PrinsProppmätt Posted November 27, 2006 Report Share Posted November 27, 2006 (edited) Det finns med som utbildningsort på lumpen.nu: http://www.lumpen.nu/templates/asp/bitScho...?view=136011000 Men om man i sin tur klickar på länken som finns angiven där: http://www.mil.se/article.php?id=364 hamnar man bara på någon allmän sida över alla Sveriges utbildningsorter, och det enda amfibieregemtet som går att hitta verkar vara Amf 1 på Berga :S Amf 4 finns väl inte längre, eller är V Frölunda ett Detachement till Amf 1 på Berga kanske? Har man rent av bara glömt att ta bort V Frölunda från lumpen.nu efter FB2004? (Ifall det redan finns en tråd, kan jag upplysa om att jag har sökt på forumet men inte hittat något. Länka därför gärna till en tråd i ämnet, om en sådan redan finns) Tacksam för svar! Edited November 27, 2006 by PrinsProppmätt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stockman Posted November 27, 2006 Report Share Posted November 27, 2006 Det finns kvar men kallas Amf1 Göteborg (motsv.). Tror bordningsstyrkan, minpluton samt bevakningsbåt kompaniet ligger där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hedin Posted November 28, 2006 Report Share Posted November 28, 2006 (edited) Aldrig slagit dig att du kanske borde kollat på Amf1 hemsida? Bevakningsbåtskompaniet i Göteborg Bordningsstyrkan i Göteborg Och om jag inte är helt fel ute så kommer bassäk sjö utbildas på gamla Amf4 område i Göteborg från och med 2007 Även Försvarsmaktens sjukvårdcentrum ligger numera på Amf4 gamla område. Försvarsmaktens sjukvårdcentrum Göteborg lever!! Edited November 28, 2006 by Hedin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl_Swe Posted November 28, 2006 Report Share Posted November 28, 2006 (edited) Det ligger ca 25 st och några på land 90 båtar inne på gamla amf 4 och tror även att det var någon sorts minbåt och lite annat så nog lever gbg. Edit: Stavning å specificerade mig lite. Edited November 28, 2006 by Karl_Swe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
033 Posted November 28, 2006 Report Share Posted November 28, 2006 Dessutom måste ju någon vakta pliktverket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts