Jump to content

Amfibie V Frölunda?

Recommended Posts

Det finns med som utbildningsort på lumpen.nu: http://www.lumpen.nu/templates/asp/bitScho...?view=136011000

Men om man i sin tur klickar på länken som finns angiven där: http://www.mil.se/article.php?id=364

hamnar man bara på någon allmän sida över alla Sveriges utbildningsorter, och det enda amfibieregemtet som går att hitta verkar vara Amf 1 på Berga :S

Amf 4 finns väl inte längre, eller är V Frölunda ett Detachement till Amf 1 på Berga kanske? Har man rent av bara glömt att ta bort V Frölunda från lumpen.nu efter FB2004?

(Ifall det redan finns en tråd, kan jag upplysa om att jag har sökt på forumet men inte hittat något. Länka därför gärna till en tråd i ämnet, om en sådan redan finns)

Tacksam för svar!

Edited by PrinsProppmätt

Aldrig slagit dig att du kanske borde kollat på Amf1 hemsida?

Bevakningsbåtskompaniet i Göteborg

Bordningsstyrkan i Göteborg

Och om jag inte är helt fel ute så kommer bassäk sjö utbildas på gamla Amf4 område i Göteborg från och med 2007

Även Försvarsmaktens sjukvårdcentrum ligger numera på Amf4 gamla område.

Försvarsmaktens sjukvårdcentrum

Göteborg lever!! :)

Edited by Hedin

Det ligger ca 25 st och några på land 90 båtar inne på gamla amf 4 och tror även att det var någon sorts minbåt och lite annat så nog lever gbg. :clap:

Edit: Stavning å specificerade mig lite.

Edited by Karl_Swe