Jump to content

Lurpen se hit??


Doyle

Recommended Posts

Jag antar att Lurpen (eller nån annan som kanske har provat) har skjutit ett vapen som har det där främre handtaget som finns på bilden "SOPMOD M4 Accessory kit" som är inklistrad i "Nytt vapen till amerikanska förband ?"

 

Hur är det att skjuta ett vapen med ett sådant handtag?

 

Jag tycker det känns som om det borde bli vingligare å sämre träffbild, liksom ostabilare på nåt sätt...

 

Samt hur är det vad avser hur länge man kan stå i anläggning? Är det nån skillnad från ett vapen med vanliga handskydd?

 

Tack på förhand

 

Dojjlan :D

Link to comment
Share on other sites

Hej

 

Jag har inte skjutit M4 med den vertikala frontgreppet, tyvärr.

Men det jag har läst så skall det öka kontrollen över vapnet. Vilket låter rilmligt, det torde ju bli lättare att pressa vapnet mot axeln och även att kontrollera rekylen.

 

Hoppas vi får det på Ak5....

Link to comment
Share on other sites

Vid duellstrid gillar jag handtaget skarpt, då jag tycker man med lite tränning inte behöver kolven som stöd utan riktar med handtag+pistolgrepp.

 

Vid patrull är det skönt för händer/armar att kunna alternera med att bära på handskydden och handtaget.

 

Ostabilt, nja. I början hade jag lite svårt med koordinationen, alltså att pipan kom för högt osv, dock tycker jag det aldrig har känts ostabilt, om man inte skuvar på allt skit som finns till SOPMOD, men då finner man sällan handtaget iaf.....

 

Vid SIB eller övrig kortdistansstrid tycker jag att jag blev snabbare med handtag än utan, även här krävs det dock träning för att bli bättre än med M4 utan handtag, i början är det sämre. Det känns bättre, vilket enligt mig är viktigt.

 

 

Rent tidsmässigt i anläggning tycker jag inte att det är någon större skillnad, mer än det jag skrivit ovan att det är skönt att kunna byta och därmed vila en muskel eller två.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...