Jump to content

City kamo på CV90

Informatör

Recommended Posts

...alternativt skickas 2 veckor till överlevnadsskolan i Karlsborg ;)

Det är ju inget straff, det är ju en belöning... ;)

En kurs där är ju dyrare än en månads semester utomlands... :rolleyes:

• BlåGul -1

Har för mig att några liknande bilder publicerades i LGs personaltidning för några år sedan. SJ lät (vad jag minns) tydligen ett tåg med stridsfordon stå obevakat på någon bangård någon natt.

Hade de ingen bevakning av vagnen?? Nä jag vet hur lätt det är.....i mitt förra yrke när jag körde spårvagn i Göteborg fick jag vid ett tillfälle en Tag ( ca 8*2 meter) över bakredelen på spårvagnen medan jag var på toaletten vid en slutstation. Jag var borta ca 3 minuter och medan jag gick mot vagnen möttes jag av kamerablixtar.....konstnärerna tog kort av sina konstverk.

Det var inte så roligt att förklara det över radio med ledningscentralen. :ph34r:

fick jag vid ett tillfälle en Tag ( ca 8*2 meter) över bakredelen på spårvagnen medan jag var på toaletten vid en slutstation. Jag var borta ca 3 minuter och medan jag gick mot vagnen möttes jag av kamerablixtar.....konstnärerna tog kort av sina konstverk.

hehe har också råkat ut för det, förra året när jag var och åt lunch på McDonalds så var den nån/några som sprejade hela sidan på min buss med blå färg men dom han tydligen inte klart med sitt så kallade konstverk

Bilden är tagen av Arméns tekniska skola, det är det enda jag vet.

Det kan nog stämma som det står ovan, att bilden ursprungligen publicerades i LG:s personaltidning. Någon någonstans fick nog en utskällning efteråt.

----------------------------------------------------------------

Har själv stått ett pass i 2 timmar vid en 401:a på ett torg. Utan vakt så skulle den blivit nerbombad påstod dem (knappast någon som kan sno en precis). Vetefan, Eksjö är ju inte direkt jämförbart med ghetto-Sthlm. :ph34r:

Men det var rätt okej ändå, massa folk var intresserade så man fick briljera lite med sina specialkunskaper. Ett exempel:

Jag: 60-tals konstruktion, tillverkad för DDR, tar 11 ryssar etc.

Han: vad i helvete gör den i Sverige? :blink:

Hmm bestraffning hmm ja jag vet dom får bli b-styrka åt tolks eller hangarhundar dom får välja själva

Jag röstar för att dom ska få bli övningsobjekt för hangarhundar, om det nu finns några kvar inom flygvapnet..... :o

Snake, hangarhundar!?! Om ryktet kom ut skulle nog dylika föremål ALDRIG utsättas för klotter... Jävla bestar dom där vovvarna, elakare får man leta efter :D

/edit: Hangarhundarna försvann väl när man skaffade nya som utlöste ett tyst larm istället för att gå berserk på inkräktare?

Här har man varit borta och firat nyår och vid återkomsten finner jag en bild på MIN gamla vagn från GU:n!!!

Vagnen anlände från Hägglunds med tåg sent en fredag, något strul med kommunikationerna till I 5 (ingen visste att vagnen hade skickats) och vi hämtade den inte förrän under måndagen...

Resultatet av denna fadäs syns tydligt, men det som var värre var att bakdörren var olåst men inga ligister hade lagt märke till detta...

Det där känns inte så tryggt. Påminner om en natt i sommras då jag och en kollega "hittade" 3-4 Splitternya Sisu vagnar, bestyckade och fina. Helt obevakade nere vid silja terminalen. Jodå de var låsta med ett litet hänglås.. Jag ringde till vakthavande på Swe-int och frågade honom om han tyckte det var lämpligt.. Det tyckte han väl kanske inte men, de stod där ialla fall ett dygn..

Snake, hangarhundar!?! Om ryktet kom ut skulle nog dylika föremål ALDRIG utsättas för klotter... Jävla bestar dom där vovvarna, elakare får man leta efter :D

/edit: Hangarhundarna försvann väl när man skaffade nya som utlöste ett tyst larm istället för att gå berserk på inkräktare?

Jo jag vet att det är/var hemska bestar....tyckte iof att det räckte med min bevakningshund....han var oxå elak som fan mot alla andra än mig.... :P

JA det här är ju lite OT, men jag/vi hade en liten Zacko.. Vilken best.. 11år pensionerad men kvar på nåder..

Oj, det tog 1,5månader innan vi nya kunde komma in och ge honom mat, men när man väl vunnit hans tillit så skulle han ha gått i graven för en.. Det var en underbar liten vovve..

hmm sluta med hangarhundar hmmm ok det är väl för att ingen plogbill som tycker att här ska in och knackas på vapen fästen ska bli löpsedel model "Militär hund gjorde köttfärs av plogbills aktivister" men den skulle vara rolig och se ;) :)

hmm sluta med hangarhundar hmmm ok det är väl för att ingen plogbill som tycker att här ska in och knackas på vapen fästen ska bli löpsedel model "Militär hund gjorde köttfärs av plogbills aktivister" men den skulle vara rolig och se ;) :)

Visst skulle det ha varit trevligt....tror inte att vi skulle ha några plogbilsaktivister inne på flygfälten överhuvudtaget...

Men ujuj vilka rubriker det skulle bli... :)

Farfar hamnade ansikte mot ansikte mot en av dessa bestar. Enligt egen utsago hade han aldrig varit så skraj i hela sitt liv, inte ens i närheten. Sista gången han jobbade över på flottiljen :D

Har hört talas om en likande incident på F13 där min morfar jobbade som meck. Dom kom till jobbet tidigt en morgon innan dom hade hunnit ta ut hundarna ur hangaren.

Som tur var fanns det ett flp i hangaren som dom hann rädda sig upp på.

Där blev dom sittande i någon timme innan de kunde hämta ut hunden.

skulle inte vilja byta med dem :)

• 3 years later...

Hundarna var tränade att bara stå och skälla så länge inkräktaren stod stilla. Det var först när dom försökte fly som dom blev köttfärs. Det var aldrig någon fara för plogbillsaktivister som var beredda att ta sitt straff. Återinför hangarhundarna!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...