Skarec Posted November 28, 2006 Report Share Posted November 28, 2006 (edited) Hejsan män och kvinnor i grönt Jag var inne på Zettby.se och tittade lite på hans bilder från en av hans missioner. Det jag hittade var vad jag tror är en norrman med en väldigt karaktäristisk basker, min fråga till er är, vad är det för basker och vilka får förtjäna den? Det är alltså mannen i turkos basker. MVH Skarec ps. ni får ursäkta diverse stavfel, ganska trött :)ds. edit. och som vanligt så glömmer jag att posta bilden, tror det är tredje gången i rad nu http://www.zettby.se/hasse/images/afghanistan/fs11_68.jpg där har ni den. slut edit. Edited November 28, 2006 by Skarec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted November 28, 2006 Report Share Posted November 28, 2006 Enligt denna sida är den "emeraldgröna" baskern för styrkor i utlandet. Men med tanke på att jag har sett flera olika färger på de baskrar norrmän haft i utlandet misstänker jag att den är för Telemark bataljon (TMBN). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts