FK Storm Posted November 24, 2006 Report Share Posted November 24, 2006 Hallå! Tänkte bara kolla om det finns några här på forumet som till hör den nya Bataljonen Aros. Det gör jag skulle vara kul att se om det finns vapenbröder här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustav Bertil 3 Posted November 24, 2006 Report Share Posted November 24, 2006 Du är inte ensam! Vi är flera som tillhör den nya bataljonen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munin Posted November 25, 2006 Report Share Posted November 25, 2006 Skyldig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riffel tittaren Posted November 29, 2006 Report Share Posted November 29, 2006 Finns i bataljonen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beazt Posted April 8, 2007 Report Share Posted April 8, 2007 Dammara av den här och anmäler mig skydlig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
employed Posted April 10, 2007 Report Share Posted April 10, 2007 Kanske inte nån Aros men en "kusin" till aros i alla fall. IP Västmanland Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hensoldt Posted April 10, 2007 Report Share Posted April 10, 2007 483 Västmanland Kolsvapluton. Hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustav Bertil 3 Posted April 22, 2007 Report Share Posted April 22, 2007 Då var rikshemvärnschefens inspektion avslutad, läs mera på http://www.ledningsregementet.mil.se/index...96&ncid=629 Mvh Henke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FK Storm Posted May 28, 2007 Author Report Share Posted May 28, 2007 Hörde att ni genomförde en lyckad Högvakt i helgen Bra jobbat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jons75 Posted May 29, 2007 Report Share Posted May 29, 2007 Instämmer, ni gjorde ett bra jobb! Tillsammans med era kollegor (Östra Aros bataljon och Västmanlands bataljon) gjorde ni det ni skulle, och lite till. Ni gick på mot Livgardets 4:e skvadron och lämnade av till Livgardets 2:a svadron. Det var två förband som fick bastning och ett som fick beröm. Det som fick beröm tillhörde för övrigt inte Livgardet . Än en gång, bra jobbat! Menar inte med detta att 2:a och 4:e skvardon var dåliga, utan att Uppland- och Västmanlandsgruppen gjorde en riktigt bra högvakt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magasinstopp Posted June 1, 2007 Report Share Posted June 1, 2007 Ingår i Mälarkompaniet, vilket tillhör Aros bataljonen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riffel tittaren Posted June 2, 2007 Report Share Posted June 2, 2007 Ingår i Mälarkompaniet, vilket tillhör Aros bataljonen. Vad jag vet så tillhör Mälarkompaniet Västmanlands Bataljon. Aros Bat= Södra Upplands Komp, Väsby Komp och det där konstiga UndKomp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magasinstopp Posted June 2, 2007 Report Share Posted June 2, 2007 Du har så rätt.... Aros bat är inte detsamma som Västmanlands. Det innebär att Hennsold skall tas bort från listan också.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FK Storm Posted June 18, 2007 Author Report Share Posted June 18, 2007 Adjö! Tänkte bara att jag skulle tacka alla som jag träffat under min tid i HV. Jag tycker att ni har varit kanon och gör ett bra jobb. Fortsätt att jobba för ett starkt HV. Jag lägger tyvär av med HV Det var kul att träffa er alla. FK Storm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
II63 Posted June 18, 2007 Report Share Posted June 18, 2007 Adjö!Tänkte bara att jag skulle tacka alla som jag träffat under min tid i HV. Jag tycker att ni har varit kanon och gör ett bra jobb. Fortsätt att jobba för ett starkt HV. Jag lägger tyvär av med HV Det var kul att träffa er alla. FK Storm Tråkigt att du skall lägga av. vad är det som gör att du lämnar in ? nåt du vill delge oss andra? II63 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
employed Posted June 18, 2007 Report Share Posted June 18, 2007 (edited) Adjö!Tänkte bara att jag skulle tacka alla som jag träffat under min tid i HV. Jag tycker att ni har varit kanon och gör ett bra jobb. Fortsätt att jobba för ett starkt HV. Jag lägger tyvär av med HV Det var kul att träffa er alla. FK Storm De trodde man verkligen inte... Har hört så mycket om dej alltså. Hoppas du ändrar dej i framtiden. Ha de finast i de civila livet, ses säkert på andra sidan Edited June 18, 2007 by Yohn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustav Bertil 3 Posted June 29, 2007 Report Share Posted June 29, 2007 Orientering! Då har de första 3 ungdomarna tillhörande Aros Bataljon utrustat och vi startar till hösten egen verkamhet med HvU. Fler ungdomar är på väg vilket är glädjande, ungdomsverksamheten är en bra rekryteringspool för framtiden. Kör hårt! Mvh Henke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beazt Posted June 29, 2007 Report Share Posted June 29, 2007 Orientering!Då har de första 3 ungdomarna tillhörande Aros Bataljon utrustat och vi startar till hösten egen verkamhet med HvU. Fler ungdomar är på väg vilket är glädjande, ungdomsverksamheten är en bra rekryteringspool för framtiden. Kör hårt! Mvh Henke Härligt fler folk till Ungdoms verksamheten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borjesson Posted July 27, 2007 Report Share Posted July 27, 2007 F.d Östhammar här hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dazzzero Posted August 3, 2007 Report Share Posted August 3, 2007 Jag lämnade för en/två månader in en intresseanmälan att jag ville byta hemvärnslän eftersom jag ska flytta till uppsala. Någon som vet ifall de alltid är lika upptagna/sega eller har semester? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fanjunkar´n Posted August 3, 2007 Report Share Posted August 3, 2007 Jag lämnade för en/två månader in en intresseanmälan att jag ville byta hemvärnslän eftersom jag ska flytta till uppsala. Någon som vet ifall de alltid är lika upptagna/sega eller har semester? Du får väl ringa och kolla läget. Flera har nog fortfarande semester en till två veckor men inte alla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dazzzero Posted August 3, 2007 Report Share Posted August 3, 2007 Jag lämnade för en/två månader in en intresseanmälan att jag ville byta hemvärnslän eftersom jag ska flytta till uppsala. Någon som vet ifall de alltid är lika upptagna/sega eller har semester? Du får väl ringa och kolla läget. Flera har nog fortfarande semester en till två veckor men inte alla. Jo jag får allt göra det. Det ska man väl alltid göra, men latheten styr i det civila Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riffel tittaren Posted August 3, 2007 Report Share Posted August 3, 2007 (edited) Personalen vid Upplands- och Västmanlandsgruppen börjar from nästa vecka att komma tillbaka från semester. Sommaren har trots att varit i ca 1-2 månader = semester. Edited August 3, 2007 by Riffel tittaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jadu Posted August 7, 2007 Report Share Posted August 7, 2007 Jag lämnade för en/två månader in en intresseanmälan att jag ville byta hemvärnslän eftersom jag ska flytta till uppsala. Någon som vet ifall de alltid är lika upptagna/sega eller har semester? Har du gått order vägen så kan nog din kompch hjälpa dig med de papperna som behövs fyllas i... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustav Bertil 3 Posted August 8, 2007 Report Share Posted August 8, 2007 Välkommen till Uppland! Ett tips är att lämna in ditt vapen innan du flyttar, det går nämligen inte att kvittera över till detta till din nya utbildningsgrupp. Kolla även hemvärnet.se där finns kontaktinformation till förbanden i Uppsalaområdet, funkar inte detta så PMa mig så ska jag hjälpa dig att få kontakt med ett nytt kompani efter flytten. Mvh Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dazzzero Posted August 9, 2007 Report Share Posted August 9, 2007 Vill tacka för allt vänligt bemötande jag fått både i tråden och via pm! Ser verkligen fram emot att få börja öva i Uppland! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moodo Posted January 2, 2008 Report Share Posted January 2, 2008 Här kommer jag och gör en rejäl bump, men jag har en undran. Det är så att jag funderar på att byta över till insatspluton istället för det "vanliga" hemvärnet. Hur går man tillväga då? Var vänder man sig och hur går man tillväga? Tillhör idag Västmanlands bataljon, Hässlökompaniet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koskela Posted January 2, 2008 Report Share Posted January 2, 2008 Här kommer jag och gör en rejäl bump, men jag har en undran. Det är så att jag funderar på att byta över till insatspluton istället för det "vanliga" hemvärnet. Hur går man tillväga då? Var vänder man sig och hur går man tillväga? Tillhör idag Västmanlands bataljon, Hässlökompaniet... Ta kontakt med Yohn här på forumet. Han kan kanske hjälpa dig. Ett annat alternativ är att ta kontakt via insatsplutonens hemsida på hemvarnet.se. I tredje hand kan du ringa U/V-gruppen, 0171-157000 Vad är det som gör att du lockas av att gå med i insatspluton? Är tjänsten i kompaniet tillräckligt utmanande, strävar du efter att få en annan tjänst, vill du göra mer tid? Ett tips kan vara att hänga med på någon/några övningar och ta tempen på plutonen, och ställa sig frågan "Är detta den pluton jag vill vara med i?" Jag vet flera som har bytt till andra plutoner/kompanier/bataljoner bara för att gräset är grönare på andra sidan. En del tycker att det var bra, medan andra har ångrat sig. Om du är missnöjd med ditt eget kompani, undersök om det är möjligt att själv bidra med kompetens för att kunna förändra saker och ting. Men som sagt, det är helt upp till vilken typ man själv är. /Koskela, som själv har bytt kompani en gång Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts