Bukefalos Posted November 27, 2006 Report Share Posted November 27, 2006 Hej! Detta är mitt första inlägg som medlem på detta utmärkta forum, så jag hoppas att jag inte tar upp en fråga som redan berörts i någon annan tråd. Saken är den att jag bor i Östergötland och tänker gå med i hemvärnet. Jag undrar om någon vet hur bra östgötahemvärnet (i synnerhet det i Norrköping) fungerar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlie Spartan Posted November 27, 2006 Report Share Posted November 27, 2006 Mitt förslag är att du kontaktar dem och undersöker, så sätt slipper du andra hands uppgifter. Här är kontaktuppgifter. Louis de Geer hemvärnsbataljon Livgrenadjärgruppen 581 98 Linköping 013-283120 Lycka till Charlie Spartan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
King Kill Posted November 27, 2006 Report Share Posted November 27, 2006 Vafasiken Ringer han dit och frågar får lär de ju bara lyfta fram allt bra :P "Allt funkar jättebra", "Nä, vi har inga missnöjda i våra led", "Ja vi är troligtvis Sveriges vassaste". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
golffoxtrotfive Posted November 27, 2006 Report Share Posted November 27, 2006 gick med i hv förra året(östgöta kustbataljon) och har vid dom få tillfällen som jag varit med blivit MYCKET positivt överraskad över den proffsighet som alla besitter dvs allt från lasse i ledet till instruktörerna har visat sig vara vassare än jag trodde, har ju faxis själv svårt att hänga med i svängarna när det övas och skoj är det kan jag lova, törs nog lova att du är mer än hjärtligt välkommen, själv kände jag mej som en i gänget från första dan så det borde ju borga för att dom besitter en hög social kompetens :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schalldämpfer Posted November 28, 2006 Report Share Posted November 28, 2006 @Golffoxtrotfive Men så ska vi inte glömma bort att ni har en av de skarpare övlt från det gamla onda invasionsförsvarets tid som bataljonchef. kanske har det smittat av sig? @Bukefalos Överlag varierar kvalitén på bat och komp i Östergötland ganska stort, men håller du dig till de större städernas bataljoner och kustbataljonen så fungerar i alla fall de tämligen väl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
golffoxtrotfive Posted November 28, 2006 Report Share Posted November 28, 2006 visst en del i det hela har han kanske del i men jag måste säja att det verkar vara väldans intresseradfe Plutonchef ,Gruppchef och instruktörer också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Spaning Posted December 14, 2006 Report Share Posted December 14, 2006 Hej! Detta är mitt första inlägg som medlem på detta utmärkta forum, så jag hoppas att jag inte tar upp en fråga som redan berörts i någon annan tråd. Saken är den att jag bor i Östergötland och tänker gå med i hemvärnet. Jag undrar om någon vet hur bra östgötahemvärnet (i synnerhet det i Norrköping) fungerar. Hej. Om du vill komma i kontakt med 3 Hv bat Louis De Geer så är det expeditionskväll onsdagar uppe på f.d F13 (Frivillighuset). Det finns alltid någon där mellan 17-21. //Spaning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snake Posted December 17, 2006 Report Share Posted December 17, 2006 Hej. Om du vill komma i kontakt med 3 Hv bat Louis De Geer så är det expeditionskväll onsdagar uppe på f.d F13 (Frivillighuset). Det finns alltid någon där mellan 17-21. //Spaning BY 111 om man ska vara riktigt petig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts