Jump to content

Upplands- och Västmanlandsgruppen

Recommended Posts

• 4 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Instämmer, ni gjorde ett bra jobb!

Tillsammans med era kollegor (Östra Aros bataljon och Västmanlands bataljon) gjorde ni det ni skulle, och lite till.

Ni gick på mot Livgardets 4:e skvadron och lämnade av till Livgardets 2:a svadron. Det var två förband som fick bastning och ett som fick beröm. Det som fick beröm tillhörde för övrigt inte Livgardet :Malaj: .

Än en gång, bra jobbat!

Menar inte med detta att 2:a och 4:e skvardon var dåliga, utan att Uppland- och Västmanlandsgruppen gjorde en riktigt bra högvakt.

• 3 weeks later...

Adjö!

Tänkte bara att jag skulle tacka alla som jag träffat under min tid i HV. Jag tycker att ni har varit kanon och gör ett bra jobb. Fortsätt att jobba för ett starkt HV. Jag lägger tyvär av med HV :dribble: Det var kul att träffa er alla.

FK Storm

Adjö!

Tänkte bara att jag skulle tacka alla som jag träffat under min tid i HV. Jag tycker att ni har varit kanon och gör ett bra jobb. Fortsätt att jobba för ett starkt HV. Jag lägger tyvär av med HV :dribble: Det var kul att träffa er alla.

FK Storm

Tråkigt att du skall lägga av. vad är det som gör att du lämnar in ? nåt du vill delge oss andra?

II63

Adjö!

Tänkte bara att jag skulle tacka alla som jag träffat under min tid i HV. Jag tycker att ni har varit kanon och gör ett bra jobb. Fortsätt att jobba för ett starkt HV. Jag lägger tyvär av med HV :D Det var kul att träffa er alla.

FK Storm

De trodde man verkligen inte... Har hört så mycket om dej alltså. Hoppas du ändrar dej i framtiden. :-(

Ha de finast i de civila livet, ses säkert på andra sidan ;-)

Edited by Yohn

• 2 weeks later...
Orientering!

Då har de första 3 ungdomarna tillhörande Aros Bataljon utrustat och vi startar till hösten egen verkamhet med HvU.

Fler ungdomar är på väg vilket är glädjande, ungdomsverksamheten är en bra rekryteringspool för framtiden.

Kör hårt!

Mvh Henke

Härligt fler folk till Ungdoms verksamheten :navy:

• 4 weeks later...
Jag lämnade för en/två månader in en intresseanmälan att jag ville byta hemvärnslän eftersom jag ska flytta till uppsala. Någon som vet ifall de alltid är lika upptagna/sega eller har semester?

Du får väl ringa och kolla läget. Flera har nog fortfarande semester en till två veckor men inte alla.

Jag lämnade för en/två månader in en intresseanmälan att jag ville byta hemvärnslän eftersom jag ska flytta till uppsala. Någon som vet ifall de alltid är lika upptagna/sega eller har semester?

Du får väl ringa och kolla läget. Flera har nog fortfarande semester en till två veckor men inte alla.

Jo jag får allt göra det. Det ska man väl alltid göra, men latheten styr i det civila

Har du gått order vägen så kan nog din kompch hjälpa dig med de papperna som behövs fyllas i...

Välkommen till Uppland!

Ett tips är att lämna in ditt vapen innan du flyttar, det går nämligen inte att kvittera över till detta till din nya utbildningsgrupp.

Kolla även hemvärnet.se där finns kontaktinformation till förbanden i Uppsalaområdet, funkar inte detta så PMa mig så ska jag hjälpa dig att få kontakt med ett nytt kompani efter flytten.

Mvh Henrik

• 4 months later...

Här kommer jag och gör en rejäl bump, men jag har en undran. Det är så att jag funderar på att byta över till insatspluton istället för det "vanliga" hemvärnet. Hur går man tillväga då? Var vänder man sig och hur går man tillväga? Tillhör idag Västmanlands bataljon, Hässlökompaniet...

Här kommer jag och gör en rejäl bump, men jag har en undran. Det är så att jag funderar på att byta över till insatspluton istället för det "vanliga" hemvärnet. Hur går man tillväga då? Var vänder man sig och hur går man tillväga? Tillhör idag Västmanlands bataljon, Hässlökompaniet...

Ta kontakt med Yohn här på forumet. Han kan kanske hjälpa dig. Ett annat alternativ är att ta kontakt via insatsplutonens hemsida på hemvarnet.se. I tredje hand kan du ringa U/V-gruppen, 0171-157000

Vad är det som gör att du lockas av att gå med i insatspluton? Är tjänsten i kompaniet tillräckligt utmanande, strävar du efter att få en annan tjänst, vill du göra mer tid? Ett tips kan vara att hänga med på någon/några övningar och ta tempen på plutonen, och ställa sig frågan "Är detta den pluton jag vill vara med i?"

Jag vet flera som har bytt till andra plutoner/kompanier/bataljoner bara för att gräset är grönare på andra sidan. En del tycker att det var bra, medan andra har ångrat sig. Om du är missnöjd med ditt eget kompani, undersök om det är möjligt att själv bidra med kompetens för att kunna förändra saker och ting. Men som sagt, det är helt upp till vilken typ man själv är.

/Koskela, som själv har bytt kompani en gång