Lt.E Posted December 1, 2006 Report Share Posted December 1, 2006 "Inte ens napalm kan få bocken att brinna" http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,944925,00.html klockan 19:35 har 46000 röstat på aftonbladet.se och 84% tror att den brinner iår, vad tror ni? Jag är lite konspiratorisk och litar inte helt på det där. Hade Gävle och deras bock fått all denna uppmärksamhet om bockf-n inte brunnit? Vem är intresserad av en julbock egentligen, men en uppbrunnen bock det är grejer det! Är jag helt fel ute? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted December 1, 2006 Report Share Posted December 1, 2006 För Gävles skull, sluta impregnera bocken! Glöm inte värdet av medial upmärksamhet, helt inne på samma våglängd som Lt.E här. Vilekt år var det någon stackars gäst från annat land trodde det var tillåtet i någon skum halvhednisk tradition och tuttade på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted December 1, 2006 Report Share Posted December 1, 2006 För Gävles skull, sluta impregnera bocken! Glöm inte värdet av medial upmärksamhet, helt inne på samma våglängd som Lt.E här. Vilekt år var det någon stackars gäst från annat land trodde det var tillåtet i någon skum halvhednisk tradition och tuttade på? Nej nej nej... Kampen måste fortgå! Gävle vinner så länge som det försöks.. Om dom låter bocken brinna upp varje år så slutar media rapportera. Om dom ser till att den är obrännbar varje år så slutar media rapportera. Något år måste den klara sig, några år en rejäl brasa och kommunalråd som beklagar sig.. Det viktiga är kampen inte vinsten i dom flesta spel. Jag skulle vilja testa deras påstående med nåra hinkar napalm.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt.E Posted December 1, 2006 Author Report Share Posted December 1, 2006 Länk till resultatet av ABs omröstning http://www.aftonbladet.se/vss/special/stor...7,23487,00.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Serg Landgren Posted December 1, 2006 Report Share Posted December 1, 2006 Klart den brinner! Det har ju gått prestige i det nu. Om de ansvariga säger att den inte går att elda upp, då måste ju någon verkligen se till att den gör det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted December 1, 2006 Report Share Posted December 1, 2006 ja, frågan är snarast, hur länge får den stå? och hur tuttar de eld på den i år? bockfan kommer brinna iaf... stod den 2 dagar förra året? Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfie Posted December 1, 2006 Report Share Posted December 1, 2006 För Gävles skull, sluta impregnera bocken! Glöm inte värdet av medial upmärksamhet, helt inne på samma våglängd som Lt.E här. Vilekt år var det någon stackars gäst från annat land trodde det var tillåtet i någon skum halvhednisk tradition och tuttade på? Det var 2003 en amerikansk fotograf (motsv) som brände ner den efter att blivit lurad på krogen eller någon restaurang. Edit: Är inne lite på vad andra varit inne på, vissa år måste den klara sig, annars försvinner ju grejen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted December 1, 2006 Report Share Posted December 1, 2006 Med tillräcklig beslutsamhet och tillräckliga mängder bensin så kan den nog brinna ändå misstänker jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted December 1, 2006 Report Share Posted December 1, 2006 "Inte ens napalm kan få bocken att brinna" Men termit kan! Edit: Här är bocken live på webben: http://www.merjuligavle.se/bocken Edit 2: Gävlebocken fyller 40 år och nu ska den ha brunnit för sista gången. I år kommer den nämligen att impregneras med ”Fiber ProTector Flamskydd” som bland annat används i flygplan. Medlet kommer att göra det omöjligt att bränna ned Gävlebocken till grunden. Bocken får bara eventuella brännskador på ytan och på ett begränsat område. Dessa områden kan repareras genom att man byter ut enstaka halmmattor. Det här innebär att bockkommittén avvecklar den omfattande bevakningen av bocken som tidigare varit nödvändig och att vi ägnar oss att fira 40-årsjubileet istället. Hehehe... hmmm... två timmars resa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexter Posted December 1, 2006 Report Share Posted December 1, 2006 Grg från taket på stadsbiblioteket kan nog få den att ryka lite i alla fall. /D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boa Posted December 1, 2006 Report Share Posted December 1, 2006 Allt brinner vid en viss temperatur... Så är det bara. Allternativt går över i annan form, (flytande/gas) vore kul om bocken inte brann upp något år utan "Rann ned" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted December 1, 2006 Report Share Posted December 1, 2006 Hur ser området runt bocken ut? Går det att köra in en bil under den? Lastad med en sabla massa godis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted December 1, 2006 Report Share Posted December 1, 2006 Allt brinner vid en viss temperatur... Så är det bara. Allternativt går över i annan form, (flytande/gas) vore kul om bocken inte brann upp något år utan "Rann ned" Fusk. :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boa Posted December 1, 2006 Report Share Posted December 1, 2006 Allt brinner vid en viss temperatur... Så är det bara. Allternativt går över i annan form, (flytande/gas) vore kul om bocken inte brann upp något år utan "Rann ned" Fusk. :P Fast frågan är med vad man skulle få denna höga temp??? Magnesium? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted December 1, 2006 Report Share Posted December 1, 2006 Allt brinner vid en viss temperatur... Så är det bara. Allternativt går över i annan form, (flytande/gas) vore kul om bocken inte brann upp något år utan "Rann ned" Fusk. :P Fast frågan är med vad man skulle få denna höga temp??? Magnesium? Termit för tusan, termit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted December 1, 2006 Report Share Posted December 1, 2006 Allt brinner vid en viss temperatur... Så är det bara. Allternativt går över i annan form, (flytande/gas) vore kul om bocken inte brann upp något år utan "Rann ned" Fusk. :P Fast frågan är med vad man skulle få denna höga temp??? Magnesium? Termit för tusan, termit! Tror jag har lite aluminiumpulver hemma. Någon som kan fixa lite rost? Fråga Renoverings-Folket på forumet ifall de kan spara lite rost ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boa Posted December 1, 2006 Report Share Posted December 1, 2006 Allt brinner vid en viss temperatur... Så är det bara. Allternativt går över i annan form, (flytande/gas) vore kul om bocken inte brann upp något år utan "Rann ned" Fusk. :P Fast frågan är med vad man skulle få denna höga temp??? Magnesium? Termit för tusan, termit! Tror jag har lite aluminiumpulver hemma. Någon som kan fixa lite rost? Fråga Renoverings-Folket på forumet ifall de kan spara lite rost ? Å nu lyckas väl någon få fyr på bocken med hjälp av termit och magnesium. IT-polisen hittar dessa inlägg, chekar IP-nummer och spårar, män i mörka kostymer kör upp till dörren hos mig och ska.... Vänta.. Det ringer på dörren.. Ska bara öppna, det är nog polaren.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maul Posted December 1, 2006 Report Share Posted December 1, 2006 Å nu lyckas väl någon få fyr på bocken med hjälp av termit och magnesium. IT-polisen hittar dessa inlägg, chekar IP-nummer och spårar, män i mörka kostymer kör upp till dörren hos mig och ska.... Vänta.. Det ringer på dörren.. Ska bara öppna, det är nog polaren.. Mössa av...Foliehatt på Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Å nu lyckas väl någon få fyr på bocken med hjälp av termit och magnesium. IT-polisen hittar dessa inlägg, chekar IP-nummer och spårar, män i mörka kostymer kör upp till dörren hos mig och ska.... Vänta.. Det ringer på dörren.. Ska bara öppna, det är nog polaren.. Mössa av...Foliehatt på Ingen risk att nån tar det här på allvar! Knappast troligt! Håhå jaja, vad folk får för sig saker. ... vad är det som låter... utanför fönstret... den där svarta helikoptern var inte där nyss... ............................................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maskirovka Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Det är enkelt. En bil en släpvagn (som man kan avvara) Du backar en släpvagn fullastad med brändbart gods under bocken du tänder på du hakar av släpvagnen du åker iväg..... Så tror jag det kommer gå till i år....enkelt, effektivt. och listigt ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boa Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Jag måste dementera bestämt att jag blivit bortförd och förhörd av IT-polisens specialavdelning. En sådan avdelning existerar inte över huvud taget. Men jag måste varna alla från att sprida kunskap om bockbränning på nätet, det ses Ej med blida ögon. Till min familj vill jag hälsa att jag behandlas väl och kommer hem vid ett senare tillfälle. // Boa Sorry.. Det är sent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FNYXA Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Gävle bor....... Försvara Bocken mot utsocknes fiender Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted December 2, 2006 Report Share Posted December 2, 2006 Jag måste dementera bestämt att jag blivit bortförd och förhörd av IT-polisens specialavdelning.En sådan avdelning existerar inte över huvud taget. Men jag måste varna alla från att sprida kunskap om bockbränning på nätet, det ses Ej med blida ögon. Till min familj vill jag hälsa att jag behandlas väl och kommer hem vid ett senare tillfälle. // Boa Sorry.. Det är sent. Signalskydd! http://www.dold.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
sleget Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Har för mig att vi har en fd programledare i Götet som Gävle var intresserade av att ta emot eftersom han var den ende bock som ingen tänder på...... :P Varför inte göra en bock i stålskelett med en massa häftiga facklor edyl istället för en tråkig halmdito. Kunde nog sätta G på plats i världen. Tändes var kväll klockan 1900. Satt just och kollade en rammsteinvideo från en av deras koncerter, kan det ha spelat in? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Madness Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Bocken skall brinna, nån jäkla ordning får det vara på att förstöra våra jultraditioner. Ingen jul utan att bocken brinner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
|MP-SÄK-gb|Nicklasson Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Jag tror faktiskt att det är bäst för Gävle om den brinner. De får i alla fall en massa publicitet. Klart den ska brinna... :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slöbevakarn Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Jag tror den brinner, napalm säker eller inte. Allt går, bara man har dom 3 gyllene V. Link to comment Share on other sites More sharing options...
|MP-SÄK-gb|Nicklasson Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Allt går, bara man har dom 3 gyllene V. Som är? värme, vatten, vanitet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ERK Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Allt går, bara man har dom 3 gyllene V. Som är? värme, vatten, vanitet? Våld, Vilja och Vaselin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maul Posted December 3, 2006 Report Share Posted December 3, 2006 Allt går, bara man har dom 3 gyllene V. Som är? värme, vatten, vanitet? Våld, Vilja och Vaselin Inte Våld, Vilja och Vapenfett? :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.