Jump to content

Windows xp he


sleget

Recommended Posts

Hej.

Är det någon här som känner till ett bra sätt att ändra/ta bort funktionen att windows vill starta om burken efter vissa uppdateringar?

 

Alltså, efter vissa uppdateringar via ms så kommer det upp en ruta som meddelar mig att jag har två val, starta om nu eller vänta tills senare.

Detta senare betyder typ 10 minuter (har inte kollat noggrannare).

Vad jag skulle vilja är att ändra den tiden till exempelvis en-två timmar.

Jag vill starta om min dator när jag känner för det.

 

Jag har suttit och letat info om detta på nätet såväl som i ms knowledge base men jag vet inte om det är mina sökningar som inte är precisa nog eller om det inte går att göra.

 

Någon som känner till någon inställning eller ett käckt litet registerhack?

Link to comment
Share on other sites

Google och sökorden "windows update restart" gav följande länk. ;)

Prova och se :D

 

(f.ö. finns det en tråd om it-stöd :P)

 

Nice! Tog 10 sekunder att åtgärda, nu slipper man den jobbiga rutan i fortsättningen.

 

 

(F.ö finns det ett helt forum för IT- och datorsupport, så denna tråd är helt i sin ordning)

Link to comment
Share on other sites

My misstake, lade in tråden och trodde jag befann mig på rätt x-y.

Tack för tipsen i alla fall, där ser man hur viktigt det är att veta vad man vill veta och vad det heter som man letar efter.

 

Tyvärr kan jag inte köra gpedit.msc eftersom jag kör home edition av xp.

Men nu vet jag i alla fall var jag skall fortsätta leta.

 

Tackar och bockar! :camo:

 

Försökte lägga in det i registret via notepad men det blev inge bra.

Har lagt in två nya dword strängar manuellt enligt beskrivningen. Får se om det funkar.

 

 

Om bg vill flytta tråden till it-support so be it.

Link to comment
Share on other sites

@sleget, längre ner på sidan står det om xp home, kolla om det funkar, jag har inte provat själv, men borde nog... Har nästan fått hjärnblödning på den där popuppen.

 

 

Ja den är irriterande!

Har provat med ett registerhack, får se om det hjälper.

Haft funderingar på att köra ett ful xp pro men jag vill ha mitt OS legalt.

Framförallt eftersom jag betalt för det! :Malaj:

 

Nästan lika irriterande är det gula fält som dyker upp överst i kanten på exploder när jag försöker lägga in en länk på detta forum.

 

citat "This website is using a scripted window to ask you for information.If you trust this website, click here to allow scripted windows..."

 

Enda alternativet är "Temporarily allow scripted windows" DUHHHHH!

Nästa gång jag vill lägga in en länk kommer det igen.

 

Har letat bland inställningarna i exploder men inte hittat lösningen. Men jag ger mig aldrig, förr eller senare...

 

 

 

Och si, klicka på "more information istället".....

 

To stop the Information bar from blocking file and software downloads

 

Open Internet Explorer.

Click the Tools button, and then click Internet Options.

Click the Security tab, and then click Custom level.

Do one or both of the following:

To turn off the Information bar for file downloads, scroll to the Downloads section of the list, and then, under Automatic prompting for file downloads, click Enable.

To turn off the Information bar for ActiveX controls, scroll to the ActiveX controls and plug-ins section of the list, and then, under Automatic prompting for ActiveX controls, click Enable.

Click OK, click Yes to confirm that you want to make the change, and then click OK again.

 

 

Det enda riktiga operativsystemet är RSX11M+

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...