Jump to content

Byta preliminär placering

Recommended Posts

Jag undrar om man kan byta sin preliminära placering och ur komplicerat det är. Bör jag ring, skicka brev eller maila dem?

mitt förstahandval var robotman.

mitt andrahandsval var fältarbetssoldat.

mitt tredjeval var stridsfordonsförare.

Jag skulle vilja byta ut min tjänst som robotman till skyttesoldat, då jag nu mer insett att jag passar bättre till den tjänsten, skyttesoldat var en av alternativen inskrivningsförrätaren gav mig.

Jag undrar om man kan byta sin preliminära placering och ur komplicerat det är. Bör jag ring, skicka brev eller maila dem?

mitt förstahandval var robotman.

mitt andrahandsval var fältarbetssoldat.

mitt tredjeval var stridsfordonsförare.

Jag skulle vilja byta ut min tjänst som robotman till skyttesoldat, då jag nu mer insett att jag passar bättre till den tjänsten, skyttesoldat var en av alternativen inskrivningsförrätaren gav mig.

Slå en pling till din inskrinvsförättare och fråga snällt om du kan få byta utan massa krånliga brev..

Det beror lite på vilket regionkontor du tillhör. När jag skulle byta preliminär placering och ringde till Karlstad (som jag tillhörde), så var det inga problem att göra det över telefon, men senare när jag av annan anledning behövde ta det med Göteborg, så var jag tvungen att skicka ett brev.

Jag föreslår att du ringer till dem och frågar hur de vill ha det.

Det är vanligen ganska okomplicerat att byta tjänst så länge det finns platser och du uppfyller kraven.

EDIT: Pucktvåa.

Edited by Skoog