väl hen hel del om killen?

Tanken ÄR god!!!

Mer rosa fluffiga moln och pepparkakor, så behövs till slut inga militärer.

Tyvärr är han kanske inte riktigt på den här planeten. :)

• Forumsledning

Jag säger så här...

Förmodligen vet han om att han har fel i det han säger och överdriver medvetet, men han vet även om att det är det enda sättet att få uppmärksamhet (när man inte är kappabel att skriva något mer genomtänkt), är att kasta iväg stenar och skit lite hux flux, och att sen vissa blir arga och andra hyllar han, spelar mindre roll han har fått sin uppmärksamhet och kanske får chans att höras igen..

Hur fan vet han att jag inte ska plugga vidare efter lumpen, blir så trött att jag vill gå och lägga mig. Jävla muffins alltså! :)

Dissa inte muffins :D

Vi var ett väldigt bra studentspex på ekonomihögskolan i Lund fram till förra året :happy:

Hur fan vet han att jag inte ska plugga vidare efter lumpen, blir så trött att jag vill gå och lägga mig. Jävla muffins alltså! :)

Dissa inte muffins :D

Vi var ett väldigt bra studentspex på ekonomihögskolan i Lund fram till förra året :happy:

hehe nej muffins är gott, men den "svordomen" passade bra in på den blivande statsvetaren, undra förresten varför han har ett sådant hat till det militära, kanske inte fick vara med och titta på Terminator på lågstadiet elelr något, muffins eller inte.

Killen verkar ha de rätta kvalitéerma för att börja jobba på Aftonbladet i alla fall.

Annars är det mesta redan sagts, skrivaren av nätkrönikan har inte de rätta virket vad gäller grammatiskt, stavningsmässigt eller kunskapsmässigt.

Edited by Honken

Jävla nöt...

Tre saker som gör mig förbannad:

1: Människor som inte har torrt på fötterna, men likt förbannat "vet" en jävla massa.

2: Människor som vill provocera, och därmed påkalla uppmärksamhet. Objektivitet frågas, kom.

3: Människor som trycker på sin egen agenda oavsett situation. Självinsikt och objektivitet frågas, kom.

Tyvärr verkar kvällspressen dra till sig människor med dessa mindre smickrande egenskaper som flugor till skit. Förbannat synd om de fåtal grävande och kunniga journalister som faktiskt finns på dessa tidningar att behöva dela papper med dessa idioter...

De enda lärdomar man kan dra av det är:

1. Det finns folk därute som inte har någon koll.

2. Det är pinsamt låga krav på kritiskt tänkande på universoteten.

3. Vissa grupper av människor kallas djur oftare än andra i Sverige idag.

Tur att vi är vuxna och trygga nog att inte bry oss :baskerKav:

/Passare

"Jag fattar intehur man frivilligt, för det är ju nästan frivilligt idag, kan välja att läsa statsvetenskap!?

Vad är Stockholms Universitet för ställe egentligen? Man tränas alltså för att supa hejdlöst och vräka ur sig platityder. Man ska platsa in på Stureplan.

Känns såååå 2000 talet.

Får man ut någonting av det då, blir dom som har läst statsvetenskap bättre medborgare? Jag tror att det är precis tvärt om. Där odlas en kultur där normen är att förnedra och se ner på, där det anses bra att knulla mest och kunna få in orden diskurs och (bla bla bla, orkar inte) flest gånger i samma mening.

Man använder konsekvent skällsord som visar att man tycker att arbetare och naturvetare är midre värda.

Jag är helt övertygad om att mängden politiska dumheter skulle minska avservärt om man bara la ner hela grejen med statsvetenskap.

Dessutom kostar det massor av pengar, jag har ingen lust att betala för dessa djur, vars högsta nöje är att supa några år och sedan få hög lön för att göra en massa meningslösa utredningar baserade på teorier utan förankring i verkligheten.

Vissa ser statsvetenskapliga studier som "en utmaning" verkligen en kul utmaning..."

Också helt baserat på rätt total okunskap och förutfattade meningar. :blink:

"Jag fattar intehur man frivilligt, för det är ju nästan frivilligt idag, kan välja att läsa statsvetenskap!?

Vad är Stockholms Universitet för ställe egentligen? Man tränas alltså för att supa hejdlöst och vräka ur sig platityder. Man ska platsa in på Stureplan.

Känns såååå 2000 talet.

Får man ut någonting av det då, blir dom som har läst statsvetenskap bättre medborgare? Jag tror att det är precis tvärt om. Där odlas en kultur där normen är att förnedra och se ner på, där det anses bra att knulla mest och kunna få in orden diskurs och (bla bla bla, orkar inte) flest gånger i samma mening.

Man använder konsekvent skällsord som visar att man tycker att arbetare och naturvetare är midre värda.

Jag är helt övertygad om att mängden politiska dumheter skulle minska avservärt om man bara la ner hela grejen med statsvetenskap.

Dessutom kostar det massor av pengar, jag har ingen lust att betala för dessa djur, vars högsta nöje är att supa några år och sedan få hög lön för att göra en massa meningslösa utredningar baserade på teorier utan förankring i verkligheten.

Vissa ser statsvetenskapliga studier som "en utmaning" verkligen en kul utmaning..."

Också helt baserat på rätt total okunskap och förutfattade meningar. :blink:

Snälla snälla, posta detta som svar till hans inlägg där man kan kommentera det han skrivet.... Snälla

Snälla snälla, posta detta som svar till hans inlägg där man kan kommentera det han skrivet.... Snälla

Man måste visst registrera sig och ha sig... men om någon vill och orkar är det helt OK med mig att kopiera rakt av, bara biten på slutet om "baserat på" också kommer med.