Jump to content

Östgöta livgrenadjärer

Recommended Posts

Hej! Detta är mitt första inlägg som medlem på detta utmärkta forum, så jag hoppas att jag inte tar upp en fråga som redan berörts i någon annan tråd. Saken är den att jag bor i Östergötland och tänker gå med i hemvärnet. Jag undrar om någon vet hur bra östgötahemvärnet (i synnerhet det i Norrköping) fungerar.

gick med i hv förra året(östgöta kustbataljon) och har vid dom få tillfällen som jag varit med blivit MYCKET positivt överraskad över den proffsighet som alla besitter dvs allt från lasse i ledet till instruktörerna har visat sig vara vassare än jag trodde, har ju faxis själv svårt att hänga med i svängarna när det övas och skoj är det kan jag lova, törs nog lova att du är mer än hjärtligt välkommen, själv kände jag mej som en i gänget från första dan så det borde ju borga för att dom besitter en hög social kompetens :P

@Golffoxtrotfive

Men så ska vi inte glömma bort att ni har en av de skarpare övlt från det gamla onda invasionsförsvarets tid som bataljonchef. kanske har det smittat av sig?

@Bukefalos

Överlag varierar kvalitén på bat och komp i Östergötland ganska stort, men håller du dig till de större städernas bataljoner och kustbataljonen så fungerar i alla fall de tämligen väl

• 3 weeks later...
Guest Spaning
Hej! Detta är mitt första inlägg som medlem på detta utmärkta forum, så jag hoppas att jag inte tar upp en fråga som redan berörts i någon annan tråd. Saken är den att jag bor i Östergötland och tänker gå med i hemvärnet. Jag undrar om någon vet hur bra östgötahemvärnet (i synnerhet det i Norrköping) fungerar.

Hej.

Om du vill komma i kontakt med 3 Hv bat Louis De Geer så är det expeditionskväll onsdagar uppe på f.d F13 (Frivillighuset). Det finns alltid någon där mellan 17-21.

//Spaning :baskerHV:

Hej.

Om du vill komma i kontakt med 3 Hv bat Louis De Geer så är det expeditionskväll onsdagar uppe på f.d F13 (Frivillighuset). Det finns alltid någon där mellan 17-21.

//Spaning :baskerHV:

BY 111 om man ska vara riktigt petig. :)