johanp Posted November 26, 2006 Report Share Posted November 26, 2006 Nån som har bilder på lite märken från US och kan fylla i luckorna? Tänker främst på KS och LA missionerna. (Har FS tagit fram egna märken?) KS02 KS04 KS08 KS13 LA01 La03 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted November 26, 2006 Report Share Posted November 26, 2006 Använde KS04 det högra SWEBAT-märket? Det togs väl fram av BA05 efter övergången till IFOR? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göta Lejon Posted November 26, 2006 Report Share Posted November 26, 2006 Använde KS04 det högra SWEBAT-märket?Det togs väl fram av BA05 efter övergången till IFOR? Stämmer bra det! Bars dessutom på höger ärm (IFOR-märket på vänster) under en kortare period. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BA02 Posted November 27, 2006 Report Share Posted November 27, 2006 Jag har hört att SWEBAT råkade komma till tidigt, någon typ av felproduktion. Hmm funderar på när jag kom över mitt märke. Kan det ha varit före eller efter BA05. Jag vet dock att den jag fick den av sade att det var ett feltryck inför BA01. Jag köpte givetvis den förklaringen men har kanske varit lurad i flera år / BA02 som kanske är lättlurad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hotel Charlie One Posted November 27, 2006 Report Share Posted November 27, 2006 Förresten är LA03-märket en rip-off av Afrikakårens tecken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3924 Posted November 27, 2006 Report Share Posted November 27, 2006 Är det någon som vet hur NBG,s förbandsmärke/märken kommer att se ut, om det nu har börjat diskuteras. kommandotecknet är ju spikat. (humor) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ignorance Posted November 27, 2006 Report Share Posted November 27, 2006 HC1 tänker du på detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hotel Charlie One Posted November 27, 2006 Report Share Posted November 27, 2006 (edited) HC1 tänker du på detta? Nej detta: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Afrikakorps.jpg EDIT: Bättre länk Edited November 27, 2006 by Hotel Charlie One Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted November 27, 2006 Report Share Posted November 27, 2006 Jag har hört att SWEBAT råkade komma till tidigt, någon typ av felproduktion. Hmm funderar på när jag kom över mitt märke. Kan det ha varit före eller efter BA05. Jag vet dock att den jag fick den av sade att det var ett feltryck inför BA01. Jag köpte givetvis den förklaringen men har kanske varit lurad i flera år / BA02 som kanske är lättlurad Du är lättlurad, märket togs fram, och användes en kort tid, av BA05 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BA02 Posted November 28, 2006 Report Share Posted November 28, 2006 Du är lättlurad, märket togs fram, och användes en kort tid, av BA05 Life is a b..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valpen Posted November 28, 2006 Report Share Posted November 28, 2006 KS11. Kontingentens(heter det så?) till vänster, B-coy till höger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted November 28, 2006 Report Share Posted November 28, 2006 Är det någon som vet hur NBG,s förbandsmärke/märken kommer att se ut, om det nu har börjat diskuteras. kommandotecknet är ju spikat. (humor) NBG:s tecken är runt med grön botten och svart bård. På märket är en stående björn (?) med en olivkvist i en framtass och ett höjt svärd i den andra framtassen. /K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted November 28, 2006 Report Share Posted November 28, 2006 (edited) NBG:s tecken är runt med grön botten och svart bård. På märket är en stående björn (?) med en olivkvist i en framtass och ett höjt svärd i den andra framtassen. Är detta då för hela NBG eller endast en del som t ex Core Battalion? Om det är för hela NBG, finns det då något sätt att särskilja de olika delarna? Edited November 28, 2006 by 106 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SFC Posted November 28, 2006 Report Share Posted November 28, 2006 (edited) NBG:s tecken är runt med grön botten och svart bård. På märket är en stående björn (?) med en olivkvist i en framtass och ett höjt svärd i den andra framtassen. Är detta då för hela NBG eller endast en del som t ex Core Battalion? Om det är för hela NBG, finns det då något sätt att särskilja de olika delarna? NBGs märke kan man få en hyfsad uppfattning av på denna bild: Stabschefen (F)HQ Det märke som delarna ingående i Core Bn bär just nu är i princip en kopia av IA03s gamla märke, med liten ändring i texten. Jag vet dock inte om detta är fastslaget eller bara ett provisorium än så länge. Edited November 28, 2006 by SFC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3924 Posted November 29, 2006 Report Share Posted November 29, 2006 NBGs märke kan man få en hyfsad uppfattning av på denna bild: Stabschefen (F)HQ Det märke som delarna ingående i Core Bn bär just nu är i princip en kopia av IA03s gamla märke, med liten ändring i texten. Jag vet dock inte om detta är fastslaget eller bara ett provisorium än så länge. Hur ser det gamla IA03s märke ut då? Är det samma som IA06 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Engström Posted November 29, 2006 Report Share Posted November 29, 2006 Lite OT men jag träffade en Mj från NBG på TSF LG för ett par veckor sedan. Han förklarade märket för en Lt och mig sålunda; "Här, håll fred (olivkvisten) nu era dårar annars drämmer vi svärdet i skallen på er." Verkar sunt tycker jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted November 29, 2006 Report Share Posted November 29, 2006 Hur ser det gamla IA03s märke ut då? Är det samma som IA06 Bild på två märken från IA03 (I5). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted November 29, 2006 Report Share Posted November 29, 2006 EN04 bar också det märket fast med Eng Coy på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valpen Posted November 29, 2006 Report Share Posted November 29, 2006 Bättre bild. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ringo Posted December 7, 2006 Report Share Posted December 7, 2006 Märkena från KS10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted December 7, 2006 Forumsledning Report Share Posted December 7, 2006 KS05 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fanjunkar´n Posted March 17, 2007 Report Share Posted March 17, 2007 Nå´n som har en bra bild på yxmärket? Inte den ovala jag sett på en del väskor utan den som ser ut som ett Pek-märke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted March 17, 2007 Report Share Posted March 17, 2007 Trodde jag PM:ade dig det där efter att ha pratat med Krook ... men man börjar uppenbarligen få den där slängen av Alzheimers igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fanjunkar´n Posted March 17, 2007 Report Share Posted March 17, 2007 Trodde jag PM:ade dig det där efter att ha pratat med Krook ... men man börjar uppenbarligen få den där slängen av Alzheimers igen. Aha! Tackar o bugar! Är det OK om jag lånar det till en illustration på Fredsbaskrarnas hemsida? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted March 17, 2007 Report Share Posted March 17, 2007 Trodde jag PM:ade dig det där efter att ha pratat med Krook ... men man börjar uppenbarligen få den där slängen av Alzheimers igen. Aha! Tackar o bugar! Är det OK om jag lånar det till en illustration på Fredsbaskrarnas hemsida? Nope, inga problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
compfast Posted March 19, 2007 Report Share Posted March 19, 2007 Vad står yx-märket för? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fanjunkar´n Posted March 19, 2007 Report Share Posted March 19, 2007 Vad står yx-märket för? Någon som gjort utlandstjänst=yxa (ursprungligen FN-yxa) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boozysmurf Posted March 20, 2007 Report Share Posted March 20, 2007 Vad står yx-märket för? Någon som gjort utlandstjänst=yxa (ursprungligen FN-yxa) nån som vet var man får tag på detta? nån som kommer ihåg om det fanns i yxshoppen utanför CV ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SteveO Posted March 20, 2007 Report Share Posted March 20, 2007 Fanns på Px-et på CV när jag var nere sist. Sen tror jag att det finns att få tag på uppe på KFOR-main Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted March 20, 2007 Report Share Posted March 20, 2007 Annan, tidigare? version: Inköpt på PX under BA01 eller BA03. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts