Jump to content

Tygmärken Utlandstjänst


johanp

Recommended Posts

Jag har hört att SWEBAT råkade komma till tidigt, någon typ av felproduktion.

 

Hmm funderar på när jag kom över mitt märke. Kan det ha varit före eller efter BA05.

Jag vet dock att den jag fick den av sade att det var ett feltryck inför BA01. Jag köpte givetvis den förklaringen men har kanske varit lurad i flera år :tveka:

 

/ BA02 som kanske är lättlurad

Link to comment
Share on other sites

Jag har hört att SWEBAT råkade komma till tidigt, någon typ av felproduktion.

 

Hmm funderar på när jag kom över mitt märke. Kan det ha varit före eller efter BA05.

Jag vet dock att den jag fick den av sade att det var ett feltryck inför BA01. Jag köpte givetvis den förklaringen men har kanske varit lurad i flera år :D

 

/ BA02 som kanske är lättlurad

Du är lättlurad, märket togs fram, och användes en kort tid, av BA05

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som vet hur NBG,s förbandsmärke/märken kommer att se ut, om det nu har börjat diskuteras. kommandotecknet är ju spikat. :angry: (humor)

NBG:s tecken är runt med grön botten och svart bård. På märket är en stående björn (?) med en olivkvist i en framtass och ett höjt svärd i den andra framtassen.

 

/K

Link to comment
Share on other sites

NBG:s tecken är runt med grön botten och svart bård. På märket är en stående björn (?) med en olivkvist i en framtass och ett höjt svärd i den andra framtassen.

Är detta då för hela NBG eller endast en del som t ex Core Battalion? Om det är för hela NBG, finns det då något sätt att särskilja de olika delarna?

Edited by 106
Link to comment
Share on other sites

NBG:s tecken är runt med grön botten och svart bård. På märket är en stående björn (?) med en olivkvist i en framtass och ett höjt svärd i den andra framtassen.

Är detta då för hela NBG eller endast en del som t ex Core Battalion? Om det är för hela NBG, finns det då något sätt att särskilja de olika delarna?

 

NBGs märke kan man få en hyfsad uppfattning av på denna bild: Stabschefen (F)HQ

 

Det märke som delarna ingående i Core Bn bär just nu är i princip en kopia av IA03s gamla märke, med liten ändring i texten. Jag vet dock inte om detta är fastslaget eller bara ett provisorium än så länge.

Edited by SFC
Link to comment
Share on other sites

NBGs märke kan man få en hyfsad uppfattning av på denna bild: Stabschefen (F)HQ

 

Det märke som delarna ingående i Core Bn bär just nu är i princip en kopia av IA03s gamla märke, med liten ändring i texten. Jag vet dock inte om detta är fastslaget eller bara ett provisorium än så länge.

 

Hur ser det gamla IA03s märke ut då? Är det samma som IA06

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Trodde jag PM:ade dig det där efter att ha pratat med Krook ... men man börjar uppenbarligen få den där slängen av Alzheimers igen. B-)

 

Aha! Tackar o bugar! Är det OK om jag lånar det till en illustration på Fredsbaskrarnas hemsida? :banana

 

Nope, inga problem

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...