Jump to content

Millitär sovsäck i dun från Caravan ??

Guest Guest_Magnus_*

Recommended Posts

Guest Guest_Magnus_*

Hejsan alla guldburkstokar :D

Jag har sett en sovsäck som tillverkats av Caravan. Den var dunfylld.

Jag undrar när den användes inom försvaret och var man kan köpa en beggad :Malaj:

Följdfrågan är om sovsäckar fanns i olika längder, Jag är 198 cm och fick aldrig riktigt plats i de sovsäckarna (inte dun :D ) som vi på KA-4as sjukvårdsskola :Malaj: fick nöjet att snusa i.

Tack för ett utmärkt forum :Malaj::}

Magnus

Jag hade en sådan i Bosnien 1994. Vet inte om de finns kvar och om man kan köpa dem.

Fick ut Caravan-säckar på Swedint 2002 också, men jag vet inte om det var dun i dem. De som ryckte in en vecka senare fick sovsäck 2000 och vi bytte senare, men det fanns ett gäng caravan som låg och skräpade i packgruppens tält så det är inte helt otroligt att de fortfarande finns kvar.

Dessutom fick jag ut någon sovsäck från Caravan under GU som befäl kallade flygbasjägarsovsäck eller något liknande. Den funkade hyfsat (men inte lika bra som en komplett sovsäck 2000) vintertid.

• 1 month later...
Guest Guest_MARTIN_*
Hoj Voj :baskerKav:

Här blev det svar ;-)

Ni som prövat både den jag tänker på och 2000 varianten....vilken är störst?

:baskerPa: Magnus

Caranvanen kan man få i olika lägnder.

Har också problem med att vissa säckar är för korta för mig.

mvh Martin

Min far kom precis hem från en vända i Afghanistan och där hade alla på campen sovsäck Dawson från McKinley. Har själv övertagit den nu och den håller klass. Mycket dun och 205 cm lång. Komfort -20 Extrem -40.

Min far kom precis hem från en vända i Afghanistan och där hade alla på campen sovsäck Dawson från McKinley. Har själv övertagit den nu och den håller klass. Mycket dun och 205 cm lång. Komfort -20 Extrem -40.

McKinley? Inget som vi har använt i a-stan kan jag lova...

Sen kan kanske det inte är så lämpligt att du berättar att du har fått din fars stulna sovsäck, om det inte är en civil som han har köpt själv.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...