Jump to content

Utlandsstyrkan i fredens tjänst - Försvarsmaktens int. insatser

Recommended Posts

• Forumsledning

Då var boken om "Utlandsstyrkan i fredens tjänst", klar och släpps officielt 18 november. I samband med Utlandsstyrkan 50år.

Har fått titta lite i den och den är en gedigen bok på 240sidor med mycket bilder, och en DVD med film och bilder ingår. Den innehåller bl.a opublicerat unikt material och sträcker sig från Gaza 1956 till de fredsbevarande insatser som pågår än i dag.

Samt en komplett lista med fakta om de olika operationsområderna sveriger gjort insats i. En rolig detalj är att de har med en bild på medaljribban som gällde vid varje plats.

Den finns redan att beställa via Adlibris, Fredsbaskerforlaget, SMB och A,M.F-film.

Svensk ver. ISBN: 91-7843-225-1

Engelsk ver. ISBN 91-7843-237-5

Man kan få en snabbglimt av filmen i boken på Mirakelfilms hemsida, det är dom som producerat filmmaterialet.

http://www.mirakelfilm.se/utlandsstyrkan.html

edit: fixade engelsk ISBN ver.

Edited by Kimster

Kan bara instämma med Kimster!

Boken är helt fantastisk & unik i sitt slag. Jag är en mycket lycklig ägare av ett ex som jag fick ta emot personligen av ÖB Håkan Syrén i lördags på jubileumsmiddagen på LG. Jag satt som fastklistrad i över 2 timmar igår eftermiddag & bara njöt, läste samt tittade på alla bilderna, och fler sådana stunder lär det bli! Har även sett delar av filmen (som totalt är 78 minuter lång) och den är minst lika fängslande. Denna bok med tillhörande dvd väcker alla sinnen hos den som vet vad det innebär att ha tjänstgjort/tjänstgör i utlandsstyrkan. Rekommenderar er alla varmt att skaffa ett exemplar!

/ Mvh Armywoman :)

• Forumsledning

Den är officielt släppt, sen att det tar en stund att få ut infon och ut dom i listorna är säkert möjligt, men det får ju var o en av försäljningsställena stå för hur snabba dom där.

Precis som Kimster nämner ovan så är boken officiellt släppt from i lördags den 18/11 och att det är upp till återförsäljarna att komma igång...

På Fredsbaskerförlaget går den att beställa from v 47 ( = under denna veckan, så håll utkik där!) De utlovar leverans inom 8 arbetsdagar & det erbjuds flera olika betalningsalternativ.

http://www.fredsbaskerforlaget.se

/ Mvh Armywoman :clap:

• Forumsledning

Du har inte funderat på att LÄSA och FÖRSTÅ tråden INNAN du frågar?

Äsch, läste slarvigt. Ber om ursäkt (till trådstartaren, den som kastar ur sig spydigheter får inga ursäkter av mig).

uh va? ... :baskerPa:

för övrigt går den att köpa via "Armé Marin och Flygfilm" för 250kr + porto

Hade boken bevakad på adlibris som länkades om här i tråden, fått mail idag att nu var den minsann leveransklar, gott tänkte jag och beställde, leveranstid 1-3 dagar är ju mumma!

Synd man inte är hemma fören om en vecka!

Jaja, alltid kul när det ligger godis hemma och väntar på en!

Beställt och betalt min på Adlibris idag. Så nu är det bara att vänta på leveransen :blink:

Försökte med de olika handlarna häromkring och inne stan. (Bokia, Akademibokh etc) men de hade inte boken för hämtning idag. Den finns inte ens i deras datasystem..

Beställt.

Ser att Armywoman:s recension citeras på Adlibris.se :)

/Zacke

:D

Uh?! :D Det var som 17 att de snott min recension!!! Kan dom bara göra så utan Soldf`s medgivande?!?!?! Har varit inspärrad på ett regemente hela helgen och kom just hem & kollade av min mail där flertalet FN-kompisar mailat mig som sett detta på deras hemsida! Japp, då kan man ju skryta över att man tydligen är en bokrecensent nuförtiden då... :D ;)

/ Armywoman - med rätt att recensera!!! :clap:

• Forumsledning
Uh?! :) Det var som 17 att de snott min recension!!! Kan dom bara göra så utan Soldf`s medgivande?!?!?! Har varit inspärrad på ett regemente hela helgen och kom just hem & kollade av min mail där flertalet FN-kompisar mailat mig som sett detta på deras hemsida! Japp, då kan man ju skryta över att man tydligen är en bokrecensent nuförtiden då... :lol: ;)

/ Armywoman - med rätt att recensera!!! :dribble:

I det här fallet ja, då de har vart snälla och anget källan så går det bra att citera från oss/dig.

Då har man precis varit och hämtat boken/filmen.

Jösses, den är ju mycket större/tjockare än jag trodde. Det här kan ju bli riktigt trevligt. :rodna:

Härligt att köpa julklappar till sig själv, undrar om man är med på nått hörn i boken?

The Swede :rolleyes:

Blev också glatt överraskad över hur tjock den var. Bläddrat lite i den och den verkar kanon och skriven på ett mycket bra och trevligt sätt. Tittade en stund på filmen också innan glöggisen igår och tyckte att den också verkade bra. Blir mången stund spenderad med den boken :Malaj:

Jag hann inte mer än att skumma igenom boken igår, det var tydligen vad jag tyckte i alla fall. De där hemma ansåg snarare att jag satt som klistrad vid boken i ett par timmar. Ett betyg så gott som något i min mening, mycket trevlig och intressant läsning. Tiden fullkomligt flyger iväg när man väl sätter sig ned, känns ganska så gedigen efter en första titt.