Jump to content

Sverige vinner GULD med Team Culinar???


Recommended Posts

Jag är osäker på var ämnet hör hemma, men en omgruppering får väl ombesörjas av blågul om läget är obra... HUR SOM HELST:

 

Försvarsmaktens kocklandslag Team Culinar sopade hem en medalj av ädlaste valör i knivskarp konkurrens. http://www.mil.se/index.php?lang=S&c=news&id=34870 :lala::uzi

 

Jag har haft förmånen att få del av deras färdigheter bland snuskburk och kåsa och jag måste säga att det är ett verkligt kompetent gäng. All heder åt dem! :ak:

 

 

 

Ps: Det är låååååångt från Död Mans Finger och Präriegryta

Link to comment
Share on other sites

B)-->

(SERG. B @ Nov 25 2006, 14:30 ) <{POST_SNAPBACK}>

Detta är kul, de tog väl OS-guld i matlagning också har jag för mig? Men jag förstår inte riktigt hur detta passar in i en militär verksamhet. När, hur, varför startade man TC?

Kanske av samma anledning man har arméns örnar, vingar o bakeri o allt vad det nu finns för uppvisningsgrupper. Handlar väl om marknadsföring på flera fronter helt enkelt? Men helt riktigt inget man vinner kriget med! (Om man inte ser den biologiska krigföringen :P )

Link to comment
Share on other sites

Vad bra vi har bäst mat i världen till våra soldater i fält då är vi oslagbara. ;)

 

 

Men helt riktigt inget man vinner kriget med! (Om man inte ser den biologiska krigföringen :P )

 

Å andra sidan så vinner man inga krig utan det heller...

 

 

Man kan inte kriga på tom mage :lala:

 

Hear hear...

 

Man kan ju diskutera detta tills man svimmar men det finns ett annat "krig" som vi behöver vinna nu. I detta kriget så anser jag att Team 60, Vingarna, Lejonen och TC står BETYDLIGT BÄTTRE rustade än Naken Jannes kollegor på Berga/Rindö eller Chefen LV6 och tidigare C Opil...

 

GMY

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...